- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Acterende zangers of zangeressen in films
Acterende zangers of zangeressen in films
Ronaldinho
-
- 18 berichten
- 0 stemmen
Ik heb iets wat even van mijn hart moet, ik kan het namelijk niet uitstaan dat zangers (meestal zangeressen) ook gaan acteren. En dat ze ook nog veel goede reacties krijgen. DIt vind ik een slechte verandering die zich over Amerika verplaatst. Zo heb je bijvoorbeeld Madonna die actrice is, alleen zij heeft niet zoveel succes. Dan heb je Britney Spears met haar EIGEN film Crossroads. En J-Lo die ook veel films maakt. Ook heb je Cristina Aguilera. En nog veel meer dames en heren die acteurs worden. De echte goede acteurs worden door deze verandering verdrongen. Ik heb het hier dan natuurlijk over de talenten. Zij worden verdrongen door zangeressen en zangers die geen protentie hebben maar wel voorrang krijgen omdat ze naambekendheid krijgen. Als deze ontwikkeling zo door gaat krijgen wij steeds slechtere acteurs op de wereld en zullen we nooit meer kunnen genieten van een acteur met het caliber Al pacino, Tom Cruise. Dit zijn namelijk wel echte acteurs.
Zelf boycot ik films met zangers erin. Britney Spears kon al niet eens zingen laat staan spelen in een film. Het lijkt wel alsof alle zangers als bijbaantje een paar films maken. Om effe wat bij te verdienen.
Ik hoop daarom dat regisseurs in gaan zien dat deze zangers niet kunnen acteren. Ze hebben alleen naamsbekendheid. Het enige wat de regisseurs boeit is hoeveel omzet ze gaan draaien, hoeveel mensen er naar de films komen kijken. Ze willen daarom de bekendste mensen in hun films. Maar een echte goede acteur heeft misschien geen naamsbekendheid maar wel goede speel capaciteiten. En daarmee kom je toch het verst. De critici zullen goede recensies schrijven en vele mensen zullen daarom naar de film gaan. De critici zullen de film niet afkraken zoals ze bijvoorbeeld wel bij de film Crossroads deden.
Daarom wil ik dus dat deze ontwikkeling stopt. Ik vind dat er een soort diploma's moeten komen voor acteurs, zo kan je zien wie een echte acteur is en welke niet. En diegene die geen diploma heeft mag niet in een film spelen. Dit is veel beter voor de kijkers want we krijgen betere acteurs te zien. En het is ook beter voor de onbekende acteurs die nou geen eerlijke kans krijgen. Zij worden steeds overlopen door de meer bekendere zangers en komen nooit tot een grote doorbraak. De zangers moeten zich bezig houden met zingen en dus niet playbacken en dan ook in een film spelen. Het gaat in de wereld alleen nog maar op naamsbekendheid. Geef iedereen in Hollywood een eerlijke kans door middel van een cursus/opleiding. Zo worden alle acteurs inhoudelijk beter, want ze moeten slagen voor de opleiding en worden de films automatisch ook beter. Dus weg met Miss Britney, Miss Jennifer en Cristina.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik houd er ook niet van, maar een verplichte cursus lijkt me niet de oplossing. Acteren is kunst en kunst is niet aan regels gebonden.
Ronaldinho
-
- 18 berichten
- 0 stemmen
Kunst kan je toch leren????
En als je die kunst bezit dan krijg je je diploma. Een hoogbegaafde haalt zijn VWO diploma toch ook zo......
Zo kunnen tenminste de slechte acteurs gefilterd worden.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Nee, kunst kun je niet leren. Het is een uitingsvorm, een gevoel, een gave. Het enigste wat een cursus je bij kan brengen zijn de beginselen, de basis. Kunst is iets wat in je zit...of juist niet. Je kunt beter die acteurs een kans geven, die werkelijk talent bezitten en dat kun je doen door de factor " knap snoetje" voortaan uit de eisenlijst te schrappen. Dan houd je de goede acteurs over!!
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Nou op een cursus kun je toch wat leren, veel goeie acteurs zullen toch een acteurs lessen gevolgt hebben.
