- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out Bad Guys (2013)
Knock-Out Bad Guys (2013)
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Zeer matige halve finales. Norman Bates bij de laatste 4
Denk dat de meesten Psycho niet goed hebben begrepen.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
1-1 uitstekende halve finales. En wat fijn dat bates ook meedoet
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3565 stemmen
Ja ben benieuwd.......
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Norman Bates wordt teveel als slachtoffer en getroebleerde jongeman neergezet om echt als 'bad-guy' te dienen. Hitchcock maakt Bates menselijk, een van de redenen wat Psycho destijds zo angstaanjagend maakte. Om hem af te zetten als 'bad-guy' is te kort door de bocht en daarom vind ik zijn plek in de halve finale misplaatst.
Maar goed, misschien is mijn perceptie van bad-guy een andere dan de meesten hier. Doe mij maar een in- en inslechte tegenstander van de good-guy. Zoals de typische vilains uit de jaren '80 actiefilms. Daar was amper ruimte voor menselijkheid.
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3565 stemmen
Ja klopt !
Bates is inderdaad niet het prototype ven een bad-guy..... eerder een psychopaat.
Was een beetje verrast bij het het lezen van niet begrepen 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
eerder een psychopaat.
Was een beetje verrast bij het het lezen van niet begrepen
stfuympos
-
- 13359 berichten
- 731 stemmen
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
Norman Bates wordt teveel als slachtoffer en getroebleerde jongeman neergezet om echt als 'bad-guy' te dienen. Hitchcock maakt Bates menselijk, een van de redenen wat Psycho destijds zo angstaanjagend maakte. Om hem af te zetten als 'bad-guy' is te kort door de bocht en daarom vind ik zijn plek in de halve finale misplaatst.
Jouw perceptie is in elk geval anders dan de mijne. Juist om een 'psycho' angstaanjagend te maken moet ie menselijk zijn. Eigenlijk precies zoals je zelf al zegt. Een bad guy wordt gedefinieerd door zijn daden, niet door wat hem zo maakt. Getroebleerd zijn eigenlijk alle bad guys. Vind ik echt geen argument. En met ongeveer eenzelfde argument zijn ze allemaal slachtoffers. Je zou zo de advocatuur in kunnen.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Maar de angstaanjagendste zijn diegene die het kwaad verrichten bij volle verstand of het uit één of andere kille filosofie laten ontspruiten, niet de jankerds die toch zo'n moeilijke jeugd achter de rug hebben.