ad
  • 141.744 films
  • 6.854 series
  • 20.832 seizoenen
  • 469.741 acteurs
  • 285.244 gebruikers
  • 8.177.882 stemmen

Freddy Krueger

zoeken in:

Achilles

• 1001 berichten
  • 202 stemmen

Kan iemand me nu uitleggen hoe de wereld van Freddy Krueger nu precies werkt. ik weet dat hij alleen kan doden in zijn wereld, de droomwereld. (A Nightmare on elmstreet 2 daargelaten). Maar wat kan de buitenwereld allemaal zien. Ik heb gisteren Freddy 3 gezien en toen begreep ik het niet helemaal. Dat voorbeeld van dat meisje waarvan het hoofd de T.V. ingetrokken wordt. We zien haar wel hangen in werkelijkheid, maar de T.V. is bijvoorbeeld niet kapot en daar kwam Freddy uit.

Ander voorbeeld..toen Freddy Kirsten met zijn messenhandje de polsen doorsneed, dan zagen we dit ook in het echt. Toen Freddy die slaapwandelaar zijn handen en voeten opensneed, toen zagen we dat niet in het echt.

Ik kan het nog niet goed onderscheiden, help!!

Chainsaw

• 8549 berichten
  • 3010 stemmen

Freddy verschijnt inderdaad in de droomwereld, een wereld waar je terecht komt zodra je slaapt, en kan mensen alleen daar vermoorden (met inderdaad Nightmare 2 als uitzondering). Maar als een persoon hier terecht komt, ziet de buitenwereld niet meer dan een slapend persoon.

Echter, als de persoon in kwestie gewond raakt, is dit wel te zien voor anderen. Als iemand door Freddy in zijn of haar arm gesneden wordt, of misschien zelfs wordt onthoofd of in stukken wordt gescheurd, krijgt het slapende lichaam hetzelfde te verduren. We zien geen Freddy, maar we zien wel zijn daden.

Een goed voorbeeld is Tina in de eerste Nightmare on Elm Street. Tijdens haar gevecht met Freddy ziet Rod haar alleen maar worstelen onder de lakens en ziet plotseling hoe ze uit het niets door vier messen wordt gesneden in haar buik. Andere goede voorbeelden zijn onder andere Mark uit Nightmare on Elm Street 5 en John uit Freddy's Dead. De buitenwereld ziet niet hoe het is gebeurd, maar wel wát er is gebeurd.

Naast omgevingen zijn de attributen die Krueger gebruikt om zijn tieners te vermoorden ook niet te zien. Freddy gebruikt de TV en de doorgesneden pezen in jouw voorbeelden en deze zijn niet te zien voor de buitenwereld. Hetzelfde is het geval met bijvoorbeeld het karretje met spikes (Freddy's Dead) of de motor (Nightmare 5).

kos

• 44994 berichten
  • 7830 stemmen

Topic verplaatst naar spoilertopic.

Achilles

• 1001 berichten
  • 202 stemmen

dat voorbeeld van Tina snap ik bijvoorbeeld juist niet..je ziet Tina opeens tegen de muur omhoog komen..Freddy kan toch geen lichamen verplaatsen??

En die jongen die sterft in deel 1 op dat bed...die is in het echt inees verdwenen..je ziet alleen een bloedbad..

de jongen in 3 slaapwandelt zogenaamd, maar Freddy heeft hem te pakken..zijn polsen liggen helemaal open, maar je ziet in het echt niets..

Slater (crew films)

• 557 berichten
  • 5729 stemmen

Dat van deel 3 is gewoon Freddy die zijn plezier op die jongen los gooit, hij maakt hem bang en bang door dat te doen, ik zou me ook dood schrikken door zoiets -_-. Freddy leeft van angst, en daardoor houd hij waarschijnlijk de boel onder controle. En dan uiteindelijk zodra hij hem naar de toren heeft laten lopen, laat hij hem echt dood gaan.

Wat Tina bedreft die zweefde, je zag het gevecht ook niet in de droomwereld, misschien dat Freddy haar optilde ofso , wel mooi gemaakt die scene.

Achilles

• 1001 berichten
  • 202 stemmen

maar dat is juist mijn vraag. Overigens zeker een gave scene met Tina in deel 1..Freddy zou Tina toch niet kunnen laten zweven in de echte wereld??

