• 15.752 nieuwsartikelen
  • 178.092 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.093 acteurs
  • 199.015 gebruikers
  • 9.372.496 stemmen

Knock-out Belgische en Nederlandse cinema

zoeken in:

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

MatthijsGr00t schreef:

Cloaca is trouwens wel één van de betere Nederlandse films die ik tijdens deze KO heb ontdekt. Ik ben benieuwd hoe ver die komt.

Niet te ver hoop ik. Na een leuk eerste half uur valt de film aardig door de mand.

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5827 stemmen

Maar toen Caro Lenssen vanaf toen haar kleren een stuk meer aanhield, vond je het minder worden zeg maar

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Misschien dat daarom de regisseur z'n inspiratie op was ... vond het na een half uurtje vooral terugvallen op slechte stijlimmitaties. Maar het eerste half uur is één van de betere momenten van de NL film.

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Klopt, het eerste half uur is erg sterk en daarna wordt het allemaal wat minder. Ondanks dat bleef de film redeljk overeind staan (3,5*). Jammer dat het niveau van het eerste half uur niet volledig is doorgetrokken want dan was er een bijzondere prestatie neergezet:)

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5827 stemmen

Had het idee dat het redelijk constant was, maar weet het niet goed genoeg meer.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8149 stemmen

Vond het een erg sterke film, die erg constant was en sterk acteerwerk kende. De mooiste scene met Lenssen zit juist in het laatste half uur en staat ook op de poster. Voor mij trouwens ook één van de beste ontdekkingen van deze KO.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Spetie schreef:

en sterk acteerwerk kende.

Herinner me enkel Bokma ... toch eerder materiaal voor TV-feuilletons.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

2-1 die vorige vind ik ook jammer...

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2208 stemmen

2-2 beste Belgische film, mag deze KO winnen

kimberlyVD

• 5946 berichten
  • 1567 stemmen

3-2

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

4-2

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

4-2

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

het wordt hier een slagveld voor de Vlaamse film: de zaak Alzheimer, 22 mei, Any way the wind blows, the broken circle breakdown

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Tja wie had dat van te voren gedacht..

Ik in ieder geval niet.

De tussenstand is trouwens 5-2.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Zo vreemd is het niet, NL films scoren doorgaans ook hoger op deze site dan Vlaamse/Belgische films. Zo'n 22 Mei raakt nog niet aan de 3* gemiddeld.

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Dat is waar maar ik denk als we het gemiddelde van het KO-publiek pakken dat de verhoudingen anders liggen.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Tegenwoordig zie je toch wel dat bepaalde groepen op bepaalde KOs afkomen. Buiten de harde kern trekt een KO actiehelden trekt toch een ander publiek dan deze KO. Van de Waalse films verwacht ik nog wel wat, van de Vlaamse films had ik vooraf al geen goede hoop (behalve Any Way The Wind Blows dan).

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Dat is waar ja. Een KO actiehelden is toch wat toegankelijker voor iedereen, door het tempo en het makkelijk stemmen op een held. Dat is bij deze KO anders.

Ik verwacht ook nog wel veel van de overgebleven Waalse films. Van te voren ook twee favorieten die bij het KO-publiek goed liggen. Ik hoop toch maar op een 'saaie' overwinning van Soldaat van Oranje

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5827 stemmen

Het is wel een opvallende ommekeer. Belgie heeft steeds licht de overhand gehad en is die nu straks kwijt op het moment dat het er om gaat. PS: Snap de redenering van OH niet zo. Welke groepen heb je het nu over? Ik zie eigenlijk niemand meestemmen die de Belgische cinema laag inschat en andersom wel. Vandaar dat het toch wel verrassend is.

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5827 stemmen

En dus wordt het 5-3 voor Nederland de volgende ronde. Interessante ontwikkeling.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

1-0

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

1-1

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

1-2

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Zo vreemd is het niet, NL films scoren doorgaans ook hoger op deze site dan Vlaamse/Belgische films. Zo'n 22 Mei raakt nog niet aan de 3* gemiddeld.

Dat vind ik op zich vreemd, gezien het vaak negatieve imago dat NL films in NL hebben en juist de Belgische cinema de laatste jaren terecht een goede naam heeft gekregen. Blijkbaar ligt dat bij de meer mainstream stemmers, die toch de meerderheid vormen anders.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8149 stemmen

2-2

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8280 stemmen

0-2

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Dank dat een beetje chauvinisme hierin ook een rol speelt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.