• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.471 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Het begint gelijk al lastig. Van alex heb ik er 9 gezien, met nogal gemengde gevoelens: een paar hele sterke films als Spider Baby en The Innocents, maar bv Communion of The Company of Wolves vond ik niet veel aan. Van Collins heb ik minder gezien, wel een solide lijstje maar niet echt uitschieters naar boven maar ook niet naar beneden. Ik kies toch voor alexspyforever:

Alexspyforever 4

Collins 1

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Alexspyforever 5

Collins 1

Is het misschien handig om een aantal bekende MM users te taggen dat ze ook mee mogen stemmen alexspyforever. Of is dat pas straks na de voorrondes?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

IH88 schreef:

Alexspyforever 5

Collins 1

Is het misschien handig om een aantal bekende MM users te taggen dat ze ook mee mogen stemmen alexspyforever. Of is dat pas straks na de voorrondes?

Daar zat ik ook aan te denken, want ik heb niet het gevoel dat ze anders dit topic gaan checken. Er zijn er wel een aantal die aanvankelijk toch enige interesse toonden om mee te doen. Verder misschien nog een aantal horrorfanaten die wel geregeld mee komen stemmen/spelen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Eerste voorronde

alexspyforever

The Conjuring 2 (2016)

The Innocents (1961)

Spider Baby (1968)

Dolls (1987)

The Company of Wolves (1984)

Communion (1976)

The Wizard of Gore (1970)

Night of the Living Dead (1968)

The Phantom of the Opera (1925)

Haunter (2013)

vs

Collins

Dead End (2003)

Ouija: Origin of Evil (2016)

May (2002)

The Entity (1982)

Mil Gritos Tiene la Noche (1982)

Prince of Darkness (1987)

Friday the 13th (1980)

The Innkeepers (2011)

Jiao Zi (2004)

Two Pigeons (2017)

Regels

* Stemmen op de lijst die je het beste vindt niet op de user

* Je mag niet stemmen als je eigen lijst aan de beurt is

* Battle duurt 24 uur en totdat er een nieuwe battle is geplaatst, indien een gelijke stand is de vorige tussenstand beslissend

* Je mag zelf de criteria bepalen waarom je de ene lijst sterker vindt dan de andere, bij te weinig films gezien van 1 of beide lijsten liever onthouden van een stem

* Slechts 1 keer stemmen per battle

* Tussenstand zelf aanpassen, bij twijfel zeggen voor welke lijst je stemt

Tussenstand

Alexspyforever 5

Collins 1

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Alexspyforever 5

Collins 2

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Alexspyforever 5

Collins 3

Leuk lijstje!

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

Alexspyforever 6

Collins 3

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

Te weinig gezien van Alexspy om een goeie vergelijking te maken, wat nu?

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Pittige battle wel.

Bij Collins 2 zessen en 2 zevens.

Bij Alexspy een vijfje, zesje en 3 zevens.

De klassiekers en 3 zevens maken het toch Alexspy.

Alexspyforever 7

Collins 3

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Kondoro schreef:

Te weinig gezien van Alexspy om een goeie vergelijking te maken, wat nu?

Kletsen op je blote poep

Wat is te weinig 2 of 3?

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Kletsen op je blote poep

Wat is te weinig 2 of 3?

Één .

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Één .

Dat is inderdaad wat weinig om een eerlijk oordeel te kunnen maken.

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Dat is inderdaad wat weinig om een eerlijk oordeel te kunnen maken.

'Dolls' ligt al lang heel lang klaar, nu iets te laat voor om nog aan te beginnen, staat nu wat later in de week op de planning .

Glacius

• 4297 berichten
  • 3032 stemmen

Heb ook te weinig val Alex gezien... maar Dead End is wel 1 van mijn meest gewaardeerde horrors alltertijden.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

IK had toch iets meer stemmen voor Collins verwacht. Uiteindelijk heeft hij toch voor een verrassend lijstje gekozen waar ik zeker op had gestemd als ik de kans had gekregen. Voordeel is dat hij nu wel op alle volgende battles kan gaan stemmen.

Mij wacht nu de zware opgave het opnemen tegen Noodless in de 1e ronde

Vooronde 2

Zandadder vs Hollywood007

Zandadder

It (1990)

Child's Play (1988)

Ringu (1998)

The Blair Witch Project (1999)

Goksung (2016)

Hostel (2005)

The Blob (1988)

Paranormal Activity (2007)

De Lift (1983)

The Omen (1976)

vs

Hollywood007

House of Wax (1953)

Summer of 84 (2018)

Ghost stories (2017)

Train to Busan (2016)

El Orfanato (2007)

Eden Lake (2008)

Bride of Frankenstein (1935)

The Pit and the Pendulum (1961)

The Woman in Black (2012)

Housebound (2014)

De winnaar komt uit in de 1e ronde tegen IH88

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zandadder is op Goksung (nog niet volledig gezien) na voor films gegaan die wel bekend zijn in de horrorkringen. Van de found footage films als Blair Witch Project en Paranormal Activity moet ik niet veel weten. De rest is redelijk OK met It die ik het beste vind. Ik mis films die er echt boven uit steken voor mij.

