• 13.911 nieuwsartikelen
  • 171.905 films
  • 11.455 series
  • 32.510 seizoenen
  • 635.108 acteurs
  • 197.279 gebruikers
  • 9.234.512 stemmen

The Matrix Reloaded (2003)

zoeken in:

Plintkabouter

• 144 berichten
  • 351 stemmen

Juistem, en waarschijnlijk krijgen we in deel 3 alle antwoorden op onze talloze vragen ( HOOP IK )

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

Dus ik ga mij nu ook niet meer helemaal verdiepen in theorieen want ik word er helemaal gek van

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

neo schreef:

Dus ik ga mij nu ook niet meer helemaal verdiepen in theorieen want ik word er helemaal gek van

Ik ook......

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Wat ik bedoel Phooze is het volgende.. Onder de die hard fans zijn nu zo veel verschillende verhalen (die eventueel allemaal zouden kunnen) Maar in deel 3 kunnen ze maar 1 van deze verhalen uitgewerkt hebben. Er zullen dus een hele hoop mensen teleurgesteld zijn als straks blijkt dat hun hele theorie niet klopt..

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Ik denk persoonlijk geen enkele theorie klopt

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Phooze schreef:

Ik denk persoonlijk geen enkele theorie klopt

Nee, er is stiekem geen deel 3

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

Mik schreef:

Er zullen dus een hele hoop mensen teleurgesteld zijn als straks blijkt dat hun hele theorie niet klopt..

mij gaat het er geen eens om of ''mijn'' theorie klopt want er zijn er nou al een paar die in mijn hoofd zitten. Daarom houd ik er nu mee op en wie weet dat een theorie die ik anders later nog misschien had gelezen goed is, maar dan wordt ik in ieder geval verrast. ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

neo schreef:

ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel

There is no spoon?

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

Infected

• 77 berichten
  • 469 stemmen

Ik heb een klein theorietje over Revolutions:

Als Neo de 6e 'one' is, dan zal hij in Revolutions moeten sterven. De 7e zal dan de Matrix afbreken, want 7 is 't getal van de 'volmaaktheid'.

Infected

• 77 berichten
  • 469 stemmen

Oh wacht eens.. best simpel:

Zoals Smith zei in deel 1 zijn de mensen een virus. Deel 3 zal dus dramatisch eindigen, doordat Neo de matrix uitschakeld en dus ook zichzelf (of niet natuurlijk, dat zou ook interessant zijn ). Deel 3 eindigt dus als een televisie die uitgezet wordt.

soboer

• 359 berichten
  • 293 stemmen

soboer schreef:

Ik steun Neo's theorie;dat Mero de vijfde one is. Waarom?

Mero heeft de keymaker opgesloten. Een heel aannemelijke reden hiervoor kan zijn dat hij weet dat de keymaker toegang geeft tot the architect. Hij zal wel angstig zijn dat Neo op zoek is naar de keymaker aangezien hij dezelfde traject net als alle andere waren heeft doorlopen. En als Neo bij the architect komt,zal hij voor het herladen van de Matrix kiezen,denkt Mero. En dan wordt hijzelf gewist.

Ik neem mijn opmerking terug. Nadat ik Reloaded voor de tweede keer heb gezien, weet ik zeker dat Mero geen vijfde one kan zijn. Hij zegt zelfs tegen Neo dat hij al zijn voorgangers overleefd heeft. Mero is gewoon een afwijkende programma dat zich steeds heeft kunnen verstoppen na het reloaden van the matrix.

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Inderdaad!

En wat is dat trouwens met die mensen in die witte steriele pakjes als ze met dat schip voor het eerst weer in Zion komen? Heel Zion is zo smerig gemaakt, met zwart en vuil enz.. En dan zitten daar ineens mensen met supersonische computers en witte doctorspakjes.. Beetje a la Minority Report.. wat da fuck heeft dat nou weer te betekenen?

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Mik schreef:

En wat is dat trouwens met die mensen in die witte steriele pakjes als ze met dat schip voor het eerst weer in Zion komen? Heel Zion is zo smerig gemaakt, met zwart en vuil enz.. En dan zitten daar ineens mensen met supersonische computers en witte doctorspakjes.. Beetje a la Minority Report.. wat da fuck heeft dat nou weer te betekenen?

Ik begreep dat dat een computer programma was. Net als bv. het "load" programma.

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

dat klopt.

Mik

• 1504 berichten
  • 1094 stemmen

Dus Link zag dat op een scherm in het schip? Hoe is dat ooit geprogrammeerd dan?

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Mik schreef:

Dus Link zag dat op een scherm in het schip? Hoe is dat ooit geprogrammeerd dan?

Nee, De mensen die aan het programma gekoppeld zijn zien dit zo. Het is geprogrammeerd door mensen, neem ik aan, of als de matrix in een matrix theorie geld, door een machine.

