- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- The Matrix Reloaded (2003)
The Matrix Reloaded (2003)

neo
-
- 15415 berichten
- 9945 stemmen
Volgens mij zit daar iets heel belangrijks... Die lepel krijgt Neo in Zion (de zogenaamd 'echte wereld'), maar toch zie je dat de lepel helemaal verbogen is geweest. Weet dat jochie (Spoonboy) dan al dat ook Zion onderdeel van de Matrix is, ofzo?
Ik denk dat die lepel daarvoor een aanwijzing is. En dus waarschijnlijk is Zion ook onderdeel van de Matrix.
In deel 1 gaat Neo dus op bezoek bij the Oracle waar hij moet wachten in een kamer met other potentials die waarschijnlijk unplugged zullen worden. Daar zit de spoonboy met zijn lepel. Waarschijnlijk is hij later unplugged uit The Matrix en heeft hij ergens in Zion aan de Kid de spoon meegegeven. Of de spoonboy heeft de lepel meegegeven aan iemand anders die wel unplugged werd

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
In deel 1 gaat Neo dus op bezoek bij the Oracle waar hij moet wachten in een kamer met other potentials die waarschijnlijk unplugged zullen worden. Daar zit de spoonboy met zijn lepel. Waarschijnlijk is hij later unplugged uit The Matrix en heeft hij ergens in Zion aan de Kid de spoon meegegeven. Of de spoonboy heeft de lepel meegegeven aan iemand anders die wel unplugged werd

neo
-
- 15415 berichten
- 9945 stemmen
Dat zou dus kunnen betekenen dat Zion wel onderdeel uitmaakt van de The Matrix. Damn ik denk te veel na voor iemand die net wakker is

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Dat zou dus kunnen betekenen dat Zion wel onderdeel uitmaakt van de The Matrix. Damn ik denk te veel na voor iemand die net wakker is

neo
-
- 15415 berichten
- 9945 stemmen
Mischien was dit voorbestemd om te gebeuren

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Als je trouwens een i en een b uit Niobe verwijderd, krijg je Noe.... als je dat husselt krijg je One.... Toeval?

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
I B Neo ... een slang-anagram waaruit blijkt dat Niobe en Neo eigenlijk dezelfde persoon zijn

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Dus Neo had een relatie met Morpheus....?

Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Hoe komt een digitale spoon in de "echte" wereld terecht?
Exactly my point...

neo
-
- 15415 berichten
- 9945 stemmen
Het zou ook kunnen dat die spoon gewoon een verwijzing is naar deel 1 en niet meer.

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
neo hoe durf je, een beetje zeggen dat er in de film een scene zit waar niet dieper over nagedacht is.. tsk

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen

neo
-
- 15415 berichten
- 9945 stemmen
Zou kunnen heh, ik ben gewoon een beetje aan het speculeren

Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Het zou ook kunnen dat die spoon gewoon een verwijzing is naar deel 1 en niet meer.
Dat dacht ik eerst ook, maar dan snap ik niet waarom die lepel die Neo krijgt, zo onwijs "uitgedeukt" is. Als het alleen maar om de verwijzing is, dan kan ie em toch net zo goed een gewone lepel geven.

neo
-
- 15415 berichten
- 9945 stemmen
Ja maar het ging er natuurlijk om dat de spoonboy Neo aantoonde dat als hij er in geloofde en het accepteerde hij de lepel kon buigen. En vandaar dus die verbogen lepel.

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Ik denk dat hij er zo gedeukt uitziet, omdat de arme stakkers in Zion geen andere lepels hebben. Het is dus niet "DE" lepel van de spoonboy, maar "EEN" lepel uit Zion...

Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Ik denk dat hij er zo gedeukt uitziet, omdat de arme stakkers in Zion geen andere lepels hebben.
Wat een zielepoten

soboer
-
- 359 berichten
- 293 stemmen
Ik blijf nog steeds met de vraag zitten; wie is the one die de huidige matrix heeft opgebouwd?

Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Ik denk dat hij er zo gedeukt uitziet, omdat de arme stakkers in Zion geen andere lepels hebben. Het is dus niet "DE" lepel van de spoonboy, maar "EEN" lepel uit Zion...
De enige oplossing waar ik me in kan vinden... Wat een gedoe om een lepel zeg..
Leg mij liever nog een keertje uit wat die fransman nou deed.. Hij was een programma, dus geen echt mens toch? En hij hackte andere programma's zodat er van die super-gasten ontstonden ofz? of wat ? .. ga daar maar over verder, niet meer over die lepel
Of trouwens, Tea Spoon - ta spo = e on = one = neo.. klopt het dan toch?

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Keanu is een soeplepel....
Die Fransman is de gepersonaliseerde vorm van Hades in The matrix. Hij heeft de KeyKeeper gekidnapped omdat die de weg naar de core kan openen en dan zou Neo the matrix kunnen reloaden. Dan zouden alle programma's die er niet in thuis horen verloren gaan. Tenminste, dat denk ik. Ik ga binnenkort weer, ik zal eens op die fransoos letten. Die gasten zijn natuurlijk nooit te vertrouwen...

Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Ja, en als je lepel omdraait, staat er nog steeds lepel. Diepzinnig...
Of om Keanu the quoten: "Whoa!"

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Ja, en als je lepel omdraait, staat er nog steeds lepel. Diepzinnig...
Of om Keanu the quoten: "Whoa!"

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3226 stemmen
Het is dus niet "DE" lepel van de spoonboy, maar "EEN" lepel uit Zion...
Die spoon-boy scene speelde zich toch in de matrix af? Dan kan t dus nooit de lepel zijn die Neo in Zion in zn handen gedrukt krijgt.

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Die spoon-boy scene speelde zich toch in de matrix af? Dan kan t dus nooit de lepel zijn die Neo in Zion in zn handen gedrukt krijgt.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3226 stemmen
Ja, maar je gaf als rede dat ze geen andere lepels hadden. En dat kan wel zo zijn maar dat weet je niet zeker.

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Maar de twijfel bestond, omdat er in de film op de een of andere manier wel een soort van Floppy uit de matrix word gehaald. Dat gebeurt in de scene dat Bane word overgenomen door Smith.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3226 stemmen
Ja, ok maar dan zou Neo meteen iets door moeten hebben gehad.

Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Ja, maar je gaf als rede dat ze geen andere lepels hadden.