- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out films van voor 1960
Knock-Out films van voor 1960
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Uitstekende winnaar zelfs. Staat bij mij gewaardeerd met een 5,0*.
Spetie
-
- 38582 berichten
- 5499 stemmen
De top-16:
01. Double Indemnity (1944)
02. Du Rififi chez les Hommes (1955)
03. Night of the Hunter, The (1955)
04. Shichinin no Samurai (1954)
05. North by Northwest (1959)
06. Mr. Smith Goes to Washington (1939)
07. Third Man, The (1949)
08. High Noon (1952)
09. Rear Window (1954)
10. Rashômon (1950)
11. Casablanca (1942)
12. Treasure of the Sierra Madre, The (1948)
13. Ningen no Jôken I (1959)
14. Man from Laramie, The (1955)
15. M (1931)
16. Sunset Blvd. (1950)
De afgelegde weg door de winnaar:
1ste ronde: 3-1 vs. Life and Death of Colonel Blimp, The (1943)
2de ronde: 5-0 vs. Circus, The (1928)
3de ronde: 6-1 vs. Ladri di Biciclette (1948)
4de ronde: 7-3 vs. Matter of Life and Death, A (1946)
Achtste finale: 8-5 vs. Rear Window (1954)
Kwart finale: 9-8 vs. North by Northwest (1959)
Halve finale: 10-6 vs. Night of the Hunter, The (1955)
Finale: 7-5 vs. Du Rififi chez les Hommes (1955)
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Mooie winnaar, mooie top 16 en mooie ko!
Bedankt voor de organisatie!
Ik heb helaas weinig kunnen stemmen maar heb genoeg leuke tips opgedaan die ik binnenkort ga zien
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Zwakke winnaar, tegenvallende top 16. Nee, heb toch een andere kijk op films van voor 60. King Kong, Wizard of Oz, Paths of Glory, Freaks hadden niet mogen ontbreken. Verder was ik allerminst onder de indruk van de winnaar, heb helaas ook geen kijktips opgedaan. Ken de gehele top 16 al.
Maar bedankt voor de organisatie.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
De films die volgens jou niet mogen ontbreken ken ik alleen van naam dus kan daar niet over oordelen. Verder heb ik nog relatief weinig films gezien van voor '60. Deze ko heeft me in ieder geval aangemoedigd om minstens de top 16 te gaan zien en als het even meezit de top 32. Ik verwacht vooral veel van The Human Condition en M.
Spetie
-
- 38582 berichten
- 5499 stemmen
Zwakke winnaar, tegenvallende top 16. Nee, heb toch een andere kijk op films van voor 60. King Kong, Wizard of Oz, Paths of Glory, Freaks hadden niet mogen ontbreken. Verder was ik allerminst onder de indruk van de winnaar, heb helaas ook geen kijktips opgedaan. Ken de gehele top 16 al.
Maar bedankt voor de organisatie.
Graag gedaan. Opvallend trouwens dat je Paths of Glory noemt, terwijl je die er zelf uitgestemd hebt.
Zelf overigens wel wat tips opgedaan en die tijdens de KO ook al grotendeels bekeken.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2182 stemmen
Mooie winnaar! Aantal leuke kijktips opgedaan, waaronder "Rififi" die zomaar op #3 in mijn top 10 komt. En High Noon .
Bedankt voor de organisatie Spetie .