menu

Film / Spoilers / Het belang van de diepere betekenis.

zoeken in:
(verwijderd)
SilverGun schreef:
Mensen als Xav zitten nog in de fase waarin subtext, symboliek en metaforen bestaan uit audiovisuele raadseltjes die opgelost moeten worden.

Oeps. Ik zit in een fase. Dank je voor je analyse over mijn persoon.

Als het je ding is om daar lekker mee aan de slag te gaan, blijf dat dan vooral doen, maar laat het betweterige toontje gewoon achterwege. Komt wat gênant over namelijk.

"je ding is", als er iets oerlelijk is dan is het wel dit woordgebruik, en dat van iemand die als avatar Eraserhead gebruikt. Ik zou beter verwachten. Wat je zegt: "genant."

Zeker, ik vind het heerlijk om elk detail zeven maal rond te draaien, te kneden, te keuren. Ik zoek verbanden, ik zoek (sorry moeilijk woord, Sivergun): "subliminale" boodschappen. En ik heb er talloze gevonden. Het is een manier van communiceren waar Lynch zich ook van bedient. Moet ik nog wijzen naar hetgeen Naomi Watts (niet de actrice, maar het MM-lid) heeft opgedist over Mulholland Dr en CSA, of zou 'hij' e.e.a. gelezen hebben op RottenTomatoes? Ik neig het laatste te geloven, want bij Drive bakt ie er niets van.

Reinbo

Laks

"je ding is", als er iets oerlelijk is dan is het wel dit woordgebruik, en dat van iemand die als avatar Eraserhead gebruikt. Ik zou beter verwachten. Wat je zegt: "genant."

Ehm... Taalfreak

(verwijderd)

Vraag me toch af waarom je steeds deze berichten plaatst. Klaarblijkelijk, is niemand er in geinteresseerd, behalve Dreiecke. Ga lekker met elkaar pm-en.

WOW nu valt alles in één keer op z'n plek!!!!

jammer dat je geen likes of +1 kan geven op moviemeter

En dat je bij -50 niet meeri n desbetreffende thread kan posten .

Ja, erg relevant ook. Zoals ik al zei, "betweterig".

Zeker, ik vind het heerlijk om elk detail zeven maal rond te draaien, te kneden, te keuren. Ik zoek verbanden, ik zoek (sorry moeilijk woord, Sivergun): "subliminale" boodschappen.
Okay, prima. Maar post dan ook 's iets van enige waarde op dat vlak, want wat losse flodders in de vorm van linkjes naar plaatjes doen het 'm niet echt. Het blijft uitsluitend bij wat gezever in de ruimte over Rubiks kubussen etc., met het excuus dat men maar eens actief aan het puzzelen moet slaan omdat je zelf niet echt bij machte lijkt te zijn om een inhoudelijke post te plaatsen. Vooral wanneer elders berichten als deze worden geplaatst door mensen die daadwerkelijk wat te melden hebben, komt dat misplaatste gewijsneus op een gegeven moment nogal tenenkrommend over.

Dreiecke schreef:

Knap van jou, Lol, ik heb geen zin meer xav, aan jou de eer (blink)

Dreiecke schreef:
My.......... het lijkt wel of sommige mensen te veel 'toothpicks' er doorheen jassen.
Of dat ze regelmatig een 'glass (of water)' nemen.
Of 'shoppen' ze zelfs bij de 'Big 6 market'?

@ xav
Ik kan je Fear X aanbevelen, een zeer trage, slome en vooral onduidelijke, vage film. Echt iets voor jou

Je had toch geen zin meer?

Niet in sommigen, wel in anderen Maar tevens ben ik geen wrokkige scorpio.

joepp schreef:

Hier ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar.... (is dit serieus? hope so....)

Ja, vooral de geeft aan dat het serieus bedoeld is.

Je kunt er volgens mij best emotioneel van worden, als je iets plots snapt.

Laks
joepp schreef:

Dreiecke schreef:
Je kunt er volgens mij best emotioneel van worden, als je iets plots snapt.

Of van de uitzichtloosheid van een discussie.

Dit is zowaar een goede tegenhanger geworden van het just a joke en conspiracy topic.

Steeds weer volle moed dit topic aanklikken om iets leuks te lezen van één van mijn favoriete films maar steeds weer dit gezever. Over een maand is de release gelukkig.

Naomi Watts schreef:
Dit is zowaar een goede tegenhanger geworden van het just a joke en conspiracy topic.

Steeds weer volle moed dit topic aanklikken om iets leuks te lezen van één van mijn favoriete films maar steeds weer dit gezever. Over een maand is de release gelukkig.

