• 15.774 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.217 series
  • 33.988 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.031 gebruikers
  • 9.373.233 stemmen

Knock-Out Actiehelden (2012)

zoeken in:

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

4-4

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

5-4

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

yeyo schreef:

Het is niet eens een morele kwestie. De 'held' van het verhaal is per definitie de protagonist, punt uit. In de eerste Terminator is dat Sarah Connor of die knul die zich over haar ontfermt.

Niet helemaal waar, kijk maar naar de Friday the 13th films. Jason is daar niet de protagonist. Maar The Terminator wordt in deel 1 echt duidelijk niet als held neergezet. Vind dat Reinbo de term daar ook wel wat te breed neemt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Laten we het er maar op houden dat ik wat controversieel ben met betrekking tot het kiezen van mijn helden.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Beetje flauwe vergelijkingen wel met Hitler en Al Qaida.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Vind ik niet. Toont juist haarfijn aan dat het held zijn afhangt van de plaats en tijd in de geschiedenis. Wie voor de een een terrorist is, kan voor de ander een held zijn. En wie we nu verketteren, kan over 100 jaar als held gezien worden. Vandaar dat ik me niet hou aan de kleinburgerlijke definitie van held die sommigen mij proberen op te dringen.

Wanneer iemand het van woeste bad guy, tot alom gekend icoon schopt is een held voor mij. Zo ook Roy Beatty, Hannibal Lector, Frank Booth en John Rydell, etc. Bad guys die een onvergetelijke indruk maken horen daar dus ook bij wat mij betreft.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Reinbo schreef:

Vind ik niet. Toont juist haarfijn aan dat het held zijn afhangt van de plaats en tijd in de geschiedenis. Wie voor de een een terrorist is, kan voor de ander een held zijn. En wie we nu verketteren, kan over 100 jaar als held gezien worden. Vandaar dat ik me niet hou aan de kleinburgerlijke definitie van held die sommigen mij proberen op te dringen.

Wanneer iemand het van woeste bad guy, tot alom gekend icoon schopt is een held voor mij. Zo ook Roy Beatty, Hannibal Lector, Frank Booth en John Rydell, etc. Bad guys die een onvergetelijke indruk maken horen daar dus ook bij wat mij betreft.

Ik vond de vergelijking van misterblonde flauw. Ben namelijk ook van mening van zij als helden worden gezien door een bepaalde groep. Maar vind het voornamelijk flauw omdat het helemaal niets met film te maken heeft.

yeyo

• 6351 berichten
  • 4614 stemmen

dutchtuga schreef:

Niet helemaal waar, kijk maar naar de Friday the 13th films. Jason is daar niet de protagonist.

Ik snap wat je bedoelt: iconisch personage, action figure allures tot en met.. maar ik kan het toch geen held noemen. Hij belaagt weerloze slachtoffers, wat eigenlijk zowat het omgekeerde is van wat een held doet.

Daar ligt voor mij de kern van de definitie: een held moet zich in een gevaarlijke, penibele situatie bevinden, in de minderheid zijn, maar tegen alle verwachtingen in het onmogelijke presteren.. Daarom vind ik het makkelijker om het begrip 'held' gewoon binnen de structuur van het verhaal te zien. Los van alle morele implicaties. Anders wordt het maar een arbitraire keuze..

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2208 stemmen

Loting is voor morgenvroeg.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

yeyo schreef:

(quote)

Ik snap wat je bedoelt: iconisch personage, action figure allures tot en met.. maar ik kan het toch geen held noemen. Hij belaagt weerloze slachtoffers, wat eigenlijk zowat het omgekeerde is van wat een held doet..

Slachtoffers die worden neergezet als zondigende en vervelende lastpakken. Je juicht om Jason, en dat is wat je bij een held doet. Een held is inderdaad niet altijd de goodguy, maar degene die je toejuicht.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

yeyo schreef:

Daar ligt voor mij de kern van de definitie: een held moet zich in een gevaarlijke, penibele situatie bevinden, in de minderheid zijn, maar tegen alle verwachtingen in het onmogelijke presteren.. Daarom vind ik het makkelijker om het begrip 'held' gewoon binnen de structuur van het verhaal te zien. Los van alle morele implicaties. Anders wordt het maar een arbitraire keuze..

Dat geldt dus allemaal voor de Terminator, zo lang je maar niet de kant kiest van 'de mensheid' en co.

Daar ben je uiteindelijk wel vrij in. Want geef toe, hoe gaaf vinden we het niet als hij de discotheek en het politiebureau kapot knal.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12842 stemmen

Het enige onmogelijke wat hij presteert is zwichten voor de pen van de schrijvers, idioot dat hij niet gewoon z'n doel weet te bereiken natuurlijk. Wat een held ...

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2208 stemmen

Knock-Out Actiehelden (2012) - Kwartfinale

01. Toxie (The Toxic Avenger) - John Rambo (Rambo films)

02. Snake Plissken (Escape from New York / Escape from L.A.) - Kurt Sloan (Kickboxer 1)

03. Dutch (Predator) - Harry Callahan (Dirty Harry)

04. Paul Kersey (Death Wish films) - John McClane (Die Hard films)

Kwartfinale: 10 stemmen, 2 verschil

Halve finale: 12 stemmen, 2 verschil

Finale: 15 stemmen, 2 verschil

12-uursregeling (exclusief nacht) van toepassing. Toelichting: dit geeft je het recht na 12 uur een nieuwe battle starten, zonder dat de huidige battle met het benodigde aantal stemmen is beëindigd. De uren vanaf 00.00u t.e.m. 06.00u tellen niet mee!

Number23

• 8638 berichten
  • 5679 stemmen

Klote dat ik Toxie nooit in actie heb gezien. Eerste knikkert hij Judge Dredd eruit en nu mag ik ook niet op John Rambo stemmen. Frustrerend, principes......

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

toxic ook nooit gezien maar ik ga wel op rambo stemmen

01. Toxie (The Toxic Avenger) - John Rambo (Rambo films)

0-1

rensie32

• 4359 berichten
  • 1770 stemmen

0-2

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

dutchtuga schreef:

maar degene die je toejuicht.

Een held is inderdaad tijd/cultuur gebonden..

bozzy

• 2161 berichten
  • 670 stemmen

0-3

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

0-4

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Number23 schreef:

Frustrerend, principes......

Ik heb 1 principe en dat is dat ik geen principes heb.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

0-5

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2208 stemmen

0-6

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

0-7

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

0-8

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

1-8 voor de eer

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

2-8

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3124 stemmen

2-9

Number23

• 8638 berichten
  • 5679 stemmen

Gelukkig istie stevig aant winnen, ik ga ook gewoon stemmen...

2-10

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

1-1

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.