- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Krasse knarren (wie leeft en/of werkt nog tot je verbazing?)
Krasse knarren (wie leeft en/of werkt nog tot je verbazing?)
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Eens een keer een Vlaamse actrice, die later in Nederland terecht kwam. Ze werkt niet meer (maar deed dat tot op hoge leeftijd) en was voornamelijk toneel en later televisie-actrice, maar Georgette Rejewski is 102 en leeft nog steeds.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Toch bizar dat de zussen Olivia de Havilland (van 1 juli 1916 en dus net 96 geworden) en Joan Fontaine (van 22 oktober 1917 en dus bijna 95) allebei nog leven! Dat moeten wel haast sterke genen zijn. Jammer dat ze elkaar nog altijd niet kunnen luchten of zien.
Ik ontmoette gisteren een dame die in 1916 geboren was (en haar eerste man in de Tweede Wereldoorlog was verloren). Toen moest ik nog even denken aan Olivia de Havilland. Vanavond at mijn moeder bij ons en toen kwam het gesprek ook nog op Olivia en kon ik er toch niet meer opkomen wie haar zus ook weer was (en dat die ook nog leefde), maar gelukkig is dit topic er nog.
Dit topic is al een tijdje stil, maar de meeste krasse knarren die hier vorig jaar genoemd zijn, zijn dus nog steeds onder ons (Maureen O'Hara, Danielle Darrieux etc). Al werken er niet veel meer. Behalve Manoel natuurlijk, al heeft hij in 2013 nog niks afgerond (er zou wel een project 'onderweg' zijn).
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Ik zag dat de 89-jarige Lauren Bacall ook nog steeds acteert. Betty White (91) zien we nog regelmatig op TV (Benidorm Basterds USA) of in reclamespotjes.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Avant-garde regisseur Jonas Mekas wordt volgende maand 91 jaar.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Leuk dat dit topic nieuw leven is ingeblazen! 
Helaas is een aantal van de hier genoemde krasse knarren inmiddels overleden.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
En zo te zien is Mekas ook nog steeds actief (met shorts). Maar in zijn stijl is dat denk ik gemakkelijker vol te houden. Zijn er nog meer 90+ jarige regisseurs die actief zijn? Al vind ik 80+, wat zeg ik 70+, ook al bewonderenswaardig.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ah, dat heb je snel gevonden. Jancsó lijkt me wel min of meer in ruste. Net als mijn grote vriend Seijun Suzuki trouwens. Die is ook 90.
edit: IMDb: Oldest Living Great Directors - a list by pr1mal_1 - daar staan toch nog wel verrassende namen. Niet zo zeer actief, maar dat ze nog wel in leven zijn (McLaglen, Anderson, Donen en zo). Indrukwekkende lijst trouwens. Lina Wertmüller leeft ook nog zie ik.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8145 stemmen
Mooie lijst inderdaad. Zijn er blijkbaar nog zat actief, die 80 jaar of ouder zijn. Ja zo'n passie zit blijkbaar je hele leven in je. 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Marlen Khutsiyev begint ook al de 90 te naderen. Kortfilm in Venice 70: Future Reloaded (2013), maar in 2010 volgens IMDb ook nog een speelfilm geregisseerd.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
* Eli Wallach (Gekend van: Il Buono, il Brutto, il Cattivo (1966), The Magnificent Seven (1960), The Godfather: Part III (1990) ) is gisteren 98 jaar geworden!
* Kirk Douglas (Gekend van: Paths of Glory (1957), Spartacus (1960) ) wordt morgen 97 jaar!
Proficiat! 
Vooral Eli Wallach is nog relatief fit. Speelde 2 jaar geleden nog kleinere rolletjes in The Ghost Writer (2010) en Wall Street: Money Never Sleeps (2010)
Kirk Douglas daarentegen is al enige keren dood verklaard. De laatste keer was eergisteren. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Haar filmografie is klein en ze is vooral zangeres, maar ik kwam er net achter dat Vera Lynn nog leeft. Inmiddels 96 jaar oud. Ze laat nog vooral wat van zich horen als het om een van haar goede doelen gaat. En haalde op 92-jarige leeftijd met een best of-album de eerste plaats in de Britse albumlijsten. Daarmee verreweg de oudste ooit.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
96 is een peulenschil vergeleken met de 97 kaartjes die Kirk Douglas vandaag mag uitblazen. 
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Ook nog steeds springlevend:
Mickey Rooney (93)
Setsuko Hara (93)
Maureen O'Hara (93)
Dick Van Dyke (wordt vrijdag 88!)
Shirley Temple (85)
Edward Asner (Lou Grant) (84)
Christopher Lee (91)
Doris Day (89)
Zsa Zsa Gabor (96)
Richard Attenborough (90)
George Kennedy (88)
Mel Brooks (87)
Gene Wilder (80)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Vandaag is Manoel de Oliveira jarig, hij is nu 105 jaar (en staat vast ergens op een filmset).
Gefeliciteerd 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8145 stemmen
Haha geweldig inderdaad.Ik moet toch snel maar eens een film van deze legende zien. 
Heb je tips voor me MR?
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Bij Manoel de Oliveira zou ik zeker chronologisch te werk gaan.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Mmm, dat weet ik niet. Aniki-Bobo is nu niet typisch. Zou gewoon 'makkelijk' beginnen: Je Rentre à la Maison (2001) of zo. Of Viagem ao Princípio do Mundo (1997) is denk ik ook wel een ideaal begin.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8145 stemmen
Bedankt voor de tips, ik zal eens kijken of ik iets van deze krasse oude man kan vinden.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Jean-Louis Trintignant, die vorig jaar nog schitterde in Amour en wat mij betreft een Oscarnominatie verdiend had, is vandaag ook jarig trouwens; 83 jaar geworden.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Had z'n zoon kunnen zijn 
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Vandaag jarig: Christopher Plummer
(84 jaar) en Dick van Dyck (88 jaar).
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik zie Hal Holbrook nog altijd graag acteren. Wordt in februari 89, and still going strong! 
Zijn eerste acteerwerk komt uit 1954, dus volgend jaar zit hij gewoon al 60 jaar in het vak!
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Krasse knar Peter O'Toole is op 81-jarige leeftijd overleden. Nam vorig jaar pas afscheid van het vak. Toen zei hij zijn professie 'met droge ogen en een enorme dankbaarheid' vaarwel.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Volgens mij het laatste topic op MM waar dit soort berichten geplaatst moeten worden?
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
RIP Joan Fontaine, een van mijn favoriete klassieke Hollywoodactrices, prachtige vrouw ook.
En de enige acteur / actrice die een Oscar won voor een rol in een door Hitchcock geregisseerde film. Je weet dat de dag een keer gaat komen - ze was natuurlijk al hoog bejaard! - maar ben er toch een beetje verdrietig om.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Dat klopt natuurlijk niet, zoals Onderhond al zegt, dat is voor het R.I.P-topic.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Inderdaad, dit is enkel voor de levenden.