Ach die mensen zitten gewoon elke ochtend weer vol interesse te kijken hoeveel spannende boodschappen er in hun boterham met pindakaas zitten. Het is niet zomaar een boterham met pindakaas, maar als je dat niet kunt zien, tja daar kun je niets aan doen! De mindere goden zien dat nou eenmaal niet!

Martijnnn schreef:
(quote)

Ach die mensen zitten gewoon elke ochtend weer vol interesse te kijken hoeveel spannende boodschappen er in hun boterham met pindakaas zitten. Het is niet zomaar een boterham met pindakaas, maar als je dat niet kunt zien, tja daar kun je niets aan doen! De mindere goden zien dat nou eenmaal niet!

Dit komt allemaal uit jouw hoofd Martijnnn.
Ik hoop dat ik je verder van gezwets over brood met pindakaas kan afleiden en dat ik je ook van het beoordelen van andere mensen (en jezelf) naar een spiegel kan leiden.

Ik denk dat de Amerikanen (zeker rond LA en andere gelijkaardige streken) deze film sowieso eerder hebben verstaan en in één ooropslag horen wat er aan de hand is. Misschien kun je dit in je overpeinzingen meenemen?

. Dit wordt me teveel, echt de overtreffende trap van stuk gaan.

Om de film kun je echter meer lachen als je 'm begrijpt.
Maar plaatjes kijken is inderdaad ook erg leuk.

Ook leuk dat je maandagochtend zo opgefleurd wordt, trouwens

(verwijderd)
Naomi Watts schreef:
Dit wordt me teveel, echt de overtreffende trap van stuk gaan.

Ik mag hopen dat nadat je je DVD/BD 20 maal in je speler hebt geschoven, je wat minder denigrerend reageert met zo'n vervelend . Is het echt zo moeilijk om de (niet klikken **SPOILER ** als je Mulholland Dr niet hebt gezien) 'diepzinnigheid', die je bij MD had op Drive te betrekken?

Ik vind het qua gelaagdheid dan niet te vergelijken. Hier 'meer' in zien is dan geen punt maar verduidelijk het dan met aanknopingspunten en niet van die raadselachtige posts zonder ook maar een beetje welstand.

Kan er anders een spoilertopic gemaakt worden voor Drive? Of is dat er al? Kan er lekker daar doorgezemeld worden voor iedereen die vochtige plekjes in zijn onderbroek krijgt van raadseltjes en films stukanalyseren.

Wat wordt er toch denigrerend gedaan over anders-denkenden

Waar zou jij dan over willen praten Prudh? (betreffende Drive natuurlijk)

(verwijderd)
Prudh schreef:
Kan er anders een spoilertopic gemaakt worden voor Drive? Of is dat er al? Kan er lekker daar doorgezemeld worden voor iedereen die vochtige plekjes in zijn onderbroek krijgt van raadseltjes en films stukanalyseren.

Blijkbaar zijn er lieden die bedwelmd door eigen winden geen oog hebben voor de remsporen die Refn op het smetteloze witte doek achterlaat. De geest is zo ver afgestompt dat slechts de afwijkende sfeer van Drive opvalt en tot het bewustzijn door kan dringen, wat goed genoeg schijnt te zijn voor de volle vijf sterren. De beleving van een waarlijk vloeibare climax ligt bij hen ver in het verschiet en manifesteert zich nu in de meelijwekkende treurige variant van droog poeder.

Zou de volkomen aseksuele Irene bij hen daarom zo goed scoren?

Hee hee, Irene had wel een keer een smokin' engine hoor!

Dreiecke schreef:
Wat wordt er toch denigrerend gedaan over anders-denkenden

Het is alleen lastig uit te maken welke kant zich er het meest schuldig aan maakt.

Reinbo
Prudh schreef:

Goed idee: Film >> Spoilers >> Drive

In andere woorden: prima dat je het zo leuk vindt om te verdwalen in het labyrintische stelsel dat Drive blijkbaar is, Xav. Maar zoals velen hier al aangeven: doe dat op een plek waar het wel gewaardeerd wordt. Laat de afgestompte geesten maar high worden van hun eigen scheetgeur.

Wederom DRIVE

Onderhond schreef:
(quote)

Het is alleen lastig uit te maken welke kant zich er het meest schuldig aan maakt.

Toch vind ik het raar dat mensen die het over DE FILM hebben naar een ander topic worden gedirigeerd door de 'community' en mensen die over hun boterham pindakaas en plasjes in hun broek praten hier mogen blijven brallen.

Laat de moderator dan maar alle zinnige opmerkingen naar dat topic verplaatsen, ik vind het best.
Dan is hier weer meer plek voor Tarantino en Oscarbesprekingen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:44 uur

geplaatst: vandaag om 19:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.