- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Amerikaanse Westerns (2013)
Knock-Out: Amerikaanse Westerns (2013)
LuukRamaker
-
- 2002 berichten
- 916 stemmen
Het is alweer zeven jaar geleden dat Unforgiven (1992) middels een knock-out werd verkozen tot de beste Amerikaanse western volgens de MovieMeter-users. Inmiddels hebben nieuwe users hun intrede gedaan op MovieMeter, zullen er users tot nieuwe inzichten zijn gekomen en zijn er bovendien nieuwe westerns gemaakt. Daarom dus een nieuwe editie van de knock-out der Amerikaanse westerns.
Gisteren zijn we begonnen in het oude topic, maar om blijk te geven van deze nieuwe start heb ik dit nieuwe topic aangemaakt. Hieronder de 64 beste Amerikaanse westerns op MovieMeter met een stemmenaantal van 50 of meer. Ik heb de eerste 32 tegen de laatste 32 uitgeloot, zodat de beste films er in de eerste ronde niet uit hoeven te vliegen. Twee grote twijfelgevallen (Legends of the Fall & Spirit: Stallion of the Cimarron) zijn vervangen door de nummer 65 (Wyatt Earp) en 66 (Fort Apache) van de lijst.
01. 3:10 to Yuma (1957) – True Grit (1969), reeds beslist: 4-0
02. Bend of the River (1952) – 3:10 to Yuma (2007)
03. The Man Who Shot Liberty Valance (1962) – Seven Men from Now (1956)
04. The Far Country (1954) – Bad Day at Black Rock (1955)
05. Little House on the Prairie (1974) – Johnny Guitar (1954)
06. Shane (1953) – The Ox-Bow Incident (1943)
07. The Shootist (1976) – High Plains Drifter (1973)
08. Destry Rides Again (1939) – Stagecoach (1939)
09. Little Big Man (1970) – Chisum (1970)
10. The Man from Laramie (1955) – The Cowboys (1972)
11. Hombre (1967) – Shenandoah (1965)
12. Red River (1948) – Fort Apache (1948)
13. The Gunfighter (1950) – The Ballad of Cable Hogue (1970)
14. Winchester ’73 (1950) – Hang ‘Em High (1968)
15. High Noon (1952) – The Long Riders (1980)
16. Unforgiven (1992) – The Naked Spur (1953)
17. Gunfight at the O.K. Corral (1957) – Wyatt Earp (1994)
18. Jeremiah Johnson (1972) – The Magnificent Seven (1960)
19. Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) – Silverado (1985)
20. McCabe & Mrs. Miller (1971) – Ulzana’s Raid (1972)
21. The Wild Bunch (1969) – The Jack Bull (1999)
22. True Grit (2010) – The Searchers (1956)
23. The Alamo (1960) – My Darling Clementine (1946)
24. The Professionals (1966) – El Dorado (1966)
25. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007) – The Big Country (1958)
26. Pat Garrett & Billy the Kid (1973) – Dead Man (1995)
27. Open Range (2003) – Last Train from Gun Hill (1959)
28. The Sons of Katie Elder (1965) – Django Unchained (2012)
29. Way Out West (1937) – Broken Arrow (1950)
30. Ride the High Country (1962) – Dances with Wolves (1990)
31. Tombstone (1993) – The Outlaw Josey Wales (1976)
32. Rio Bravo (1959) – Pale Rider (1985)
Ronde 1: Tot de 5, één verschil
Ronde 2: Tot de 6, twee verschil
Ronde 3: Tot de 7, twee verschil
Kwartfinales: Tot de 9, twee verschil
Halve Finales: Tot de 10, twee verschil
Finale: Tot de 12, twee verschil
In verband met het eventuele doodbloeden van dit topic is ook de 24 uurregeling van toepassing.
LuukRamaker
-
- 2002 berichten
- 916 stemmen
02. Bend of the River (1952) – 3:10 to Yuma (2007)
1-0
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
03. The Man Who Shot Liberty Valance (1962) – Seven Men from Now (1956)
0-0
trebremmit
-
- 2972 berichten
- 1381 stemmen
2-0
Wel jammer dat deze nu al tegen elkaar staan, Seven Men from Now is ook een erg toffe western.
LuukRamaker
-
- 2002 berichten
- 916 stemmen
Ik heb Seven Men from Now zojuist, speciaal voor de gelegenheid, voor de eerste maal gezien en die had het inderdaad wel een ronde verder mogen schoppen. Hoewel hij in The Man Who Shot Liberty Valance toch echt zijn meerdere moet erkennen.
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4473 stemmen
beiden zijn het waard een ronde verder te gaan.
3-0 nipt
Badalamenti
-
- 23124 berichten
- 3447 stemmen
Twee grote twijfelgevallen (Legends of the Fall & Spirit: Stallion of the Cimarron) zijn vervangen door de nummer 65 (Wyatt Earp) en 66 (Fort Apache) van de lijst.
Mooi
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30452 berichten
- 5199 stemmen
Wel jammer van Spirit, maar als er al op voorhand tegenstanders zijn gaat die toch geen kans maken.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
04. The Far Country (1954) – Bad Day at Black Rock (1955)
1-0 (4,0* vs 3,5*)
LuukRamaker
-
- 2002 berichten
- 916 stemmen
Ik heb die film zelf niet gezien, maar het leek me vreemd om een animatiefilm mee te laten strijden om de titel 'beste Amerikaanse western'. Als je het over (Amerikaanse) westerns hebt, denk je toch voornamelijk aan speelfilms.
1-1
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30452 berichten
- 5199 stemmen
Ik vond het geen slechte film en vind animatie vooral een stijl dan een genre. Maar het is inderdaad wel een hele andere film dan de meeste Amerikaanse Westerns.
LuukRamaker
-
- 2002 berichten
- 916 stemmen
05. Little House on the Prairie (1974) – Johnny Guitar (1954)
0-1
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
06. Shane (1953) – The Ox-Bow Incident (1943)
0-0
LuukRamaker
-
- 2002 berichten
- 916 stemmen
07. The Shootist (1976) – High Plains Drifter (1973)
0-1