- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Mooiste bioscoopervaring(en)
Mooiste bioscoopervaring(en)
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Lotr Return of the waiter
Haha, lol. Dat zou ik ook storend vinden denk ik. Heb al moeite als mensen tijdens de film naar de wc rennen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Buurman vroeger was naar Titanic geweest en ging op de helft al weg.
Waarom dat dan vroeg mijn pa?
Zegt die eikel: Het ging alleen maar over een zinkende boot.
Apart aangezien dat pas later in de film te zien was.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
The Matrix Trilogy, en dan vooral Reloaded en Revolutions, het jaren er naar toe leven, promotour op de voet gevolgd, elke ontwikkeling volgen betreffende de twee opvolgers en dan komt ie in de bioscoop. Heerlijke ervaring maar ook te danken aan de hele aanloop en mijn obsessie voor The Matrix destijds
. Wel in mindere mate maar ook Jennifer's Body was een geweldige ervaring door de aanloop naar de film toe.
Maar mijn mooiste bioservaring is zonder twijfel het zien van mijn persoonlijke favoriet, Mulholland Drive in de bios in België. Ook Dolls van Kitano in de bios gezien, ook een personal favourite. Op dvd al erg overdonderend maar in de bios weet je niet wat je overkomt.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
een zinkende boot.
Ik bljif me erover verbazen dat er nog zoveel mensen zijn die nog nooit van een schip hebben gehoord.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ik bljif me erover verbazen dat er nog zoveel mensen zijn die nog nooit van een schip hebben gehoord.
Waarschijnlijk ligt dat probleem meer bij zijn buurman dan bij moviemafketel zelf. Hij zal wel letterlijk zijn buurman gequote hebben denk ik.
Maar buurman of niet, ik blijf mij er ook over verbazen dat veel mensen het verschil niet kennen tussen een boot en een schip.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vergeet ik één van mijn favoriete films, Watchmen. Ook een overdonderende ervaring.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Vergeet ik één van mijn favoriete films, Watchmen. Ook een overdonderende ervaring.
En Jennifer's Body dan?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Stond al in mijn eerste post
. En Watchmen prijkt op 3 in mijn top 10, JB valt buiten mijn top 10 zelfs.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Neem me niet kwalijk, je eerdere post niet gelezen.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Waarschijnlijk ligt dat probleem meer bij zijn buurman dan bij moviemafketel zelf. Hij zal wel letterlijk zijn buurman gequote hebben denk ik.
I know, zo bedoelde ik 't ook.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Maar buurman of niet, ik blijf mij er ook over verbazen dat veel mensen het verschil niet kennen tussen een boot en een schip.
Yep JacoBaco, ik citeerde wat de buurman zei. Ik weet het verschil tussen een boot en een schip en ik vond Titanic wel de moeite waard.
We gingen naar de premiere in Arnhem(Rembrandt) als gezin een keer en van te voren kregen we dan 3-gangen-diner(uiteraard alles met vis, toetje in de vorm van een vis dan he haha)
Was een leuke ervaring, omdat we als familie weinig naar de bios gingen. Mijn oude lui houden niet zo van films, maar Titanic wilden ze dan nog wel een uitzondering voor maken.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Ik weet het verschil tussen een boot en een schip...
Bij Titanic:
Titanic-hater cool woord. Lijkt wel alsof je dan een hekel aan de boot hebt...
Weet je zeker dat je het verschil kent? 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Als ik het meer in een grappige of sarcastische of banale manier bedoel, komt eerder het woord boot uit mijn vingers, maar bij taaltopic zie je ook dat het niet zeer eenvoudig is om een verschil tussen boot en schip te vinden. Eigenlijk dacht ik het verschil te weten, maar het blijkt nu dat dat dus helemaal niet zo makkelijk is lol! Maar Titanic vind ik een echt schip hoor 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Wat binnenkort wel op een mooie bioscoop ervaring kan uitdraaien is Buster Keatons Steamboat Bill, Jr. met live begeleiding van de muziek.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4893 stemmen
Als ik het meer in een grappige of sarcastische of banale manier bedoel, komt eerder het woord boot uit mijn vingers, maar bij taaltopic zie je ook dat het niet zeer eenvoudig is om een verschil tussen boot en schip te vinden. Eigenlijk dacht ik het verschil te weten, maar het blijkt nu dat dat dus helemaal niet zo makkelijk is lol! Maar Titanic vind ik een echt schip hoor
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
"Sloep" (1997) 
Verenigde Staten
Drama / Romantiek
194 minuten
geregisseerd door James Cameron
met Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
En vergeet niet: Bekroond met 11 Oscars. 
riesma
-
- 3706 berichten
- 3081 stemmen
Zinkschuit (1997)
Drama met op de achtergrond een blubblubboot.
