menu

Film / Cast en crew / Acteurs van Lord of the Rings

zoeken in:
Ik ook niet, maar dat lag dan waarschijnlijk aan de film.

feanaro surion schreef:
Verschrikkelijk droog gebracht
Hmm, ik las: "Verschrikkelijk droog gedrocht". Dat kwam waarschijnlijk doordat mijn beeldscherm te vuil is, dus ik denk dat ik hem maar uitzet.

geplaatst op 31 oktober 2002, 17:00 uur

Ligt het aan mij, of zijn die acteurs van de Lord of the Rings-films niet zo heel erg bekend...
Ik heb net wat op imdb gekeken naar die acteurs, en in erg bekende films hebben ze niet gespeeld.

Zijn deze acteurs gecast omdat ze juist niet zo bekend waren, om zodoende de aandacht te leggen op het verhaal en niet op de acteurs (komt wel vaker voor)?
Of ligt het aan mij- en zijn deze acteurs wel degelijk bekend...

Ik hoorde alleen maar
Mister Anderson....it is invetable ( oeps miss spelfoutjea)

deshi schreef:
geplaatst op 31 oktober 2002, 17:00 uur

Ligt het aan mij, of zijn die acteurs van de Lord of the Rings-films niet zo heel erg bekend...
Ik heb net wat op imdb gekeken naar die acteurs, en in erg bekende films hebben ze niet gespeeld.

Zijn deze acteurs gecast omdat ze juist niet zo bekend waren, om zodoende de aandacht te leggen op het verhaal en niet op de acteurs (komt wel vaker voor)?
Of ligt het aan mij- en zijn deze acteurs wel degelijk bekend...

Hmmm... Sean Bean draait toch al wat langer mee dan deze trilogie hoor. En hij zeker wel in bekende films gespeeld. Dat geldt overigens niet alleen voor hem. Ik zou toch nog maar wat langer rondsnuffelen op IMDB als ik jou was.

JonathanTucker
Elijah Wood heeft ook al wat meer films op zijn naam staan.

Dat zeg ik...
BenicioDelToro schreef:

Dat geldt overigens niet alleen voor hem.

JonathanTucker
Die opmerking was ook niet voor jou bedoeld

zo zie je maar dat goede films niet perse bekendere acteurs nodig hebben.

Alhoewel er best bekende acteurs en actrices in spelen. Behalve de namen hierboven genoemd Ian Holm (alien), Ian Mckellan(Xmen), Liv Tyler(Armageddon), Viggo Mortensen (Aperfect Murder) en die ene die Elrond Speelt (weet effe de naam niet maar die speelt Agent smith in The Matrix Trilogy).
Bernard Hill(Titanic)

Och verrek die Bernard Hill was zeker die kapitein op de Titanic. Was ik al weer helemaal vergeten

en hij speelde ook in Gothika

sn@ke schreef:
Mortensen speelt ook in Daylight.

En in The Young Americans, Carlito's Way (voor LOTR). Sterke opvallende rollen zijn dat ook. Hidalgo, A history of Violence erna. Die laatste moet ik nog zien. Hidalgo was wel grappig.

ik vind de acteurs allemaal zo geweldig van lotr
deze film heeft echt veel indruk op mij gemaakt
de allerstoerste vond ik toch wel Eomer oftewel Carl urban

Eljah Wood is gewoon een Ownage in deze film.
Maar omdat deze film zo verschrikkelijk goed en hoog gemiddeld is kan het ook zijn dat je het soms niet merkt als ze vals of lelijk spelen.

The One Ring schreef:
Andy Serkis is ook goed te genieten, maar komt niet zelf in beeld.

Begin van deel 3.

damianodebeste
viggo mortensen en john ryh davies orlando bloom ian holm zij ook best bekende acteurs

nou, orlando bloom werd juist bekend door LOTR,

Orlando Bloom moet het wel druk hebben gehad.
Lotr 3 en ook nog eens Potc 1 in 2003.

Sean Bean en Ian Holm zijn de besten.

Ik vind Dominic Monaghan echt een goeie, grappige acteur.

Woodman
john rhys davies als gimli is heel erg grappig en vooral zijn rivaliteit met legolas (orlando bloom). vooral in deel drie heb ik af en toe krom gelegen om al die grappige opmerkingen tussen die twee. de beste acteurs uit lord of the rings zijn natuurlijk oudgedienden ian mckellen en christopher lee.

Viggo Mortensen, Ian McKellen, Bernard Hill en David Wenham!

Elijah is nu wel de 'echte' Frodo. Kan me nu bijvoorbeeld niet indenken dat iemand als Sam of Pippin die rol op zich hadden genomen, had niet gepast. Elijah is i.m.o. uitermate geschikt voor het personage Frodo.

Ian McKellen en Hugo Weaving vind ik de beste rollen uit de trilogie.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:13 uur

geplaatst: vandaag om 21:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.