- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock Out : Mix Music & Scene
Knock Out : Mix Music & Scene
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
4-1 altijd nog beter dan emo-muziek in een (hier) overschatte Belgische film.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
4-0
Zo mooi ik de muziek van Mozart vind, zo vreselijk vind ik de muziek van die struisvogel.
Je doet hem echt tekort, zeker met door hem zo te benoemen. Ik ken weinig componisten met zo'n verfijnd gevoel voor melodie als Strauss. Brahms en Bruckner waren allebei groot fan van Strauss. Van Brahms is de volgende anekdote bekend: "An old anecdote recounts that when Strauss's wife Adele asked Brahms to autograph her fan, he wrote the first few notes of the "Blue Danube" waltz, and then wrote the words "Unfortunately not by Johannes Brahms!" underneath."
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
131. Jean Pierre Taieb - Running After My Fate (Instrumental Version) (The Divide) - 132. Max Berlin – Elle et Moi (Any Way the Wind Blows)
0-1, maar de eerste scène vind ik ook erg sterk
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
0-2
Je doet hem echt tekort, zeker met door hem zo te benoemen. Ik ken weinig componisten met zo'n verfijnd gevoel voor melodie als Strauss. Brahms en Bruckner waren allebei groot fan van Strauss. Van Brahms is de volgende anekdote bekend: "An old anecdote recounts that when Strauss's wife Adele asked Brahms to autograph her fan, he wrote the first few notes of the "Blue Danube" waltz, and then wrote the words "Unfortunately not by Johannes Brahms!" underneath."
Strauss klinkt voor mij meer als amusementsmuziek, het raakt mij totaal niet. Brahms klinkt groots, van die muziek raak ik in vervoering. Ein Deutsches Requiem behoort voor mij tot het beste wat de klassieke muziek ooit heeft voortgebracht. Voor mij moeilijk voor te stellen dat Brahms en Bruckner een groot fan waren van Strauss. Die scène uit die film van Kubrick vind ik ook een van de minste uit die verder uitstekende film en dat ligt mede aan de muziek van Strauss.
Zie o.a. mijn bericht van 30 mei 2008 bij "2001: A Space Odyssey".
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
0-2
Strauss klinkt voor mij meer als amusementsmuziek, het raakt mij totaal niet. Brahms klinkt groots, van die muziek raak ik in vervoering. Ein Deutsches Requiem behoort voor mij tot het beste wat de klassieke muziek ooit heeft voortgebracht. Voor mij moeilijk voor te stellen dat Brahms en Bruckner een groot fan waren van Strauss. Die scène uit die film van Kubrick vind ik ook een van de minste uit die verder uitstekende film en dat ligt mede aan de muziek van Strauss.
Ik heb een paar keer met een orkest een nieuwjaarsconcert gegeven met muziek van Strauss en anderen zoals Von Suppe. Die concerten hebben toch wel een enorme rol gespeeld in het ontwikkelen van een liefde voor Strauss. En het viel toen ook op hoe ontzettend invloedrijk Strauss is geweest op bijvoorbeeld de marsen in de symfonieen van Mahler.
Strauss is zo ongeveer het moeilijkste wat er is om te spelen. Technisch niet al te moeilijk, maar hoe het spelen zonder dat het plat klinkt is echt een uitdaging. Ik vind die scene overigens ook niet de sterkste, ik heb niet voor niets op het andere fragment gestemd, maar dat ligt voor mij zeker niet aan de muziek.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
1-2
Hmm, nu ken ik relatief weinig van Strauss, maar om het weg te zetten als amusementsmuziek gaat me wel wat ver. Don Juan en Till Eulenspiegel's Merry Pranks zijn echt schitterende stukken.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
1-2
Hmm, nu ken ik relatief weinig van Strauss, maar om het weg te zetten als amusementsmuziek gaat me wel wat ver. Don Juan en Till Eulenspiegel's Merry Pranks zijn echt schitterende stukken.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Ach so, ik heb niks gezegd en vooral niet verder gekeken dan me neus lang is
.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Over Richard Strauss gesproken;
Is deze scène 2001: A Space Odyssey - Opening eigenlijk wel genomineerd?
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Nee. Uit 2001: A Space Odyssey was alleen de vorige scène genomineerd.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Dat is dan wel een misser. Die had toch niet mogen ontbreken. 
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3566 stemmen
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
5-0
Het nummer van Chuck is vele malen beter, jammer dat de scène zo schril afsteekt t.o.v. The Big Lebowski