• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.744 acteurs
  • 199.124 gebruikers
  • 9.378.920 stemmen

Knock Out : Mix Music & Scene

zoeken in:

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

4-1 altijd nog beter dan emo-muziek in een (hier) overschatte Belgische film.

W.M.J.M

• 4041 berichten
  • 2902 stemmen

4-2

rensie32

• 4359 berichten
  • 1771 stemmen

4-3

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

4-4

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

5-4

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

wibro schreef:

4-0

Zo mooi ik de muziek van Mozart vind, zo vreselijk vind ik de muziek van die struisvogel.

Je doet hem echt tekort, zeker met door hem zo te benoemen. Ik ken weinig componisten met zo'n verfijnd gevoel voor melodie als Strauss. Brahms en Bruckner waren allebei groot fan van Strauss. Van Brahms is de volgende anekdote bekend: "An old anecdote recounts that when Strauss's wife Adele asked Brahms to autograph her fan, he wrote the first few notes of the "Blue Danube" waltz, and then wrote the words "Unfortunately not by Johannes Brahms!" underneath."

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

0-2

Black Math schreef:

(quote)

Je doet hem echt tekort, zeker met door hem zo te benoemen. Ik ken weinig componisten met zo'n verfijnd gevoel voor melodie als Strauss. Brahms en Bruckner waren allebei groot fan van Strauss. Van Brahms is de volgende anekdote bekend: "An old anecdote recounts that when Strauss's wife Adele asked Brahms to autograph her fan, he wrote the first few notes of the "Blue Danube" waltz, and then wrote the words "Unfortunately not by Johannes Brahms!" underneath."

Strauss klinkt voor mij meer als amusementsmuziek, het raakt mij totaal niet. Brahms klinkt groots, van die muziek raak ik in vervoering. Ein Deutsches Requiem behoort voor mij tot het beste wat de klassieke muziek ooit heeft voortgebracht. Voor mij moeilijk voor te stellen dat Brahms en Bruckner een groot fan waren van Strauss. Die scène uit die film van Kubrick vind ik ook een van de minste uit die verder uitstekende film en dat ligt mede aan de muziek van Strauss.

Zie o.a. mijn bericht van 30 mei 2008 bij "2001: A Space Odyssey".

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

wibro schreef:

0-2

(quote)

Strauss klinkt voor mij meer als amusementsmuziek, het raakt mij totaal niet. Brahms klinkt groots, van die muziek raak ik in vervoering. Ein Deutsches Requiem behoort voor mij tot het beste wat de klassieke muziek ooit heeft voortgebracht. Voor mij moeilijk voor te stellen dat Brahms en Bruckner een groot fan waren van Strauss. Die scène uit die film van Kubrick vind ik ook een van de minste uit die verder uitstekende film en dat ligt mede aan de muziek van Strauss.

Ik heb een paar keer met een orkest een nieuwjaarsconcert gegeven met muziek van Strauss en anderen zoals Von Suppe. Die concerten hebben toch wel een enorme rol gespeeld in het ontwikkelen van een liefde voor Strauss. En het viel toen ook op hoe ontzettend invloedrijk Strauss is geweest op bijvoorbeeld de marsen in de symfonieen van Mahler.

Strauss is zo ongeveer het moeilijkste wat er is om te spelen. Technisch niet al te moeilijk, maar hoe het spelen zonder dat het plat klinkt is echt een uitdaging. Ik vind die scene overigens ook niet de sterkste, ik heb niet voor niets op het andere fragment gestemd, maar dat ligt voor mij zeker niet aan de muziek.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

1-2

wibro schreef:

Hmm, nu ken ik relatief weinig van Strauss, maar om het weg te zetten als amusementsmuziek gaat me wel wat ver. Don Juan en Till Eulenspiegel's Merry Pranks zijn echt schitterende stukken.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

1-3

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

Roel- schreef:

1-2

(quote)

Hmm, nu ken ik relatief weinig van Strauss, maar om het weg te zetten als amusementsmuziek gaat me wel wat ver. Don Juan en Till Eulenspiegel's Merry Pranks zijn echt schitterende stukken.

Dat zijn beiden stukken van Richard Strauss, die geen familie was van Johann Strauss van An der schönen blauen Donau.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Black Math schreef:

(quote)
Dat zijn beiden stukken van Richard Strauss, die geen familie was van Johann Strauss van An der schönen blauen Donau.

Ach so, ik heb niks gezegd en vooral niet verder gekeken dan me neus lang is .

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

2-3

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Black Math schreef:

(quote)

Over Richard Strauss gesproken;

Is deze scène 2001: A Space Odyssey - Opening eigenlijk wel genomineerd?

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

Nee. Uit 2001: A Space Odyssey was alleen de vorige scène genomineerd.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Dat is dan wel een misser. Die had toch niet mogen ontbreken.

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 berichten
  • 5451 stemmen

2-4

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3566 stemmen

2-5

Animosh

• 4665 berichten
  • 539 stemmen

1-1

W.M.J.M

• 4041 berichten
  • 2902 stemmen

1-2

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

1-3

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4521 stemmen

1-4

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

1-5

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

2-0

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4521 stemmen

3-0

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3566 stemmen

4-0

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

5-0

Het nummer van Chuck is vele malen beter, jammer dat de scène zo schril afsteekt t.o.v. The Big Lebowski

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.