- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Kindsterren die het hebben gered als volwassene
Kindsterren die het hebben gered als volwassene
mazdalfa
-
- 252 berichten
- 228 stemmen
De meeste kindsterren blijken bij het bereiken van de puberteit nog maar nauwelijks het talent te bezitten dat hen eerder werd toegedicht. Of hun karakter blijkt niet krachtig genoeg om alle verlokkingen van de vroege beroemdheid/rijkdom te weerstaan en ze ontsporen op de rails van het (Hollywood)leven.
Jodie Foster, Drew Barrymore en Kurt Russell zijn vaak genoemde voorbeelden van voormalige kindsterretjes die het later wel als volwassene hebben gered in Hollywood.
Weten jullie er nog een paar te noemen?
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Shirley Temple
Eh, die was toch juist enkel als kindacteur succesvol?
Mickey Rooney
Jerry O'Connell
Roddy McDowall
En Ron(ny) Howard werd regisseur.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Leonardo diCaprio, maar die was al niet écht kind meer, dacht ik. Een jaartje of 15 toen ie bekend werd (bij het grote publiek) met Growing Pains?
Lotteke
-
- 247 berichten
- 566 stemmen
Judy Garland. Hoewel wel ten onder gegaan uit eindelijk, maar ze was succesvol als zowel kind als volwassene.
En Scarlett Johansson.
Lotteke
-
- 247 berichten
- 566 stemmen
Jennifer Lopez
??????????????????? Die is niet als kindster begonnen hoor...
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 628 stemmen
Mary-Kate en Ashly Olsen,
alleen die zijn nou zelfs nog niet volwassen, allebei 17 jaar.
Maar waren wel erg jong toen ze al naamsbekendheid droegen, in films zoals It TAKES Two.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Vraag me af of die nog wat voorstellen over een jaar of vijf.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Probeer The Bachelor and the Bobby-Soxer 's, een van de grootste leukste verrassingen die ik dit jaar heb gezien, met een uiterst volwassen ogende Shirley Temple. Neemt niet weg dat ze inderdaad na haar 20e niet meer heeft geacteerd
. En verder valt natuurlijk af te vragen of 'gered' niet hetzelfde is als 'succesvol', da's waar.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
??????????????????? Die is niet als kindster begonnen hoor...
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
Ze was 17 toen ze in haar eerste film speelde. My Little Girl, een film door 'maar liefst' 114 mensen beoordeeld op IMDb en niet meer dan een bijrol voor Lopez. Zelfs zo ontzettend bekend en sterrenmakend dat ie niet eens op MovieMeter staat. Daarna duurde het nog eens vier jaar voordat ze weer in een film verscheen, ongeveer 21 was ze toen.
Dus waar jij dat kindster vandaan haalt, is mij echt een groot raadsel.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Het moet wel een beetje groot aanslaan wil je het een kindster noemen.
Volgens mij werd ze pas echt een beetje bekend toen ze al lang en breed volwassen was.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dus waar jij dat kindster vandaan haalt, is mij echt een groot raadsel.
Ze heeft in musicals gespeelt in Puerto Rico waaronder in 'Luna'. Het verhaal over de latijnse regengod. Toen ze terug ging naar New York heeft ze daar erg indrukwekkend wat rolletjes gescoort en is uitgegroeid tot een grote ster.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Ze is uitgegroeid tot een hete dame en werd toen bekend, ja.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
ster (de ~, ~ren)
iem. die op een bepaald gebied schittert of uitblinkt => beroemdheid, celebrity, coryfee, grootheid
Daar vallen wat rolletjes in een musicals op een afgelegen eiland bij mij echt niet onder.
En in welke film heeft ze dan op haar veertiende gespeeld? Of was dat toch maar niet zo?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat was mijn vergissing dat was dus Luna maar was dus een musical.
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Michael Jackson mogen we ook niet vergeten. Is niet echt een filmster maar heeft toch in een low-budget thriller van een goede 10 minuten gespeeld 
rabartels
-
- 19 berichten
- 20 stemmen
Christian Bale
ën
River phoenix
Helaas, is hij te jong gestorven