menu

Film / Cast en crew / Acteurs van Lord of the Rings

zoeken in:
Nu ook musical van Lord of The Rings.

Het kon niet uitblijven. Na de volle filmzalen en de oscars, komt er nu ook een musical op basis van de Lord of the Rings-trilogie, zo meldt de Sunday Telegraph. En dat zal dan meteen de duurste Britse musical uit de geschiedenis worden.

Bioscoopgangers deden voor de trilogie de kassa's zo driftig rinkelen dat de kaartverkoop alleen al 1 miljard euro heeft opgeleverd. En enkele weken geleden volgde ook de kritische bekroning toen het slotstuk van de trilogie, 'The return of the king' met elf oscars ging lopen.
Alsof dat nog niet genoeg is, zullen we vanaf volgend jaar zelfs kunnen meezingen met Fodor en Gandalf. Want dan gaat in Londen de Lord of the Rings-musical in première. En dat gaat nogal een spektakel worden. Co-producent Kevin Wallace, die het musicalvak leerde aan de zijde van niemand minder dan Lord Andrew Lloyd-Webber, steekt niet minder dan 2.5 miljoen euro in een productie die dan ook heel wat records moet breken.

Wallace en zijn medewerkers zien het zo groots, want maar liefst 50 acteurs zullen de hobbits, de elven, de tovenaars en de hoofdpersonen in het drama op de planken zetten en de gevechtsscènes hebben ook wel wat ruimte nodig om de spectaculaire filmbeelden zelfs maar te benaderen.

De muziek voor de musical zal worden geschreven door de Indiase componist A.R. Rahman, die ook de muzikale score schreef voor Lloyd Webbers productie 'Bombay Dreams'. Hoe het daarmee zit kunnen liefhebbers zien vanaf volgend jaar mei, wanneer de Rings-musical in première gaat.

wat dacht je dan van wood in deep impact

Mortensen speelt ook in Daylight.

Kai
Ik vind ze allemaal erg sterk spelen, dus wat maakt het uit als niemand ze kende.

Sean Bean

Jip Sean Bean is erg goed!! Alleen jammer dat ie bijna altijd "the bad guy" speelt.

Angie schreef:

Jip Sean Bean is erg goed!! Alleen jammer dat ie bijna altijd "the bad guy" speelt.

Tja, maar dat heeft toch ook wel weer wat...

Ja klopt, hij is er ook geknipt voor!

Sterker nog, ik vind Sean Bean sowieso een van de beste acteurs van het moment. Het nadeel is dat hij, buiten deze om, veel te weinig grote rollen krijgt. Hij is misschien wel de beste acteur van de trilogie. Samen met Ian McKellen dan. Andere echte topacteurs in de LotR vind ik Christopher Lee (Saruman), Ian Holm (Bilbo), Bernard Hill (Theoden), Cate Blancett (Galadriel, ze heeft helaas de minste rol uit de film gekregen naar mijn mening, maar acteren kan ze zeer goed) en John Noble (Denethor, helaas een erg kleine rol). Andy Serkis is ook goed te genieten, maar komt niet zelf in beeld. De andere acteurs doen gewoon hun werk.

Orlando Bloom wordt overschat, sorry hoor maar deze man kan niet acteren

Here I am schreef:

Orlando Bloom wordt overschat, sorry hoor maar deze man kan niet acteren

Mee eens, al valt het in LotR nog wel mee. Zijn rollen worden steeds slechter. In deze films weet hij echter nog te scoren door wat stunts. Maar ik ben ook geen fan van 'm.

Bloom blijft nog TE goed voor zo een wanprodukt als LOTR. Sorry Peter.

mismovie
Ik vind van de jongens Orlando Bloom - Viggo Mortensen
Sean Bean en Elijah Wood wel leuk.

En van de meisjes natuurlijk:
Liv Tyler - Cate Blanchett en Mirando Otto erg leuk.

Misschien maar beter ook dat de acteurs van LOTR niet al té bekend waren bij de meeste mensen. Dat leidt teveel af en dan zijn de verwachtingen zo hoog..

Hier zie je dat een film ook supergoed kan zijn zonder van die bekende acteurs.