Plintkabouter

• 144 berichten
  • 351 stemmen

FF IETS HEEL ANDERS!!!!!

Ik had gisteravond zin om te denken over The Matrix en had op een gegeven ogenblik iets bedacht:

Je kan de Matrix zien als een schild om je ziel heen, toch??? En in dat schild kan je niet zien dat er een schild om je heen zit, en denk je dat dat de hele wereld is...

Dan zijn er mensen die kruipen uit dat schild, en zijn 'vrij'. Zij zijn dus in de werkelijkheid en hebben geen schild om zich heen...

Wat nou als er om dat schild nog een schild zit, en daar omheen nog 1 en daar omheen nog 1 etc...

Dus ze liggen in zo'n bakkie energy te leveren aan robotten, die dat schild hebben gemaakt. Mensen weten dat niet, maar hoe weten ze of 'het uit dat schild kruipen, en dus de werkelijkheid in', niet ook gewoon in een simulatie gebeurt, die de robots hebben gemaakt om zo TOCH de mensen vast te houden. En zo komt dus geen enkel mens op het idee dat ze in een andere 'Matrix' zitten, en blijven ze voor altijd toch in gevangenschap...

Wat vinden jullie ervan??

Als jullie er achter komen dat dit naar zo KAN zijn ( als het niet zou kunnnen ) zeg het dan....

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Plintkabouter schreef:

FF IETS HEEL ANDERS!!!!!

[...]

Rick... je draaft door

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

Plintkabouter schreef:

wat voer jij in je schild

Plintkabouter

• 144 berichten
  • 351 stemmen

maar vinden jullie dat het zou kunnen of niet

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

eh Plint, geweldig originele theorie hoor, maar er wordt op het eind van Reloaded toch gewoon VERTELD door de architect dat dit ongeveer zo is...

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Plintkabouter schreef:

FF IETS HEEL ANDERS!!!!!

Ik had gisteravond zin om te denken over The Matrix...

Plintkabouter schreef:

maar vinden jullie dat het zou kunnen of niet

Ik heb nooit zo'n moment, maar het kan denk ik wel!!

Stuff

• 103 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

eh Plint, geweldig originele theorie hoor, maar er wordt op het eind van Reloaded toch gewoon VERTELD door de architect dat dit ongeveer zo is...

Precies .

Preddie

• 24 berichten
  • 72 stemmen

Aan het einde van Matrix-Revolutions zie je oppeens groot in beeld "Game-Over, Zion destroyed" staan, zet een jongetje z'n pc uit, en gaat naar beneden om tv te kijken. De volgende dag probeert hij voor de 7e keer met de personage Neo om Zion te redden, zodat hij het spel uitgespeeld heeft.

En wat krijg ik als deze kansloze theorie waar blijkt te zijn

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

Alles wat ik van de matrix films heb...

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Uiteindelijk was alles maar een film

Gisteren weer gezien, en hij blijft goed. Het viel me trouwens op dat niet alleen het laatste half uur interessant was, maar de hele film

Er worden best wel wat aanwijzingen gegeven dat Zion een soort van 2e matrix is om die 1% in bedwang te houden. Bij de oracle word er iets in die richting gezegd.

AHWA

• 16917 berichten
  • 1267 stemmen

Ik weet niet of dit al gezegd is, maar in het eerste deel moet Neo volgens het Oracle kiezen tussen zijn leven of dat van Morpheus. Een van hen zal sterven. Dit is noch in deel 1 noch in deel 2 gebeurd, dus misschien in deel 3. Of heeft Neo doordat hij Morpheus redt, die voorspelling ongedaan gemaakt in de trend van cause and affect van die Merovingian?

neo

• 15415 berichten
  • 9945 stemmen

In deel 1 zou Morpheus al zijn moeten gestorven nadat de agents hem gevangen hebben genomen. Morpheus gaf eigenlijk zijn leven al uit handen toen hij agent smith aanviel in het hotel.Pull the plug zou de oplossing zijn geweest totdat Neo besloot dat dit niet mocht gebeuren en terug ging om hem te redden. Idd cause en effect kan je erbij betrekken of het feit dat hij langzamerhand begint te geloven of dat it was meant to be so

Wouter

• 18698 berichten
  • 3052 stemmen

Wat nou als er om dat schild nog een schild zit, en daar omheen nog 1 en daar omheen nog 1 etc...

Dus ze liggen in zo'n bakkie energy te leveren aan robotten, die dat schild hebben gemaakt. Mensen weten dat niet, maar hoe weten ze of 'het uit dat schild kruipen, en dus de werkelijkheid in', niet ook gewoon in een simulatie gebeurt, die de robots hebben gemaakt om zo TOCH de mensen vast te houden. En zo komt dus geen enkel mens op het idee dat ze in een andere 'Matrix' zitten, en blijven ze voor altijd toch in gevangenschap...

Dat ik het heelk flauw zou vinden.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.