menu

Film / Cast en crew / Acterende zangers of zangeressen in films

zoeken in:
deTuinman schreef:
(quote)

Marco Borsato is een product, hij is een pion van het team wat over lijken gaat.

Asjeblieft zeg.

Pastichio Rocker
Het uitblijven van een reactie op o.a. het antwoord van starbright boy verklaart een hoop.

Ik ben geen liefhebber van de muziek van Marco Borsato, en heb de film "Wit Licht" (nog) niet gezien, maar ik heb veel respect voor de manier waarop hij aandacht trekt voor WarChild.
Schandalig hoe sommigen twijfelen aan de oprechtheid van Marco Borsato en WarChild. Zal wel jaloezie zijn.

kwa rappers vind ik Common, Mos Def, Andre (Outkast), Eminem en Snoop Dogg het wel goed doen. Er is namelijk nog geen topic voor.

Warren Stantin
Muzikanten en het acteren in films gaan vaak, heel vaak, niet goed samen. Toch zijn er wel uitzonderingen zoals Nick Cave in de film "The Assasination of Jesse Jame by the coward Robert Ford". Zijn rol is minimaal (hij hoeft niet echt te acteren) maar het is hem van harte gegund omdat de muziek bij deze film door hem gecomponeerd is en buitengewoon prachtig is.

Warren Stantin schreef:
Muzikanten en het acteren in films gaan vaak, heel vaak, niet goed samen. Toch zijn er wel uitzonderingen zoals Nick Cave in de film "The Assasination of Jesse Jame by the coward Robert Ford". Zijn rol is minimaal (hij hoeft niet echt te acteren) maar het is hem van harte gegund omdat de muziek bij deze film door hem gecomponeerd is en buitengewoon prachtig is.

Bob Dylan deed een beetje dezelfde, maar dan in Peckinpah's western Pat Garrett & Billy The Kid.

wel een uitzondering van een zanger die goed kon acteren is dan wel David Bowie

Dick2008
Ronaldinho schreef:
Ik heb iets wat even van mijn hart moet, ik kan het namelijk niet uitstaan dat zangers (meestal zangeressen) ook gaan acteren.

Pieter Montana schreef:
Zangers en Zangeressen moeten gewoon blijven zingen.Waarom moeten die toch altijd gaan acteren?

Ik wilde eigenlijk niet reageren in dit topic maar laat ik dan maar even mijn zegje doen. Dit is al zo lang aan de gang.

Frank Sinatra, Doris Day, ..... allemaal bekend vanwege zang, zijn later ook succesvol overgestapt naar film.
Minder geslaagd vind ik acteurs die gaan zingen. Hoewel zijn ook wel uitzonderingen. Fred Astaire, Gene Kelly, John Travolta .....

Madonna is gestopt met acteren lees ik hierboven, nou het was allemaal niet zo slecht. Let ook een beetje op de veelzijdigheid van mensen lees acteurs i.p.v. dat etiket geplak.

Is Will Smith nu niet gewoon de meest succesvolle muziekant die acteert? Of zie ik dan verkeerd.

Meneer Bungel
Will Smith is idd als muzikant (rapper) begonnen (1989), maar kreeg al kort daarop succes met The Fresh Prince of Bell Air (1990), iets wat zijn muzikale carrière wel weer kracht bij zette, enz., enz.. Toch zie ik hem vooral als acteur (en sitcom-icoon); die paar vrolijke niets-aan-de-hand-deuntjes zijn net nog de moeite, vooral om sentimentele redenen. Later heb ik ook niets meer van hem vernomen op muzikaal gebied, maar dat kan aan mij liggen...

Ik vind zanger Jon Bon Jovi verder wel de moeite in Homegrown (1998), verder zat hij in nogal wat zwijmelfilms geloof ik, maar ik zie nu ook bv. Vampires: Los Muertos (2002) en Cry_Wolf (2005).

Timberlake in Black Snake Moan vond ik ook prima, en ik ben natuurlijk erg benieuwd naar de nieuwe Coens film waar hij ook een flinke rol in zal spelen.

Beste voorbeeld dat het (natuurlijk) wel kan is echter Tom Waits, die ik in Down by Law, Short Cuts, Dracula en Wristcutters absoluut overtuigend vind.

P.S.! Nog 'bester' voorbeeld is natuurlijk Will Oldham!
Old Joy (2006)
The Guatemalan Handshake (2006)
Niet een acteur met een enorme range (ik heb nog niet heel veel met hem gezien), maar wel met een heerlijk oprechte uitstraling.

We vergeten nog:

David Bowie (commentaar overbodig)
Kris Kristofferson (toch ook geen onaardig acteur)
Barbra Streisand
Liza Minelli (voor zowel Barb als Liza geldt: je houdt ervan of niet, maar veelzijdig zijn ze zeker)
Charles Aznavour (geweldig in Die Blechtrommel)
Vanessa Paradis

Ook nog niet genoemd: Cher. Die won zelfs een Oscar.

Cornelia (Conny) Froboess
Werd in de jaren vijftig bekend als zangeres van populaire tienerdeuntjes in Duitsland (en tot over de grenzen daarvan)

Al gauw bleek haar acteertalent, dat zelfs veel groter dan haar zangcapaciteiten bleek te zijn.
Ontwikkelde zich tot een alom gerespecteerd dramatisch actrice in theater, film en op TV.

Cornelia Froboess - IMDb

Dick2008
Je houdt ervan of niet. Heb nou een aantal films herkeken en ze heeft leuke rollen gespeeld. Ik heb het over Bette Midler, die eigenlijk bekend werd als zangeres maar er toch nog een filmcarrière achteraan wist te plakken als actrice/comédienne.

Dick2008
Michael Jackson en Diana Ross samen in The Wiz (1978)

Zwolle84
Is dit topic ook voor actrices die een professionele muziekcarrière beginnen? Ik kan even geen beter topic vinden, dus bij dezen:

Hailee Steinfeld (van o.a. True Grit) heeft een platendeal getekend en haar eerste single uitgebracht. Stelt niet heel veel voor, maar vervelend klinkt het ook niet.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=bMpFmHSgC4Q

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Dick2008
Glen Campbell o.a. in Norwood (1970)

Telly Savalas, was (zover ik weet) eerst acteur en werd later ook bekend als zanger, o.a. Some broken hearts never mend

Dick2008
Harry Belafonte, in meerdere films o.a. Carmen Jones (1954), Odds against Tomorrow (1959)

Gast
geplaatst: vandaag om 08:27 uur

geplaatst: vandaag om 08:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.