Maar je moet zelf natuurlijk ook een beetje talent hebben.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Ik ben het absoluut niet met je eens. iedereen is vrij om z'n spel op het scherm te doen (hoe verschrikkelijk beroerd dat ook is
)
je hebt altijd namelijk de mogelijkheid: NIET naar de film kijken.
trutney spears blij (boel poen), kindjes van twaalf blij (boel britney), pubers van 15 blij met de DVD (goed voor vele gezellige uurtjes alleen), jij blij (je hoeft um niet te zien), wij blij (je hoeft er geen topic over te starten, Jordy blij (scheelt weer bandbreedte), ikke blij (ik hoef niet zoveel te typen)
m.a.w. films met britney spears is goed voor de hele wereld 
Ronaldinho
-
- 18 berichten
- 0 stemmen
Het belangrijkste vind ik dat de jeugd een goede kans krijgt. Ze moeten kunnen doorstromen en moeten niet belet worden door een stel mensen die eigenlijk helemaal niet kunnen acteren. Dat is ten koste de jeugd en ten koste van de goede film. Er moet een oplossing komen om de jeugd een kans te geven. Ik prefereer dus een soort diploma of iets in die geest. Hierdoor wordt de naamsbekendheid een beetje verdrongen. Misschien kunnen ze lessen krijgen van de oude rotten, want niet is klaar met leren. Ik neem aan dat Hopkins een jonkie nog veel kan leren en Britney Spears een hele boel. Als Britney een goede actrice was geweest had ze alles in zich: ze is knap en dan zou ze ook goed kunnen spelen. Ik zeg ook niet dat zij nooit mag acteren, ze moet alleen een diploma hebben. Ze moet gewoon echt goed zijn.
Verder blijft het uiterlijk altijd een belangrijke prioriteit. Een lelijk iemand verkoopt niet goed. Zo heb ik een keer de film iedereen beroemd gezien op school. Daar speelt een dikke vrouw de hoofdrol:daar kijk je niet graag naar. Ik heb liever Jennifer Aniston in haar lingerie!!!
Ik wil dus iets doen aan het probleem de naamsbekendheid. Want ik haat zangeressen die denken dat ze kunnen acteren, jennifer Lopez!!!!!
Ronaldinho
-
- 18 berichten
- 0 stemmen
Quote:
je hebt altijd namelijk de mogelijkheid: NIET naar de film kijken.
Maar over een paar jaar heb ik helemaal geen keuze meer. Dan spelen allemaal Britneys hoofdrollen in de grote films. Kijk nu dan naar de Hollywood films. Het gaat al de slechte kant op. Er zijn nog maar weinig echte goede films. Vroeger had je Seven Years in Tibet en noem het maar op, nou moet je het doen met Ocean's eleven. Dat dan nog een van de betere is.
Nu ben ik nog een blij mens, er zijn namelijk nog goede acteurs: kijk maar op Forum Da beste acteur. En als je daar kijkt zie je alleen maar oude rotten: al pacino, anthony Hopkins ect. Maar als die er allemaal mee stoppen, wie hebben we dan. Ik zou niet een goede, talentvolle acteur kunnen noemen. We moeten weer goede acteurs opleiden, caliber Hopkins, Tom Cruise. Anders krijgen we over 20 jaar films met in de hoofrol Nelly, Britney, Eminem, R. Kelly, en noem maar op. Daar zitten we toch niet op te wachten
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Jennifer Lopez was een actrice die met zingen begon en niet andersom. En waarom moeten mensen mooi zijn in een film? Dat is toch je reinste Bullshit. Mooie mensen overtuigen in veel films niet!
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Ik ben het weer met je eens Ramon (gelukkig)

Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Wel ben ik het met je eens dat de jonge generatie goede acteurs uit weinig leden bestaat.
Ronaldinho
-
- 18 berichten
- 0 stemmen
Ik zie toch liever een mooie dame op het witte beeld dan een lelijk iemand. Maar ik zeg er wel bij dat die mooie dame uitstekend moet acteren. Dan diegene niet mooi acteren dan zie ik toch liever een lelijk iemand. Zo zie ik dus niet graag Britney Spears, terwijl zij toch een best knappe meid is.
Ronaldinho
-
- 18 berichten
- 0 stemmen
Maar hoe kunnen we die groep goede acteurs groter maken??? Kom is met een oplossing??
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
De oplossing bestaat al: het heet marktwerking. Films met goede acteurs worden beter bezocht dan films met slechte acteurs (dat is de enige zinvolle definitie van 'goed' tenminste), dus de slechte acteurs verdwijnen na verloop van tijd weer (enkele uitzonderingen daargelaten).
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Ja maar mensen die bekent zijn in de Pop muziek zoals Britney, Lopez.
Zullen altijd films blijven maken omdat hun fans er naartoe blijven gaan, een wat doe je daar aan?
Ronaldinho
-
- 18 berichten
- 0 stemmen
...hun verbieden om films te maken!!!!
