- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out Scandinavische cinema (2012)
Knock-Out Scandinavische cinema (2012)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
7-6
Niemand heeft het er over, maar laten we wel wezen: Ordet moet dit gewoon winnen. Veel van de tegenstanders zijn goed, maar niet waardig aan Dreyers meesterwerk.
Ik zal Ordet eens op mijn to see lijst zetten.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
2-1 Allebei zwaar overschat, maar geef mij dan toch maar de meer "Scandinavische" film
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Dus puur uit respect voor oude films moet er maar op gestemd worden?K linkt als gezeur van een oud zuur mannetje. Indeling op basis van jaartallen vind ik onzinnig. Kijk gewoon puur naar de film zelf, niet hoe oud of nieuw de film is.
Prima, maar laten we voor KO's vanaf nu dan alleen films van na 2000 nemen. Dan organiseer ik voor de echte liefhebber wel een KO voor films uit de 20ste eeuw.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Dan organiseer ik voor de echte liefhebber wel een KO voor films uit de 20ste eeuw.
Doen!
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Dan organiseer ik voor de echte liefhebber wel een KO voor films uit de 20ste eeuw.
Vergeet je je pijp niet te doven straks.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Elsker Dig.. is de enigste film van het achttal die ik niet gezien heb. Ordet heeft slechts een 3,5* en dat is te weinig om dan maar op die film te stemmen. Ik pas dus.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3030 stemmen
Prima, maar laten we voor KO's vanaf nu dan alleen films van na 2000 nemen. Dan organiseer ik voor de echte liefhebber wel een KO voor films uit de 20ste eeuw. Met onwetendheid of smaak? Oh wacht, ik was vergeten dat jij universele richtlijn vormt betreft de kwwaliteit van films. Ik denk dat ik films objectiever benader dan jij, voor zover dat mogelijk is. (Zonder vooroordelen)
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Met onwetendheid of smaak? Oh wacht, ik was vergeten dat jij universele richtlijn vormt betreft de kwaliteit van films. Ik denk dat ik films objectiever benader dan jij, voor zover dat mogelijk is. (Zonder vooroordelen)
Maar goed, blijf jij maar lekker volhouden dat de Scandinavische cinema ergens in deze eeuw ontstaan is. Net zoals de popmuziek begon met Britney Spears, de eerste auto een Honda Civic was en de literatuur begon met Kluun. Toch?
1-2 trouwens tegen beter weten in
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Vergeet je je pijp niet te doven straks.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Valhalla eruit
Ben hier nu wel klaar mee, zit niks waardigs meer in...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
In wat voor opzicht is Ordet dan een meesterwerk
Ik heb deze film vorige week bekeken maar ik knapte helemaal af op die scène aan het einde. Knap geacteerd, dat wel maar toch geen schaduw van "Tystnaden", met stip de beste film van Bergmann. Dié had moeten winnen.
Het is een enorm ontroerende, spirituele film die moeilijk te vergelijken is met een andere film (Tystnaden is toch gewoon iets totaal anders?). Juist dat einde is enorm ontroerend en krachtig wat mij betreft. Voor de rest verwijs ik je naar mijn recensie bij de film zelf. Zelfs de kanttekening die ik daar plaats mag je vergeten, want Ordet is boven alles een film die blijft hangen.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
En wanneer kom jij eens uit je pubertijd?
Wanneer de hedendaagse films klassiekers geworden zijn.
Verder een bullshit verhaaltje over media-aandacht, alsof er in de media binnen een jaar nog iemand over Valhalla Rising spreekt.