- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Guy Ritchie vs Quentin Tarantino
Guy Ritchie vs Quentin Tarantino
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1716 stemmen
Guy Ritchie heeft een van de beste films ooit, voor mij dan gemaakt. Namelijk Snatch, LSTATSB was ook goed 4*. RocknRolla minder 3* en Revolver en Sherlock holmes moet ik nog zien. Van Tarantino heb ik nog niet alles gezien. Maar Tarantino is wel veel constanter. Dus ik kan niet echt zeggen wie er beter is.
Drs. DAJA
-
- 4344 berichten
- 4442 stemmen
Dat bedoelde ik niet. Hij is beter dan Guy Ritchie. Ik zeg dat hij beinvloed is door Scorsese en Leone. De stijl van Guy Ritchie is iets identieker. De stijl die hij in Snatich gebruikt, is prachtig. Deze film gaat hij nooit meer overtreffen.
Ook onzin natuurlijk. Dialoogtechnisch heel erg beinvloed door Tarantino, vlot met MTV-montage. Tarantino is ronduit uniek in hoe hij stijlen en trucjes samensmelt, maar bovenal zijn tempo. Tarantino's timing is behoorlijk uniek, je vind moeilijk houvast aan het ritme of uberhaupt aan verhaalverloop. Tarantino schrijft erg goed.
wimnoot
-
- 3962 berichten
- 3780 stemmen
Laat ik voor op stellen dat ik beide erg goed vind.Ik vind Tarantino net iets beter omdat hij nog steeds stront eigenwijs blijft, waar Ritchie al twee keer dik geblunderd heeft.Eerste keer met Swept Away wat ik hem wel kan vergeven omdat je soms moet doen wat je vrouw wil. En Revolver waar hij zijn trouwe editor de laan uitstuurde waardoor er een heleboel slechte scene's in de film bleven.Zijn derde mindere film is Sherlock Holmes vind ik.Vast wel een goede carieremove maar ik blijf liever RockNrolla's zien.
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
:Z
Ook onzin natuurlijk. Dialoogtechnisch heel erg beinvloed door Tarantino, vlot met MTV-montage. Tarantino is ronduit uniek in hoe hij stijlen en trucjes samensmelt, maar bovenal zijn tempo. Tarantino's timing is behoorlijk uniek, je vind moeilijk houvast aan het ritme of uberhaupt aan verhaalverloop. Tarantino schrijft erg goed.
Je mag het onzin noemen. Ik ben het gewoon niet helemaal met je eens. Tarantino kan inderdaad goed schrijven, maar dat is overduidelijk. Met de rest van je verhaal ben ik het ook niet helemaal eens. Ik zie weinig gelijkenissen tussen Tarantino en Ritchie. Dat is mijn mening.
ghostman
-
- 5708 berichten
- 5 stemmen
Ook onzin natuurlijk. Dialoogtechnisch heel erg beinvloed door Tarantino, vlot met MTV-montage. Tarantino is ronduit uniek in hoe hij stijlen en trucjes samensmelt, maar bovenal zijn tempo. Tarantino's timing is behoorlijk uniek, je vind moeilijk houvast aan het ritme of uberhaupt aan verhaalverloop. Tarantino schrijft erg goed.
Ik hoop echt dat je dat niet meent. Mocht je dat menen, zou ik maar ophouden met films kijken en iets anders gaan doen. Veel verstand van cinema heb je zo te zien niet.
Nog even en dan gaat men hem hier zelfs met Eisenstein vergelijken...
Drs. DAJA
-
- 4344 berichten
- 4442 stemmen
Zou je ook een paar argumenten kunnen gebruiken?
yorickk
-
- 149 berichten
- 368 stemmen
Quentin Tarantino overduidelijk
Ritchie heeft; Lock, stock and 2 smoking barrels en snatch en nog wat redelijke films maar ook ronduit kut films
Tarantino heeft; Pulp Fiction (beste film ooit), reservoir dogs, inglorious Basterds, Kill Bill 1+2 en nog wat andere goede films en eigenlijk niks slechts.
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Ik hoop echt dat je dat niet meent. Mocht je dat menen, zou ik maar ophouden met films kijken en iets anders gaan doen. Veel verstand van cinema heb je zo te zien niet.
Nog even en dan gaat men hem hier zelfs met Eisenstein vergelijken...
Hij heeft wel verstand van cinema hoor . Dat is wel te zien. Het is gewoon een meningsverschil.
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2522 stemmen
Quentin Tarantino overduidelijk
Ritchie heeft; Lock, stock and 2 smoking barrels en snatch en nog wat redelijke films maar ook ronduit kut films
Tarantino heeft; Pulp Fiction (beste film ooit), reservoir dogs, inglorious Basterds, Kill Bill 1+2 en nog wat andere goede films en eigenlijk niks slechts.