En wat betreft die jongen in deel 3..wat je overkomt in de droomwereld gebeurt ook in het echt...in de droomwereld heeft Freddy zijn polsen doorgesneden..in het echt zag je hiervan niets..

Slater (crew films)

• 557 berichten
  • 5729 stemmen

ok ik denk zo, Freddy gebruikte ECHTE macht en vocht met Tina, zo zag je haar dus ook ECHT zweven, die kerel in dezelfde kamer dus.

Deel 3, Freddy maakte die jongen bang, liet hem geloven dat hij niks kon doen, *marionet*, zijn polsen die open waren, was dus NIET de manier waarop Freddy hem waarschijnlijk wou doden, het was maar een pure fantasie voor pure angst, denk ik althans. Heb ik het uitgelegd of? Ik ben zelf wel vrij fan van Freddy Krueger heb al zijn films, maar tis begrijpelijk dat de films moeilijk te volgen zijn door zoiets als dit

Meisje trouwens met de tv in deel 3, met de TV, was waarschijnlijk ook de manier waarop Freddy haar dood wou, trouwens die donkere dacht ook dat ze zelfmoord had gepleegd. De rest; Freddy op tv haha, Freddy 'uit' de TV, was gewoon weer puur angst...

Slater (crew films)

• 557 berichten
  • 5729 stemmen

Zweven is trouwens een irritant wordt, het houd in dat iemand dus in de lucht zweeft, maar niet zo is. Freddy had haar denk ik gewoon beet, en die kerel zag Freddy niet, ook weer iets met Droomwereld en realiteit.

Achilles

• 1001 berichten
  • 202 stemmen

dat "angst" de bestaansrecht is van Freddy blijkt heel goed uit Freddy versus Jason. Jason wordt geregenereerd en moet weer gaan moorden en de mensen meoten denken dat Freddy terug is. Ze krijgen weer angst vooor Krueger en Freddy is weer in zijn element.

Dat meisje met die T.V.. Ik dacht eerst dat Freddy in zijn droomwereld dat meisje in de T.V. trok, maar daarna zag je haar in het echt in de T.V. hangen.

Ik heb het gevoel dat er her en der fouten zitten en ik hoop dat andere dit ook delen.

De grootste blunder blijft Nightmare 2 dat Freddy in het echt kan doden,

Chainsaw

• 8549 berichten
  • 3010 stemmen

Achilles schreef:

Ik heb het gevoel dat er her en der fouten zitten en ik hoop dat andere dit ook delen.

Het verschilt inderdaad per film hoe Freddy zijn krachten gebruikt. De ene keer weet hij in te spelen op de locatie waar het slachtoffer op het moment van slapen is en kan hij ze zelfs laten bewegen, de andere keer worden ze naar een totaal andere locatie gestuurd in hun dromen, terwijl hun lichaam op dezelfde plek blijft.

In Nightmare 3 bijvoorbeeld heeft Freddy de mogelijkheid om zijn slachtoffers te laten bewegen. Zo laat hij Phillip in zijn dromen helemaal naar het dak van het gebouw lopen en laat hij Jennifer naar de TV laat lopen. Wat er verder allemaal gebeurt met hun (de doorgesneden pezen, het programma van Dick Cavett) is allemaal nep en gebeurt dus alleen in hun dromen. De rest is echter wel degelijk echt.

In andere delen doet men hier weer niet aan. Een voorbeeldje is de film Freddy vs Jason, waarin Freddy Mark om zeep helpt. Mark wordt door Freddy in de badkamer van zijn huis omgebracht, maar zijn lichaam ligt ondertussen nog wel gewoon te slapen in zijn slaapkamer. Je zou (met de logica van Nightmare 3) dus zeggen dat zijn lichaam ook in de badkamer moet zijn.

Weer tussenin deze twee voorbeelden zit de moord op Tina in de eerste Nightmare on Elm Street. In haar droom gaat Tina eerst naar buiten nadat ze een vreemd geluid hoort en wordt vervolgens achtervolgt door Freddy. Tina ligt echter de hele tijd gewoon in bed te slapen. Maar als Freddy Tina eenmaal afslacht, krijgt ze alsnog een retourtje plafond voor de kiezen.

