- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Wat voor type einde zie jij graag?
Wat voor type einde zie jij graag?
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2151 stemmen
Zoals in de eerste French Connection. Meesterlijk einde, dat ervoor zorgt dat je zo snel mogelijk het vervolg wilt zien. Tenminste, dat had ik..
geronimo
-
- 1955 berichten
- 0 stemmen
Geen happy end. Das voor mij een happy end.
Joyeux
-
- 5 berichten
- 22 stemmen
Een einde die een 'blijvende' indruk achterlaat, of het je nu verbijsterd of ontroert dat maakt me niet eens zo uit. Met een happy end is op zich ook niets mis, mits het niet te cheesy is. Open einde's kan ik vaak het best waarderen, omdat je daarna kunt fantaseren hoe het verder zal gaan. Ik hou het meest van films die een 'achterliggende' boodschap hebben waar je na het zien ervan nog een tijd over kan nadenken.
Dk2008
-
- 10473 berichten
- 769 stemmen
Happy end. Altijd. Ik kijk soms eerst het einde van de film hoe hij afloopt/danwel lees het plot bij wiki.
Open einde heb ik meestal een hekel aan, ik heb liever dat het verhaal "af" is. Een treurig einde zie ik soms wel als positief. Bijvoorbeeld als er geen andere weg is en de hoofdpersoon zich dan maar van kant maakt.
Een onverwacht einde is soms ook positief, maar meestal is dat toch een happy end.
Dit is ook naar aanleiding van dit topic.
Film >> Toplijsten en favorieten >> De ultieme 'feel bad movies'
McGregor
-
- 7 berichten
- 0 stemmen
Ik houd vooral van onverwachte eindes - eindes die ervoor zorgen dat je de film nog een keer wilt zien! Denk in de richting van Fight Club, Inception en Shutter Island!
only1ELEANOR
-
- 186 berichten
- 360 stemmen
Zo ranzig als maar kan en dan toch in mijn favoriete genre, het horror genre en/of met een open eind als de desbetreffende film het verdiend tenminste.
Kan mij niet ranzig genoeg zijn, de old school films zoals bijv. de Hellraiser films toendertijd, geweldig.
Donkerwoud
-
- 8129 berichten
- 3662 stemmen
Liefst een einde dat wat te raden overlaat. Niet per se een 'open einde', maar wel dat je kunt blijven gissen over waarom het zo afgerond wordt. Liefst ook een bitterzoet einde i.p.v. happy end. Beetje melancholisch; schurend, wrang. Maar niet volledig tragisch of deprimerend, want dat doet bij mij meestal een stuk minder.
msLynch
-
- 78 berichten
- 493 stemmen
Over het algemeen ben ik een fan van 'open' eindes; wat Donkerwoud al zegt, ik hou ervan als een film mij nog een tijdje bezighoudt na het zien, het maakt bijna dat de film nog wat langer doorgaat, hoewel dat dan in je eigen hoofd is.
Een onverwacht einde is ook altijd leuk, mits het niet te vergezocht is.
Typische 'Amerikaanse' happy eindes vind ik niks.