Ik ben iets vergeten...;

Doordat deze acteurs niet superbekend waren voor hun vertolking in LOTR zijn ze dat nu wel. Door films met minder-bekende acteurs vindt je nieuw talent. Hierdoor krijgen ze grotere rollen en zo ontstaan nieuwe grotere acteurs! En zo heb je niet in iedere film weer diezelfde acteurs ..

Vind ik wat te ver gaan. Peter Jackson mag dan niet de meest bekende acteurs bij het grote publiek hebben gekozen maar om nu te zeggen dat Jackson nieuwe talenten heeft gevonden vind ik ook niet waar. Viggo Mortensen , Sir Ian McKellen , Andy Serkis en Cate Blanchett waren al lang ontdekt maar gewoon ondergewaardeerd. De enige die Jackson echt ontdekt heeft is Orlando Bloom en dat is absoluut geen talent en zeker geen groot acteur.

Ik ben benieuwd hoe het met ze verder gaat. Vooralsnog lijkt alleen Orlando Bloom echt flink te profiteren van zijn rol in LOTR. Bean ook een beetje, maar ik moet zien hoe lang dat duurt. Ben bang dat voor velen de film toch echt hun hoogtepunt zal blijven; iets waar ze de rest van hun bestaan achteraan zullen lopen. Wood heeft er nog wat kleine rolletjes aan over gehouden, maar als dat niet snel echt wat wordt, zie ik voor hem een toekomst in straight to videofilms. Voor bijvoorbeeld Mortensen, Astin en die andere jonge Hobbits zie ik niet direct een grote carriere in blockbusters in het verschiet.

Wouter schreef:
Ik ben benieuwd hoe het met ze verder gaat. Vooralsnog lijkt alleen Orlando Bloom echt flink te profiteren van zijn rol in LOTR. Bean ook een beetje, maar ik moet zien hoe lang dat duurt. Ben bang dat voor velen de film toch echt hun hoogtepunt zal blijven; iets waar ze de rest van hun bestaan achteraan zullen lopen. Wood heeft er nog wat kleine rolletjes aan over gehouden, maar als dat niet snel echt wat wordt, zie ik voor hem een toekomst in straight to videofilms. Voor bijvoorbeeld Mortensen, Astin en die andere jonge Hobbits zie ik niet direct een grote carriere in blockbusters in het verschiet.

Cate Blanchett lijkt anders aardig op weg te zijn nu. Maar zij is inderdaad niet door Jackson ontdekt. Sean Bean verdient meer aandacht.

The One King schreef:
Sean Bean verdient meer aandacht.

Mee eens! Wij willen meer Sean Bean!

Eljah Wood, Sean Bean, Viggo Mortensen en de rest zijn wel goed

Sorry voor alle Orlando Bloom fans maar net zoals in andere films is het hier ook helemaal NIKS!

Ik heb Pippin nog wel eens in Master and Commander gezien maar Merry ben ik nog niet tegengekomen in een andere film

Zag die gozer die Gollum speelde in Death Watch. Niet best.

Acteerde hij ook slecht of was de hele film gewoon niks?

Beiden.

Dan merk je wat de invloed van een goede regiseur is...

1. Merry oftewel Dominic Monaghan heeft o. a. gespeeld in The Purifiers, An insomniac's nightmare, Hostile Waters, Spivs en shooting livien. Nu is hij bezig in de serie Lost. en Pippin heeft zijn stem gegeven aan Glen/Glenda in Seed of Chucky.
2. Ik was een fan van orlando bloom en ik vond hem geweldig/knap in lord of the rings en pirates... maar ik vind hem minder nadat ik Troy had gezien want ik vond hem zo'n lafaard en ik vond in troy brad leuker

Sasja schreef:
maar ik vind hem minder nadat ik Troy had gezien want ik vond hem zo'n lafaard en ik vond in troy brad leuker

Ik had persoonlijk de meeste sympathie voor het personage van Eric Bana in Troy...

Wouter schreef:
Zag die gozer die Gollum speelde in Death Watch. Niet best.

Hij speelt tegenwoordig King Kong .

Verschrikkelijk droog gebracht

BenicioDelToro schreef:
(quote)

Ik had persoonlijk de meeste sympathie voor het personage van Eric Bana in Troy...

Eric Bana Was ook erg goed in troy. Ik had hem wel in The Hulk gezien maar die vond ik niet bijzonder.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:31 uur

geplaatst: vandaag om 00:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.