Als laatste wil het zelfs ook nog wel eens voorkomen dat het lichaam gewoon helemaal verdwijnt nadat het slachtoffer in slaap is gevallen. Goed voorbeeld hiervan is Carlos in Freddy's Dead, wiens lichaam nooit terug werd gevonden.

Wat dat betreft verschilt het dus per film (en per scriptschrijver) wat Freddy allemaal wel en niet kan of lukt. Het is allemaal inderdaad niet 100% waterdicht, het ligt er gewoon voornamelijk aan welke krachten Freddy wanneer het beste uitkomen om te gebruiken.

De grootste blunder blijft Nightmare 2 dat Freddy in het echt kan doden.

Een blunder is het naar mijn mening wel, maar dit is echter geen fout of plothole. In de film wordt duidelijk uitgelegd waarom Freddy verschijnt in de werkelijkheid en tieners kan doden zonder dat ze slapen. Geen briljante zet van de schrijvers, komt een beetje over als een tekort aan goede ideeën.

freddy123

• 3 berichten
  • 0 stemmen

hallo iedereen

ik ben nieuw op de forum hier

zo te zien praten we hier veel over freddy of niet?

wel miss zouden jullie het wel leuk vinden om dit te zien

(afbeelding)

ik ben al een fan van freddy krueger sinds dat ik 6 jaar was en is nooit gestopt dus ik begon aan mijn eigen freddy krueger kostuum

Chainsaw

• 8549 berichten
  • 3010 stemmen

Leuk masker, ziet er goed uit.

Slater (crew films)

• 557 berichten
  • 5729 stemmen

idd, niet lelijk. Waar maak je het van?

Chainsaw

• 8549 berichten
  • 3010 stemmen

Voor de liefhebbers hier een korte video, met het verhaal van Krueger in 3 minuten.

RedLine

• 195 berichten
  • 1038 stemmen

In Film > Algemeen > Freddy Krueger....:

In welke films heeft Freddy Krueger gespeel maar dan niet de acteur die achter freddy zit maar dan ook echt Freddy Krueger het zijn er volgens mij een hele hoop ik heb al wat gegoogeld maar dan krijg ik niet wat ik wou..

Ik heb ook Fredy Vs Jason 2 ingetypt en toen kreeg ik op verschillende sites te zien dat hij er aan komt maar waneer weten ze nog niet weet iemand hier meer over ? wel vette posters de eerste 2 maar de 3de hoort er niet tussen tussen de anderen 2 de 3de is te licht.

Chainsaw

• 8549 berichten
  • 3010 stemmen

RedLine schreef:

In welke films heeft Freddy Krueger gespeel maar dan niet de acteur die achter freddy zit maar dan ook echt Freddy Krueger het zijn er volgens mij een hele hoop ik heb al wat gegoogeld maar dan krijg ik niet wat ik wou..

De originele reeks met Freddy Krueger begint bij A Nightmare on Elm Street uit 1984 en kent vijf directe vervolgen, namelijk Freddy's Revenge (deel 2), Dream Warriors (deel 3), The Dream Master (deel 4), The Dream Child (deel 5) en Freddy's Dead (deel 6). Dan is er nog Wes Craven's New Nightmare uit 1994, waarin Freddy uit de filmwereld en in de werkelijkheid terecht komt. En dan is er nog Freddy vs Jason, waarin Freddy het opneemt tegen Jason Voorhees uit de Friday the 13th reeks. Deze laatste twee worden ook wel gezien als spin-offs van de serie in plaats van vervolgen.

Ik heb ook Fredy Vs Jason 2 ingetypt en toen kreeg ik op verschillende sites te zien dat hij er aan komt maar waneer weten ze nog niet weet iemand hier meer over?

Er gaan al een hele lange tijd (eigenlijk sinds het succes van Freddy vs Jason een paar jaar geleden) geruchten over Freddy vs Jason 2 rond en het schijnt dat de film ook daadwerkelijk gemaakt gaat worden, maar dat zal nog wel een tijdje duren. Er gaan al een hele lange tijd geruchten rond dat onder andere Michael Myers, Ashley Williams of Pinhead in een vervolg erbij zal komen om met de twee horroriconen te vechten, maar vanwege de rechten zal dit niet al te makkelijk worden. Tot nu toe is er echter nog weinig bekend over een vervolg en lijkt het erop dat ze eerst bezig gaan met een Nightmare on Elm Street prequel en een nieuw Friday the 13th vervolg.

