• 13.911 nieuwsartikelen
  • 171.905 films
  • 11.455 series
  • 32.507 seizoenen
  • 635.108 acteurs
  • 197.279 gebruikers
  • 9.234.474 stemmen

The Matrix Reloaded (2003)

zoeken in:

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

Sjoerd schreef:

Volgens mij zit daar iets heel belangrijks... Die lepel krijgt Neo in Zion (de zogenaamd 'echte wereld'), maar toch zie je dat de lepel helemaal verbogen is geweest. Weet dat jochie (Spoonboy) dan al dat ook Zion onderdeel van de Matrix is, ofzo?

Ik denk dat die lepel daarvoor een aanwijzing is. En dus waarschijnlijk is Zion ook onderdeel van de Matrix.

In deel 1 gaat Neo dus op bezoek bij the Oracle waar hij moet wachten in een kamer met other potentials die waarschijnlijk unplugged zullen worden. Daar zit de spoonboy met zijn lepel. Waarschijnlijk is hij later unplugged uit The Matrix en heeft hij ergens in Zion aan de Kid de spoon meegegeven. Of de spoonboy heeft de lepel meegegeven aan iemand anders die wel unplugged werd

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

neo schreef:

In deel 1 gaat Neo dus op bezoek bij the Oracle waar hij moet wachten in een kamer met other potentials die waarschijnlijk unplugged zullen worden. Daar zit de spoonboy met zijn lepel. Waarschijnlijk is hij later unplugged uit The Matrix en heeft hij ergens in Zion aan de Kid de spoon meegegeven. Of de spoonboy heeft de lepel meegegeven aan iemand anders die wel unplugged werd

Hoe komt een digitale spoon in de "echte" wereld terecht?

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

Dat zou dus kunnen betekenen dat Zion wel onderdeel uitmaakt van de The Matrix. Damn ik denk te veel na voor iemand die net wakker is

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

neo schreef:

Dat zou dus kunnen betekenen dat Zion wel onderdeel uitmaakt van de The Matrix. Damn ik denk te veel na voor iemand die net wakker is

Dat moet dan wel, want als iemand in the matrix is geplugged, en hij word daarna wakker (word er dus weer uit-geplugged) kan hij niet ineens een lepel in zijn hand hebben....

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

Mischien was dit voorbestemd om te gebeuren

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Als je trouwens een i en een b uit Niobe verwijderd, krijg je Noe.... als je dat husselt krijg je One.... Toeval?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

I B Neo ... een slang-anagram waaruit blijkt dat Niobe en Neo eigenlijk dezelfde persoon zijn

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Dus Neo had een relatie met Morpheus....?

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

Stelletje intellectuelen

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Phooze schreef:

Hoe komt een digitale spoon in de "echte" wereld terecht?

Exactly my point...

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

Het zou ook kunnen dat die spoon gewoon een verwijzing is naar deel 1 en niet meer.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

neo hoe durf je, een beetje zeggen dat er in de film een scene zit waar niet dieper over nagedacht is.. tsk

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

neo schreef:

Het zou ook kunnen dat die spoon gewoon een verwijzing is naar deel 1 en niet meer.

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

Zou kunnen heh, ik ben gewoon een beetje aan het speculeren

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

neo schreef:

Dat dacht ik eerst ook, maar dan snap ik niet waarom die lepel die Neo krijgt, zo onwijs "uitgedeukt" is. Als het alleen maar om de verwijzing is, dan kan ie em toch net zo goed een gewone lepel geven.

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

Ja maar het ging er natuurlijk om dat de spoonboy Neo aantoonde dat als hij er in geloofde en het accepteerde hij de lepel kon buigen. En vandaar dus die verbogen lepel.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Ik denk dat hij er zo gedeukt uitziet, omdat de arme stakkers in Zion geen andere lepels hebben. Het is dus niet "DE" lepel van de spoonboy, maar "EEN" lepel uit Zion...

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

Kan ook, kan ook

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Phooze schreef:

Ik denk dat hij er zo gedeukt uitziet, omdat de arme stakkers in Zion geen andere lepels hebben.

Wat een zielepoten

soboer

• 359 berichten
  • 293 stemmen

Ik blijf nog steeds met de vraag zitten; wie is the one die de huidige matrix heeft opgebouwd?

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Phooze schreef:

Ik denk dat hij er zo gedeukt uitziet, omdat de arme stakkers in Zion geen andere lepels hebben. Het is dus niet "DE" lepel van de spoonboy, maar "EEN" lepel uit Zion...

De enige oplossing waar ik me in kan vinden... Wat een gedoe om een lepel zeg..

Leg mij liever nog een keertje uit wat die fransman nou deed.. Hij was een programma, dus geen echt mens toch? En hij hackte andere programma's zodat er van die super-gasten ontstonden ofz? of wat ? .. ga daar maar over verder, niet meer over die lepel

Of trouwens, Tea Spoon - ta spo = e on = one = neo.. klopt het dan toch?

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Keanu is een soeplepel....

Die Fransman is de gepersonaliseerde vorm van Hades in The matrix. Hij heeft de KeyKeeper gekidnapped omdat die de weg naar de core kan openen en dan zou Neo the matrix kunnen reloaden. Dan zouden alle programma's die er niet in thuis horen verloren gaan. Tenminste, dat denk ik. Ik ga binnenkort weer, ik zal eens op die fransoos letten. Die gasten zijn natuurlijk nooit te vertrouwen...

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Ja, en als je lepel omdraait, staat er nog steeds lepel. Diepzinnig...

Of om Keanu the quoten: "Whoa!"

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Sjoerd schreef:

Ja, en als je lepel omdraait, staat er nog steeds lepel. Diepzinnig...

Of om Keanu the quoten: "Whoa!"

Gheghe, wat dacht je dat je kreeg als je Reinier omdraaide

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3226 stemmen

Phooze schreef:

Het is dus niet "DE" lepel van de spoonboy, maar "EEN" lepel uit Zion...

Die spoon-boy scene speelde zich toch in de matrix af? Dan kan t dus nooit de lepel zijn die Neo in Zion in zn handen gedrukt krijgt.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Die spoon-boy scene speelde zich toch in de matrix af? Dan kan t dus nooit de lepel zijn die Neo in Zion in zn handen gedrukt krijgt.

Ja, dat zeg ik toch....

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3226 stemmen

Ja, maar je gaf als rede dat ze geen andere lepels hadden. En dat kan wel zo zijn maar dat weet je niet zeker.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Maar de twijfel bestond, omdat er in de film op de een of andere manier wel een soort van Floppy uit de matrix word gehaald. Dat gebeurt in de scene dat Bane word overgenomen door Smith.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3226 stemmen

Ja, ok maar dan zou Neo meteen iets door moeten hebben gehad.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

BoordAppel schreef:

Ja, maar je gaf als rede dat ze geen andere lepels hadden.

Die snap ik ff niet, ze hebben genoeg lepels volgens mij (in matrix en "real"). Maar volgens mij praten we langs elkaar heen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.