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Belachelijk! Waarom zou je die fans misgunnen om naar films te kijken die ze leuk vinden? Zij kunnen acteurs die jij goed vindt misschien ook wel haten, maar dan verbieden ze die acteurs toch ook niet om films te maken?!
Ronaldinho
-
- 18 berichten
- 0 stemmen
Daar maak je een punt!!!
Mijn opmerking was niet echt slim en doordacht.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Ze mogen wel een beter script nemen, in crossroads word die jongen waar ze die auto van stelen, heel boos omdat meiden in zijn auto hebben gereden, en dan zit hij heel even moeilijk te doen, en rijd dan weer met de meiden weg.
Kom op zeg wat een rotzooi, (voor de mensen die denken waarom ben je er heen gegaan, gingen met school, en een nederlander gaat graag gratis naar de film)
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
Iedereen doet of het iets nieuws is dat nieuwe acteurs moeilijk doorbreken, maar dat is toch altijd zo geweest.
De meeste films zijn altijd vanuit het oogpunt gemaakt dat er aan verdiend moest worden, en het is nog steeds zo dat het merendeel van de mensen op de grote namen afkomt.
Is deels ook een vicieuse cirkel omdat de geldschieters geen onbekenden in grote rol willen omdat ze bang zijn dat hij dan zijn geld niet oplevert.
Lees maar eens welke acteurs ze rollen het eerst aanbieden, dit is slechts een beperkt aantal.
Nieuwe acteurs konden en kunnen alleen doorbreken in kleine, onbekende films, die door de juiste casting-agent en regiseurs gezien worden
Was zo, is zo en zal waarschijnlijk de komende tijd zo ook wel blijven.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat het publiek ( Wij Allen ) het mooi vinden als een acteur terugkomt die wij in een vorige film heel goed hebben zien spelen;
Zie Steve Martin. Robin Williams discussies 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Zie Steve Martin. Robin Williams discussies 
T®inity
-
- 571 berichten
- 0 stemmen
In Film > Cast en crew > Eminem, Top Acteur of zoveelste rapper die niet kan acteren...:
Eminem, heeft in 2002 zijn debuut gemaakt op het witte doek kan hij nou werkelijk acteren of is hij de zoveelste ongetalenteerde rapper. Na Ice Cube kan Eminem de tweede rapper zijn die succesvol kan worden in de filmwereld van Hollywood, Ice Cube die na flops ook goede films maakte en in 2000 vriend en vijand verbaasde met zijn regiedebuut in "The Players Club". Eminem acteerde goed in 8 mile naar mijn mening maar ik als Eminem Fan al voor 6 jaar zal niet echt objectief kunnen beoordelen. En de rol die hij in 8 mile speelde lag natuurlijk heel dichtbij zijn eigen leven....
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Hij deed Michael Jackson anders verdomd goed na
. Je noemde net alleen Ice Cube als goed acterende rapper, maar Mos Def en Poef Papa kunnen ook best acteren.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Idd in de remake van the Italian Job is ie wel leuk (Mos Def dan...) Ice Cube kan niet acteren en Eminem kun je in het zelfde hoekje zetten als bijv. Ice-T en Fat Joe, dus de zoveelste rapper die niet kan acteren.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Na Ice Cube kan Eminem de tweede rapper zijn die succesvol kan worden in de filmwereld van Hollywood
Eminem? Eeuh nee, hij spatte niet echt van het doek af in 8mile in mijn ogen. Hij mag bij sommige populair (wat ook meteen het succes van zijn film verklaard) en een begaafd rapper zijn, maar van zijn acteerprestaties heb ik te weinig gezien om er echt een goed oordeel over te vellen. In mijn eerste indruk was ik dus niet overtuigd en ik ben bang dat hij als acteur nooit het succes van zijn rapperij kan evenaren.
Hoezo 'na ice cube'? Vergeten we Mark Wahlberg niet, alias Marky Mark 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Eminem moet het bij deze film houden.
En niet alleen rappers kunnen niet acteren hoor, de meeste zangers die het nodig vinden om te gaan acteren kunnen het niet.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
nog erger, er zijn zelfs tientallen acteurs die niet kunnen acteren.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Ice Cube kan niet acteren en Eminem kun je in het zelfde hoekje zetten als bijv. Ice-T en Fat Joe, dus de zoveelste rapper die niet kan acteren.
Ice Cube doet t wel goed in Three Kings, maar ja dat is allemaal persoonlijk. En het is eigenlijk een beetje flauw om iemand af te rekeken op 1 filmrol. Dit topic moet maar ff nieuw leven ingeblazen worden als Eminem in een andere film speelt.