Slater (crew films)

• 557 berichten
  • 5729 stemmen

Ik heb de script half gelezen van Freddy Vs. Jason 2 waarbij Ash toegevoegd wordt, maar het is weer precies zoals deel 1. Jason neemt alle 'kills' op zijn buik terwijl Freddy een beetje de planner uit loopt te hangen.

Hayabusa

• 453 berichten
  • 115 stemmen

Freddy is voor mij de ultieme badguy.

RedLine

• 195 berichten
  • 1038 stemmen

West Craven doet het goed met deel 1 en deel 7 van freddy moet hij ook maar niet deel 8 maken en Freddy VS Jason 2?

Chainsaw THX voor de info.

michael myers

• 249 berichten
  • 62 stemmen

Chainsaw schreef:

(quote)

Het verschilt inderdaad per film hoe Freddy zijn krachten gebruikt. De ene keer weet hij in te spelen op de locatie waar het slachtoffer op het moment van slapen is en kan hij ze zelfs laten bewegen, de andere keer worden ze naar een totaal andere locatie gestuurd in hun dromen, terwijl hun lichaam op dezelfde plek blijft.

bij deel 6 dan dat die jongen aan die bus zit hij wordt wakker en ineens ligt die echt te slapen

Chainsaw

• 8549 berichten
  • 3010 stemmen

michael myers schreef:

bij deel 6 dan dat die jongen aan die bus zit hij wordt wakker en ineens ligt die echt te slapen

In deel 6 had Freddy een speciale taak voor deze John Doe, de laatste tiener uit Springwood. Omdat zijn taak erop zat, wilde hij contact maken buiten Springwood en daar gebruikte hij deze jongen voor. Hij liet John dus via zijn nachtmerries ontsnappen uit Springwood. Wat dat betreft klopt het dat Freddy zijn droomkrachten kan gebruiken hoe hem dit het beste uitkomt.

Chainsaw

• 8549 berichten
  • 3010 stemmen

Het zit er nu toch echt aan te komen; een remake van A Nightmare on Elm Street. Het script wordt geschreven door Wesley Strick (Arachnophobia, Wolf) en de film zal worden geregisseerd door videoclip- regisseur Samuel Bayer. En Robert Englund, de man die Fredrick Charles Krueger in onder andere acht films en een TV-serie speelde, zal jammer genoeg niet terugkeren. Dus komt de grote 'wie wordt de nieuwe James Bond' vraag onder de horrorfans: Wie volgt Englund op?

Er zijn inmiddels aardig wat geruchten over de nieuwe Freddy Krueger. Namen van onder andere Billy Bob Thornton, Robert Knepper, Ben Foster en Anthony Head gaan al een tijdje rond op het internet. Persoonlijk hoop ik op een horroracteur als Bill Moseley, Brad Dourif of Jeffrey Combs. Mensen met charisma en die het genre ook als geen ander kennen. Of anders toch liever een onbekende acteur, net als Englund toentertijd. Volgens de producenten komen er inmiddels horden telefoontjes binnen van grote A-acteurs met het verzoek Freddy te mogen spelen. Hmmm, ik zie Robert De Niro al in een roodgroene trui staan.

Wat betreft het uiterlijk van de boeman hoop ik dat ze het een beetje bij de oude, vertrouwde look houden. Denk dat dit ook wel gaat gebeuren, gezien de looks van Michael Myers, Jason Voorhees en Leatherface in de remakes. De handschoen, hoed en trui moeten er wat mij betreft in ieder geval in. Wat ik in ieder geval níet hoop is dat ze Krueger groot, gespierd of zwijgend maken. We hebben al een Myers, Voorhees en Leatherface. Nee, geef mij maar dat kleine, iele mannetje, dat nog geen kop groter is dan de meeste tieners die hij om zeep helpt.

Maar goed, wat zijn jullie ideeën over welke acteur perfect zou zijn in de rol van Freddy? En hoe moet Freddy er in de remake uitzien?