Hollywood heeft met Housebound, Ghost Stories en Summer of 84 drie verrrassende keuzes gemaakt die ik ondertussen allemaal heb gezien. Housebound had wel iets de andere 2 vond ik moeilijk uit te zitten. Ik heb ondertussen ook een beetje een afkeer van die revive de 80s horrorfilms in de 21ste eeuw gekregen. Eden Lake vind ik ook zo een gedrocht. De oudere films zijn wel allemaal fijn ook weer zonder uitschieters. Train to Busan kon ik ook erg waarderen, gaf me toch een beetje dat Dawn of the Dead gevoel.

Het wordt dus Holly met weinig overschot weliswaar

Zandadder: 0

Hollywood007: 1

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

Allebei 5/10 gezien, Holly komt met punten net wat hoger uit, dus.

Zandadder: 0

Hollywood007: 2

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

Zandadder: 1

Hollywood007: 2

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Zandadder (9 gezien)

4 zesjes en 5 zevens, niet slecht

Hollywood007

zesje 2

zeven 2

acht 2

Met vijf zevens, 4 zessen en geen enkele onvoldoende doet Zandadders lijstje het prima bij mij! Maar Holly's lijst heeft 2 achten, waaronder Eden Lake die op 16 staat in JM's Horror top 100... Dan is het toch bekeken.

Zandadder: 1

Hollywood007: 3

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Zandadder: 2

Hollywood007: 3

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Zandadder heeft een erg solide lijstje, geen absolute toppers maar allemaal toch vrij aardige films, behalve dan dat gedrocht van een Hostel. Hollywood is wisselender, pluspunt voor Eden Lake maar verder toch ook wat minder bevallende films. Zandadder wint:

Zandadder 3

Hollywood007 3

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

Tja... ik twijfel hierbij...

Zandadder 10/10

HAhaha,hoezo smaken verschillen want voor mij is het juist een erg onevenwichtig lijstje. Tenminste afgaand op mijn stemmen. Goksung gaf ik een 4,5 *Maar Paranormal Activity heeft juist het laagst mogelijke. Ik kon daar niets moois of leuks in ontdekken. Wel leuk was dat hij het durfde om het Nederlandse De Lift (3,5*) erin te zetten. Ringu en Hostel (4,5)* waren andere uitschieters gevolgd door It (4*) en The Blob (3,5*). Child's Play, The Omen en The Blair Witch Project (3*) zijn dus oké.

Hollywood007 10/10

Het lijstje bezit:

Eden Lake, Train to Busan, Housebound het zijn allemaal 3* werkjes Summer of 84, Ghost stories, El Orfanato, Bride of Frankenstein kregen van mij 3,5* Holly heeft wel de sfeervolle The Woman in Black, House of Wax en Roger Corman's The Pit and the Pendulum wat een absoluut favoriet is.

Ik ga dan ook voor degene die het hoogste gemiddelde heeft. Het is dan ook voor Zandadder O, zo jammer want door dat je Paranormal Activity in lijst heb staan! Haalde dit het gemiddelde naar beneden en wint Holly op 5-tiende punt.

Zandadder 3

Hollywood007 4

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

Zandadder heeft een lijstje met degelijk materiaal erop. Behalve Goksung en Ringu heb ik alles wel eens bekeken. Grote uitschieter in positieve zin is It (1990). Negatieve uitschieter is die pop uit 1988. Daartussen in vooral degelijkheid. Helemaal niet verkeerd.

Hollywood007 zoekt het meer in de oudheid. Uit haar lijstje zijn 3 films onbekeken gebleven. Summer of 84 (2018) en Housebound (2014) liggen klaar. In haar lijstje zie ik (met El Orfanato, Woman in Black, en House of Wax) meer positieve uitschieters. Iets heel ergs staat er volgens mij niet tussen, hoewel Train to Busan op mij geen grote aantrekkingskracht uitoefent.

Sorry Zandadder, het is toch vooral die pop die je nekt

Zandadder 3

Hollywood007 5

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Collins schreef:

Sorry Zandadder, het is toch vooral die pop die je nekt

Ze riepen het in Ready Player One al:

"It's F*cking CHUCKY!!!"

Glacius

• 4297 berichten
  • 3032 stemmen

Zandadder: 4

Hollywood007: 5

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Gaat weer mooi gelijk op, wel spannend zo

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

Zandadder: 4

Hollywood007: 6

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

Van Zandadder heb ik alleen Goksung niet gezien. Dus 9/10

Het lijstje van Zandadder heeft voor mij een absolute topper nl. It (1990), daarbij twee films met een 8. Best aardig zou ik zeggen. Helaas zijn de 6 andere films voor mij heel wat minder.

Van Hollywood007 lijstje heb ik er 7 gezien waarbij ik dringend twee oude films eens moet gaan bekijken.

House of Wax (1953) en Bride of Frankenstein (1935) nog nooit gezien. El Orfanato (2007) en Eden Lake (2008) alexspyforever vond ik echt goed. Train to Busan is één van de betere zombiefilms van de laatste jaren en dus ook prima. De overige films zijn vijfjes en zesjes. Ghost stories (2017) moet ik ook nog zien, maar daar verwacht ik niet veel van.

Conclusie : Hollywood007 scoort een beter gemiddelde en het lijstje is voor mij aantrekkelijker. Sorry Zandadder.

Zandadder : 4

Hollywood007 : 7

WardT

• 274 berichten
  • 3115 stemmen

Zandadder : 4

Hollywood007 : 8

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.