Vreemd dat je (blijkbaar) als echte fan van Tarantino niet eens Jacky Brown vernoemd! Duidelijk een film meer in zijn (oudere, meer typerende en gekende) stijl dan inglorious basterds en kill bill (waarmee ik niet zeg dat die slecht zijn...)
goelian
-
- 217 berichten
- 323 stemmen
Jackie Brown vind ik op Pulp Fiction na, zeker Tarantino's beste film. Een ontzettend mooie film die de style en sfeer bevat van Pulp fiction. Inglourious Basterds, Reservoir Dogs etc. vind ik ook erg mooie films, enkel geef ik de voorkeur aan de hiervoor genoemde films.
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Ik vind Jackie Brown na Death Proof zijn minste (nog steeds wel een 3,5). Moeilijk om die film uit te zitten.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad langdradig had ik ook een 2,5 gegeven terwijl Tarantino vaak hoger dan een 4 bij mij scoort .
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Jackie Brown is énorm onderschat. Wellicht de enige film van Tarantino met multidimensionale personages en reële dialogen. Een aangename verademing op het gewoonlijke gezwets, dat ook erg leuk kan zijn, maar het is duidelijk een formule waar sleet op begint te komen. Bovendien sterk dat de essentie van de film niet ligt bij verwijzingen e.a. geforceerde knipoogjes.
Skycrawler
-
- 741 berichten
- 0 stemmen
Je kan beide regisseurs niet echt met elkaar vergelijken als je naar ieders oeuvre kijkt.
@ yeyo
Jackie Brown is Tarantino's meest volwassen film.
wimnoot
-
- 3962 berichten
- 3780 stemmen
Het zijn allereerst vrienden van elkaar, en ze werken vaak samen, daarom is het wel leuk om ze met elkaar te vergelijken. Dus heb jij er nog een mening over?
Skycrawler
-
- 741 berichten
- 0 stemmen
Verwar je Guy Ritchie niet met Robert Rodriguez? Het is mij vreemd dat Guy en Quentin samengewerkt zouden hebben.
wimnoot
-
- 3962 berichten
- 3780 stemmen
Oh shit! Verkeerd gelezen! Sorry!
Dat topic bestaat dus ook!
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Bij Snatch. (2000):
Hoezo nou weer tarantino? Lock Stock en Snatch zijn beter dan de filmpjes die Tarantino maakte.
Pulp Fiction en Reservoir Dogs zijn nochtans veel vernieuwender en sterker qua personages. Ritchie's werk overstijgt de oppervlakkige stoerdoenerij eigenlijk niet. Vermakelijk, maar niets speciaal aan. Bovendien heeft Tarantino met Jackie Brown bewezen dat hij i.t.t. Ritchie ook een meer volwassen film kan maken.
filmliefhebber92
-
- 1195 berichten
- 2492 stemmen
Pulp Fiction en Reservoir Dogs zijn nochtans veel vernieuwender en sterker qua personages. Ritchie's werk overstijgt de oppervlakkige stoerdoenerij eigenlijk niet. Vermakelijk, maar niets speciaal aan. Bovendien heeft Tarantino met Jackie Brown bewezen dat hij i.t.t. Ritchie ook een meer volwassen film kan maken.
Pulp fiction sloeg in principe nergens op. reservoir dogs vond ik wel goed. Jackie Brown vond ik nou niet bepaald volwassen meer een gewoon filmpje waar er meer van zijn gemaakt.
En of Ritchie minder volwassen films maakt weet ik niet want van hem ken ik alleen nog maar snatch en lock stock.
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Pulp fiction sloeg in principe nergens op.
Jackie Brown vond ik nou niet bepaald volwassen meer een gewoon filmpje waar er meer van zijn gemaakt.
En of Ritchie minder volwassen films maakt weet ik niet want van hem ken ik alleen nog maar snatch en lock stock.
Jackie Brown: sterk geschreven, echte personages, subtiele spanningsboog.. die film wordt ernstig tekort gedaan soms. Bovendien, zoiets intelligent maakt Ritchie in geen 1000 jaar. Op zich geen verwijt hoor, maar ik vind de vergelijking tussen de twee heren soms wat ongenuanceerd.
Cinemaniak
-
- 566 berichten
- 513 stemmen
Jackie Brown: sterk geschreven, echte personages, subtiele spanningsboog.. die film wordt ernstig tekort gedaan soms. Bovendien, zoiets intelligent maakt Ritchie in geen 1000 jaar. Op zich geen verwijt hoor, maar ik vind de vergelijking tussen de twee heren soms wat ongenuanceerd.
Je vergeet de beroerde||| edit: 'matige' soundtrack vergeleken met zijn andere films... dat is ook gelijk wat ik zo jammer vind aan Jackie Brown. Toch apart als je je bedenkt dat dit bij QT altijd dik in orde is, maar hier naar mijn mening minder aandacht aan lijkt te geven. >>>Grootste pluspunt, Robert de Niro
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Je vergeet de beroerde soundtrack vergeleken met zijn andere films... dat is ook gelijk wat ik zo jammer vind aan Jackie Brown. Toch apart als je je bedenkt dat dit bij QT altijd dik in orde is, maar hier naar mijn mening minder aandacht aan lijkt te geven. >>>Grootste pluspunt, Robert de Niro
Heb de film al even niet meer gezien, maar er stonden naar mijn herinnering toch enkele prachtige soul nummers op de soundtrack. De openingsscène is muzikaal alleszins briljant. Across 110th Street
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Vind de soundtrack van JB ook niet zo slecht.. de rest van de film vond ik teveel op 2 gedachtes hinken, enerzijds een soort van karakteruitdieping van oudere washed up types, anderzijds de vermakelijke nouveau violence proberen te maken van zijn eerste 2 films. M.i. schiet de film op beide fronten ernstig tekort, wat ook zeker debet is aan de acteurkeuze voor sommige rollen.
