- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Veelzijdige acteurs...
Veelzijdige acteurs...
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Na het zien van onderstaande 3 films moet ik concluderen dat Sean Penn een bijzonder veelzijdig acteur is.
Steve-a
-
- 328 berichten
- 0 stemmen
Wat zo in me opkomt:
Benicio Del Toro
Sean Penn
Daniel Day Lewis
Veel erg goede acteurs spelen wel vaak op een of andere manier de zelfde rol.
D.K
-
- 222 berichten
- 743 stemmen
Benicio Del Toro
Edward Norton
John Depp
En wie het zeker niet is Tom Hanks want hem heb ik in dit forum wel een paar keer langs zien komen.
606
-
- 23817 berichten
- 11964 stemmen
Sean penn
Edward norton
Nicholas Cage
johnny Depp
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30696 berichten
- 5299 stemmen
Ik las in dit topic regelmatig Johnny Depp. Die heeft wel wat verschillende rollen gespeeld, maar hij is in veel films ook vooral een Depp-variant. Een acteur die ik al in verschillende rollen heb gezien en me telkens verbaast (ook al is hij niet de beste acteur) is Aaron Taylor-Johnson. Hij verdwijnt helemaal in zijn rol en kostumering. De acteur zelf verdwijnt daardoor wel wat naar de achtergrond soms. Oscar Isaac is voor mij ook zo'n acteur.
Bij de actrices denk ik aan Karen Gillan en Lily James.
Graaf Machine
-
- 9100 berichten
- 1181 stemmen
Veelzijdige actrice: Charlize Theron
Veelzijdige acteur: Mads Mikkelsen
eRCee
-
- 13380 berichten
- 1936 stemmen
Chalamet vind ik ook wel veelzijdig (lijkt geboren voor zo'n rol in The King en Dune, maar ook in Beautiful boy en Call me by your name)
Johansson eveneens (van Marvel naar Marriage story en terug).
En Kristen Stewart, jawel, niet persé qua acteren maar wel qua rollen (spreekt voor zich).
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30696 berichten
- 5299 stemmen
Florence Pugh speelt ook bijna altijd een hele andere rol dan haar vorige. Van kostuumdrama tot worstelaar, van screemqueen in een horror tot Marvel-karakter. Boeiend palmares met veelzijdige rollen.
MRDammann
-
- 660 berichten
- 3399 stemmen
Ik dacht ook aan Adam Driver. Van Kyle Ren in Star Wars, naar Paterson en Marriage Story. Dit jaar speelt hij ook nog in Ridley Scott's The Last Duel en door de Leos Carax geregisseerde Sparks musical Annette.
kappeuter (crew films)
-
- 74056 berichten
- 5900 stemmen
Wat kon hij niet. Hij won een Oscar met zijn meesterlijke vertolking van Truman Capote in Capote.
Hij was een meester in (tragi-)komedie, maar ook drama lag hem zo goed. Een priester in Doubt. Een getraumatiseerde echtgenoot die zijn vrouw had verloren in Love Liza. Een sekteleider in The Master en ga zo maar door.
Komische acteurs blijken soms ook heel goed serieuze rollen aan te kunnen.
Hoe hij de beschadigde multimiljonair John du Pont neerzet in Foxcatcher is gewoon extreem knap.
De vaderrol in de aangrijpende film Beautiful Boy is ook erg sterk.
En in Welcome to Marwen zet hij een getraumatiseerde volwassene neer die om te overleven een eigen wereld heeft gecreëerd met poppen. Net als Foxcatcher gebaseerd op een werkelijk persoon. Bij een minder goede acteur was dit onderwerp al gauw over-the-top uitgepakt, maar Carell weet hier kwetsbaarheid te tonen in zijn diepste vorm.