• 157.993 films
  • 9.624 series
  • 28.724 seizoenen
  • 607.245 acteurs
  • 352.886 gebruikers
  • 8.840.602 stemmen

Het belang van de diepere betekenis.

zoeken in:

Onderhond

• 87051 berichten
  • 11738 stemmen

Dreiecke schreef:

Toch vind ik het raar dat mensen die het over DE FILM hebben naar een ander topic worden gedirigeerd door de 'community' en mensen die over hun boterham pindakaas en plasjes in hun broek praten hier mogen blijven brallen.

Zie niet wat er vreemd aan zou zijn, daarvoor zijn er toch net spoilertopics?

Bij de film zelf kan je reviews plaatsen en discussieren over wat je wil/niet goed vindt, in het spoiler topic kan je alles tot op de bodem uitpluizen.

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Allemaal over DRIVE

Onderhond schreef:

(quote)

Bij de film zelf kan je reviews plaatsen en discussieren over wat je wil/niet goed vindt, in het spoiler topic kan je alles tot op de bodem uitpluizen.

Nogmaals, ik vind het best. Jammer dat dan nu alle gegeven aanwijzingen hier staan en niet daar, that's all.

En aan de laatste zin houden veel meer mensen zich niet alhier, maar daar zie ik weinig commentaar op vanuit de community, toch weer vreemd.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Nou vooruit, nog een hint

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Reinbo schreef:

Nou vooruit, nog een hint

Lol, het is best erg veel weet je.

("Nou vooruit, nog een hint" =gecopy-paste, met verlies van link, zoals je ziet, kortom, ook weer meer werk dan je had ingeschat)

Ik laat het zo, voor de gelukkige vinder.

(te vinden bij DRIVE, pas vanaf 12 januari, toen ik het dieper verstopte 'licht' zag in de film)

Laks

• 131 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Jep, dat is het nou net, recensies en meningen worden genegeerd en er wordt enkel nog gesproken over die 'diepere lagen' en die zogezegde boodschappen, wat slechts enkele mensen interesseert. Mensen krijgen al snel geen zin meer om hier nog te reageren dan.

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Selectief lezen is ook een kunst, Tarantino, Oscars enzo?

donnie darko

• 6133 berichten
  • 2612 stemmen

Dreiecke schreef:

Selectief lezen is ook een kunst, Tarantino, Oscars enzo?

Telkens weer die twee recurrente onderwerpen.

(verwijderd)

• 1010 berichten
  • 0 stemmen

Prudh schreef:

In andere woorden: prima dat je het zo leuk vindt om te verdwalen in het labyrintische stelsel dat Drive blijkbaar is, Xav.

Wacht even, beste Prudh. Je kan veel van of over mij zeggen, maar dat ik verdwaald ben in het doolhof van Drive, da's nou de plank helemaal mis slaan. Ik versta bijna elke lettergreep, zowat elke nuance van Refns beeldtaal in Drive; als ik helemaal eerlijk ben mis ik nog 3 continuïteits-fouten van de 16, die erin moeten zitten (twee krijg je cadeau op IMDB). Gezien jouw loftuitingen rijkelijk gelardeerd met superlatieven, geldt dat 'begrip' niet voor jou en vele anderen.

Maar zoals velen hier al aangeven: doe dat op een plek waar het wel gewaardeerd wordt. Laat de afgestompte geesten maar high worden van hun eigen scheetgeur.

Goh, wat aardig dat er een speciale parkeerplek voor me is ingeruimd. Tot jouw en ieders teleurstelling zal Reinbo's verdomhoekje wat mij betreft lang leeg blijven. Als hier 'bladzijde' na 'bladzijde' gezeverd kan worden over Oscars, over de zogenaamde psychologische achtergrond van Mr Scorpio, over de muziekjes, over de mening van QT, en andersoortig geneuzel, dan zie ik geen enkele reden om mijn heil elders te zoeken, tenzij het goddelijk ingrijpen van een moderator anders besluit.

Ik ben sowieso niet van plan alles van A tot Z voor te kauwen. Het schijnt dat nadenken tegenwoordig een zeldzame bezigheid is, dus ik beschouw mijn aanwijzingen voor u allen als een geschenk uit de hemel.

Al iemand nagedacht over de fysieke verschijning van "the Shark?"

Fortune

• 3909 berichten
  • 2462 stemmen

Ik denk dat niemand problemen zou hebben als jullie hier bepaalde verbanden neerpennen maar doe het niet met cryptische vragen, linkjes en raadsels maar zeg gewoon wat jullie willen zeggen want misschien dat het jullie ontgaan is maar er is daar niet al te veel animo voor.

Want als jullie hier nou gewoon jullie merkwaardige bevindingen uitleggen dan zal dat best wel gewaardeerd worden.

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

DRIVE

donnie darko schreef:

(quote)

Telkens weer die twee recurrente onderwerpen.

Even verder in mijn tas kijken: appels, peren en ander fruit, beste film van 2011-pagina's, wie zijn allemaal A- en B-list acteurs-lijstjes, zijn MM gebruikers intelligent of niet-overpeinzingen, wat is precies mainstreampubliek-berichtjes...... enzovoort (uitleg: dat is de betekenis van de afkorting enzo die ik gebruikte)

anders nog iets?

(PS Donnie Darko is toch ook zo'n 'moeilijke' film?)

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Ik ben sowieso niet van plan alles van A tot Z voor te kauwen. Het schijnt dat nadenken tegenwoordig een zeldzame bezigheid is, dus ik beschouw mijn aanwijzingen voor u allen als een geschenk uit de hemel.

Al iemand nagedacht over de fysieke verschijning van "the Shark?"

Paarlen voor de zwijnen, ben ik bang

Gedumpt op een topic waar al sinds november 2005 niets meer besproken was.....

Wonderlijk. Maar wie weet wat het allemaal voor schoons brengt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.