Maargoed, waar tarantino put uit Amerikaanse soundtracks die goed passen bij de Amerikaanse onderwereld, put Ritchie dus uit Britse nummers die goed passen bij zijn Britse gangsters. Het is zo klinkklaar dat hij alles van Tarantino één op één heeft willen overzetten naar London, dat het pijnlijk is dat sommige users nog steeds de gelijkenissen ontkennen, hoeveel wasmachines met borden moet je dan wel niet voor je hoofd hebben? Ritchie is in zijn eerste 2 films best vermakelijk, maar ontstijgt absoluut nergens het genre of voegt er iets aan toe. Tarantino overduidelijk wel.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30449 berichten
- 5199 stemmen
Tarantino was een vernieuwing in de jaren '90 met Reservoir Dogs en Pulp Fiction. Daarna is het alleen maar bergaf gegaan. Kill Bill was leuk, maar niet memorabel en Sin City heeft z'n krediet niet te danken aan Tarantino. Het mooie aan die film komt uit de strip en niet van de regisseur. Death Proof, Grindhouse en Inglourious Basterds zijn sterk overroepen films die enkel bekend werden dankzij hun bekende regisseur.
Guy Ritchie blijft dan wel in hetzelfde hangen qua stijl, hij blijft dat niveau toch maar mooi behouden. Wat hij heeft gemaakt van een ouderwetse detective als Sherlock Holmes is toch prachtig.
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Tarantino was een vernieuwing in de jaren '90 met Reservoir Dogs en Pulp Fiction. Daarna is het alleen maar bergaf gegaan. Kill Bill was leuk, maar niet memorabel en Sin City heeft z'n krediet niet te danken aan Tarantino. Het mooie aan die film komt uit de strip en niet van de regisseur. Death Proof, Grindhouse en Inglourious Basterds zijn sterk overroepen films die enkel bekend werden dankzij hun bekende regisseur.
Tarantino is er zwaar op achteruitgegaan ja, zijn laatste vond ik zelfs waardeloos. Maar ik had het voornamelijk over Reservoir Dogs en Pulp Fiction, aangezien die twee films de voornaamste inspiratie voor Ritchie waren. Ik ben het er echter totaal niet mee eens dat Tarantino's recente werk vooral vanwege naambekendheid gewaardeerd wordt. Zo'n hypotheses hoor je vaak, maar slaan eigenlijk nergens op.
P.S.: Tarantino regisseerde maar één (onleuke) scène in Sin City, dus ik vermoed niet dat iemand hem speciaal daarvoor zou bewonderen.
Guy Ritchie blijft dan wel in hetzelfde hangen qua stijl, hij blijft dat niveau toch maar mooi behouden. Wat hij heeft gemaakt van een ouderwetse detective als Sherlock Holmes is toch prachtig.
Zo standvastig is Ritchie ook weer niet. Swept Away en Revolver waren twee ongelofelijke fiasco's en RocknRolla een banale, inspiratieloze herhalingsoefening binnen de 'veilige' zone. Sherlock krijgt inderdaad veel lof, maar die heb ik nog niet gezien.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Zo standvastig is Ritchie ook weer niet. Swept Away en Revolver waren twee ongelofelijke fiasco's en RocknRolla een banale, inspiratieloze herhalingsoefening binnen de 'veilige' zone. Sherlock krijgt inderdaad veel lof, maar die heb ik nog niet gezien.
Precies, ik zou het ook eerder willen omdraaien, Ritchie is vrij snel in een vrije val terecht gekomen, terwijl Tarantino toch behoorlijk relevant is gebleven en kwaliteit is blijven maken. Gezien het talent van de beide mannen ook redelijk logisch en voorspelbaar overigens.
Sherlock Holmes is overigens niet meer dan de oude detective in een actiejasje gieten, en daardoor ook een beetje ongeloofwaardig en potsierlijk bij momenten.
wimnoot
-
- 3962 berichten
- 3780 stemmen
Ik vind Rock'nrolla misschien wel Ritchie's beste, en Sherlock vind ik een banale pirates-achtige bedoening, totaal on-cool. Tarantino is wel constanter, en lijkt ook altijd te spelen met de genre's die hij kiest.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30449 berichten
- 5199 stemmen
Rock 'n rolla en Revolver vond ik nog wel leuk, terwijl ik nooit heb begrepen wat er zo goed is aan Inglorious Basterds. Zo'n slechte film!
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Revolver is niet alleen slecht, maar is lachwekkend bespottelijk slecht, één van de beroerdste films ooit waaraan ik mijn tijd heb verspild.