Pastichio Rocker

• 6345 berichten
  • 0 stemmen

Malcolm McDowell!

wyatt earp

• 4999 berichten
  • 1687 stemmen

Wat moet je nu met een Nightmare on elmstreet zonder Robert Englund als Freddy Krueger? Ik hou me hart vast.

Vascago

• 4640 berichten
  • 2615 stemmen

Die Ben Foster vind ik iig altijd wel een zwaar gestoorde blik in de harses hebben.

dutchtuga

• 16923 berichten
  • 4050 stemmen

Freddy moet in ieder geval wel weer zijn oorspronkelijke en angstaanjagende 'appearance' hebben. Humor die de reeks heeft overgenomen mag van mij wegblijven, zeer graag zelfs. Persoonlijk zie ik Moseley wel zitten voor de rol van Krueger, of Crispin Glover!!

totalreject

• 408 berichten
  • 1089 stemmen

In de laatste originele Freddy-film was hij wel weer creepy anders.

Ik vond New Nightmare na Nightmare 1 de beste in de serie.

Wel een beetje lullig om Englund te vervangen terwijl hij zelf heeft aangegeven nog wel mee te willen doen.

Het is niet dat hij te oud is want de leeftijd van Freddy is nooit vast gesteld.

Chainsaw

• 8549 berichten
  • 3010 stemmen

totalreject schreef:

In de laatste originele Freddy-film was hij wel weer creepy anders.

Ik vond New Nightmare na Nightmare 1 de beste in de serie.

Toch was de Freddy uit Nightmare 1 naar mijn mening dag en nacht verschil met die uit New Nightmare. Freddy uit New Nightmare kwam veel groter en kwaadaardiger over, het kattenkwaad (waar hij ook in deel 1 vol mee zat) was voorbij. Ook zijn look zag er veel gelikter uit; het was niet meer dat kleine, vieze, oude mannetje uit de eerste film.

Wel een beetje lullig om Englund te vervangen terwijl hij zelf heeft aangegeven nog wel mee te willen doen.

Englund heeft imo nooit aangegeven Freddy te willen spelen in de remake. Hij heeft enkel enthousiast gereageerd op het idee om een cameo te spelen in de remake. Englund werd niet gevraagd, maar gaf zelf ook al lang van te voren aan dat hij vond niet thuis te horen in een nieuwe versie. Een nieuwe serie hoort een nieuwe Freddy, zo redeneerde hij.

Het is niet dat hij te oud is want de leeftijd van Freddy is nooit vast gesteld.

Officieel zou Englund nú juist perfect zijn voor Freddy, aangezien Wes Craven oorspronkelijk van Freddy een man van rond de 60 wilde creëren. Dat hij uiteindelijk werd gespeeld door een jong ventje was ook niet de bedoeling. Vooral ideeën voor een prequel, over The Springwood Slasher, klonken de laatste jaren erg interessant, aangezien Englund dan gewoon Freddy zonder make-up zou kunnen spelen. Englund gaf echter wel aan dat hij, nadat hij Freddy in 2003 opnieuw speelde in Freddy vs Jason, dat hij merkte dat hij ouder was geworden. Veel (fysieke) scènes wisten hem aardig te slopen. Maar ja, dat krijg je met zo'n energie personage.

totalreject

• 408 berichten
  • 1089 stemmen

Dan zou het kunnen dat ik in de war ben met een interview met Englund over de prequel.

Freddy uit deel 1 en 7 verschillen ook wel onwijs.

Maar Freddy was in deel 7 voor het eerst sinds deel 1 weer echt een creepy personage ipv een sadistische grappenmaker. Da's meer wat ik bedoelde.

DeCol

• 7009 berichten
  • 2495 stemmen

Beetje zonde dat het zonder Robert Englund gaat zijn die het echte Freddy-hoofd heeft. Ben zeer benieuwd wie de nieuwe Freddy gaat zijn. Het listje van gegadigden die Chainsaw noemde (Billy Bob Thornton, Robert Knepper, Ben Foster en Anthony Head) spreekt mij niet echt aan. Alhoewel sommige wel creepy over kunnen komen zie ik er toch geen geschikte Freddy in. Maar goed, het tegendeel kan bewezen worden. Sowieso hoefde het voor mij niet meer, nog een Freddy-film. Ik heb ze allemaal gezien maar op het laatst is de glans er wel af vind ik.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.