- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Freddy Krueger
Freddy Krueger
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3482 stemmen
Maar Freddy was in deel 7 voor het eerst sinds deel 1 weer echt een creepy personage ipv een sadistische grappenmaker. Da's meer wat ik bedoelde.
Wat betreft de 'creepy Freddy' zou ik zelf eerder verwijzen naar deel 2, Freddy's Revenge. In de eerste film zie je Freddy toch veelal lol hebben, als een jongetje dat kattenkwaad uithaalt. Hetzelfde geldt voor New Nightmare, waarin Freddy (als hij bijvoorbeeld achter Dylan aanzit) toch echt weer die goede ouwe one-liner spuwende grappenmaker blijkt. De Freddy uit deel 2 is daarentegen duidelijk pissig en hier en daar een stuk duisterder dan Freddy in de andere films uit de reeks.
totalreject
-
- 408 berichten
- 1089 stemmen
Wat betreft de 'creepy Freddy' zou ik zelf eerder verwijzen naar deel 2, Freddy's Revenge. In de eerste film zie je Freddy toch veelal lol hebben, als een jongetje dat kattenkwaad uithaalt. Hetzelfde geldt voor New Nightmare, waarin Freddy (als hij bijvoorbeeld achter Dylan aanzit) toch echt weer die goede ouwe one-liner spuwende grappenmaker blijkt. De Freddy uit deel 2 is daarentegen duidelijk pissig en hier en daar een stuk duisterder dan Freddy in de andere films uit de reeks.
Da's waar. Alleen hoorde die oneliners wel bij Freddy. In de latere delen was het alleen meer dat Freddy juist bij de oneliners begon te horen.
Hij was meer oneliners aan het spuwen dan moorden. Met als toppunt natuurlijk de tv-serie, die helemaal flauw was.
fridaythe13th
-
- 23 berichten
- 7 stemmen
Het zit er nu toch echt aan te komen; een remake van A Nightmare on Elm Street. Het script wordt geschreven door Wesley Strick (Arachnophobia, Wolf) en de film zal worden geregisseerd door videoclip- regisseur Samuel Bayer. En Robert Englund, de man die Fredrick Charles Krueger in onder andere acht films en een TV-serie speelde, zal jammer genoeg niet terugkeren. Dus komt de grote 'wie wordt de nieuwe James Bond' vraag onder de horrorfans: Wie volgt Englund op?
Er zijn inmiddels aardig wat geruchten over de nieuwe Freddy Krueger. Namen van onder andere Billy Bob Thornton, Robert Knepper, Ben Foster en Anthony Head gaan al een tijdje rond op het internet. Persoonlijk hoop ik op een horroracteur als Bill Moseley, Brad Dourif of Jeffrey Combs. Mensen met charisma en die het genre ook als geen ander kennen. Of anders toch liever een onbekende acteur, net als Englund toentertijd. Volgens de producenten komen er inmiddels horden telefoontjes binnen van grote A-acteurs met het verzoek Freddy te mogen spelen. Hmmm, ik zie Robert De Niro al in een roodgroene trui staan.
Wat betreft het uiterlijk van de boeman hoop ik dat ze het een beetje bij de oude, vertrouwde look houden. Denk dat dit ook wel gaat gebeuren, gezien de looks van Michael Myers, Jason Voorhees en Leatherface in de remakes. De handschoen, hoed en trui moeten er wat mij betreft in ieder geval in. Wat ik in ieder geval níet hoop is dat ze Krueger groot, gespierd of zwijgend maken. We hebben al een Myers, Voorhees en Leatherface. Nee, geef mij maar dat kleine, iele mannetje, dat nog geen kop groter is dan de meeste tieners die hij om zeep helpt.
Maar goed, wat zijn jullie ideeën over welke acteur perfect zou zijn in de rol van Freddy? En hoe moet Freddy er in de remake uitzien?
Ik hoop alleen maar dat hij er meer angstaanjagend gaat uitzien.
En dat de remake niet gaat worden zoals de "friday the 13th-remake".Ik heb de trailer bekeken en zo te zien ziet hij er wat bleker uit dan tevoren.
PROPAYNE
-
- 114 berichten
- 107 stemmen
Ik ga opzekers naar die bioscoop en ga die film checken, ik ben echt mega Nightmare fan!! En ik verwacht geen vervolg, maar een verfrissing. Laten we niet vergeten dat Nightmare on elmstreet onstaan is door een nachtmerrie van Wes Craven zelf, dacht je dat Freddy er in z´n droom werkelijk uitzag als Robbert Englund? Dus wat maakt het uit? Deze nieuwe Freddy ziet er echt mega vet uit, en schijnt ook Dark te zijn, super cool!! En Chainsaw, Freddy was niet darker in deel 2, het hele concept van deel 2 klopt niet, de makers braken de regels van het karakter. Deel 2 telt voor mij persoonlijk niet als oprecht deel van de serie, gewoon uit belabberd, en super GAY.
Freddy Rulez!
puckb96
-
- 1849 berichten
- 0 stemmen
Bespaar me die domme tiener scheldwoorden.