- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out Actiehelden (2012)
Knock-Out Actiehelden (2012)
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Heb 4 favorieten: Rambo, Indy , Dutch en Terminator.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Paul K. en twee: Rambo!
Ik moet zeggen dat er ditmaal redelijk is gestemd.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Heb 4 favorieten: Rambo, Indy , Dutch en Terminator.
En Toxie dan, maar als pure actieheld hoort ie hier niet te winnen imo.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Redelijk eenzijdig vooral.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Nee. Dit zijn de aangewezen actiehelden.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Juist
schram101
-
- 16683 berichten
- 2293 stemmen
McClane, Rambo en Terminator zijn mijn favorieten. Get Carter helaas (nog) nooit gezien dus stem niet in deze ronde.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Niet Mad Max zeker...
Oei dat is eigenlijk wel mijn favo, denk ik!!!
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Voor een bepaalde generatie die al het roest niet meer weggeschuurd krijgt waarschijnlijk wel.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Nah ja, ja er zijn inderdaad betere tijden geweest. Als je dat bedoeld?
Maar om je tegemoet te komen: jammer dat Burce Lee er niet in staat.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Detective McClane mag em winnen van mij
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Voor een bepaalde generatie die al het roest niet meer weggeschuurd krijgt waarschijnlijk wel.
Het is algemeen best bekend dat de 80's een tijdperk was waarin de actieheld furore maakte. Dat jij je alleen laat leiden door progressie beïnvloedt een beetje je objectieve kijk op deze zaken.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Heeft Conan trouwens meegedaan? Mis die hier wel een beetje.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Ik acht de kans groter dat het feit dat jij opgegroeid bent in de 80s jouw objectieve kijk op de zaken zelfs nog iets sterker beïnvloed.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Voor de rest vooral een hoop anti-Azië stemmers en know-nots die hier battles beslissen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik acht de kans groter dat het feit dat jij opgegroeid bent in de 80s jouw objectieve kijk op de zaken zelfs nog iets sterker beïnvloed.
Het zijn gewoon de founding fathers. Van velen loopt de franchise 30 jaar later nog steeds door. Denk niet dat we in 2040 nog een yip man 6 of Ong Bak 5 hoeven te verwachten....
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Dat zal vooral afhangen van de jongens en meisjes die nu 16-18 jaar zijn.
Daarbij kan je Hollywood's luie remakedrift moeilijk als indicator nemen van een franchise z'n populariteit. In HK is ondertussen ook weer een hele 90s martial arts revival aan de gang, alleen daar proberen ze nieuwe films in de oude stijl te produceren in plaats van Once Upon A Time In China 9 or één of andere domme reboot.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Aangezien die jongens en meisjes nu al niet warmlopen voor Yip Man en Ong Bak, zijn immers marginale successen, zou ik er maar niet te veel op rekenen. En dat er ergens in een stad in China een korte reboot herleeft heeft op wereldwijde schaal weinig invloed. Enig 'voordeel' dat je hebt is dat China/Azie enorm in opkomst is, maar of ze ook cultureel de wereld gaan veroveren valt nog te bezien.
Maar op dit moment is het gewoon volkomen terecht dat de actiehelden uit de 80's deze ko domineren. Heeft verder ook nikst e maken met het decenium van opgroeien. Bij westernhelden, winnen die uit de jaren 60 en gangsters die uit de jaren 70/8090.
Maar welke 3 hadden voor jou bovenaan moeten eindigen.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Als je op dat soort populariteit kickt dan zou de KO eigenlijk vol moeten staan met Shia LaBeoufjes (Transformers).
Als je er vanuitgaat dat de generatie van toen nu eindelijk z'n wil kan doorvoeren als smaakpolitie om hun favoriete kinderfilms enige status te geven ... dan wel inderdaad.
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
01. Kurt Sloan (Kickboxer 1) - Jack Carter (Get Carter - 1971)
8-4
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
9-5, maar Caine is wel lekker koeltjes
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
schram101
-