Wat binnenkort wel op een mooie bioscoop ervaring kan uitdraaien is Buster Keatons Steamboat Bill, Jr. met live begeleiding van de muziek.
Die ervaring lijkt mij nou echt geweldig. Vooral als de pianist in oude vodden van een smoking zit, met een sigaret in z'n mond.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik kijk er in ieder geval al naar uit 
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Ik ben een groot fan van Buster Keaton, heb ik vrijwel al zijn films gezien, eentje in de bioscoop (ik meen "One Week", in het filmmuseum in Brussel). Dat was erg leuk! Hoop dat je ervan geniet!
Mijn mooiste bioscoopervaring was Manhattan van Woody Allen. Ik zag hem 's nachts, bijna alleen in de zaal. Prachtige film.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Beetje saai misschien, maar eigenlijk is dat gewoon mijn top drie: Inland Empire (2x), Vinyan en Cashback. Totaal weggeblazen worden en echt 'voelen'. Gewoon perfecte filmervaringen.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Eigenlijk moet ik ook melden dat alle films die ik bezocht heb met Moviemeter mensen, ook bijzonder waren, natuurlijk. Eigenlijk moet ik dan ook zeggen, dat alle bioscoop ervaringen mooi waren, ik koester elke film die ik in de bioscoop zag
!
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Satantango heeft me destijds omver geblazen. Zowel qua lengte als qua inhoud en sfeer overweldigend, vooral om in de bioscoop te zien, aangezien er dan geen ontkomen aan is. Afgelopen IFFR heb ik Melancholia gezien, die Satantango met twintig minuten overtroeft, maar qua ervaring toch niet zo'n impact had.
Hana to Arisu zo'n vier/vijf jaar geleden zorge voor een geweldige bioscoopervaring, doordat het zo ongeveer de film was die aan de basis stond voor mijn passie-ontwikkeling voor de moderne Japanse cinema. Heerlijk om op groot scherm te zien, kreeg er echt de vlinders van.
Matthew Barney's Cremaster 2 & 3 in een filmhuis te Leeuwarden hebben mijn ogen geopend voor een 'ander soort' cinema. Geheel unieke filmervaring die me flabbergasted achter liet. Een paar jaar later weer in de bioscoop gezien en het viel me op dat ik toen veel minder onder de indruk was. Die films moeten het voor mij toch hebben van de eerste indruk.
En dan zijn er nog de films van Tarkovsky, Stellet Licht en een hoop Japanners (Vital, Cafe Lumiere..) die me bij blijven. Hopelijk brengt komend IFFR weer een topervaring.
O, en Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring. Op groot scherm en met net overnieuw het boek achter de kiezen heb ik echt extreem genoten van de ervaring en was nadien erg ontroerd.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Het IFFR kent toch alleen maar hoogtepunten als het gaat om bioscoop ervaringen.
Vorig jaar bij Stellet Licht was de regisseur (Carlos Reygadas) aanwezig en heb hem vervolgens persoonlijk bedankt voor de mooie film!
Of bij Wonderful Town waar opeens de regisseur van El Cielo, la tierra, y la lluvia naast me kwam zitten. Ik kreeg het spontaan benauwd.
Films die langer duren dan vier kijk ik liever niet in de bioscoop. Ik kan nogal snel in slaap vallen of de keukenstoelen kunnen gaan tegen werken. O thiasos (die ik vandaag zag) zou ik dus nooit kunnen zien op het grote doek. Ik wil me ook even kunnen strekken en een plasje kunnen plegen. Hoe gaat dat eigenlijk op het IFFR, Danuz?
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Melancholia had vorig jaar op het IFFR geloof ik vier (of 3?) pauzes, dus iets van elke 2 uur. Prima wat mij betreft, ik vond het heerlijk om zo'n dag lang één film te bekijken. Dat maakt de ervaring erg bijzonder, heel anders dan andere films, omdat je echt in je stoel zakt, als het ware.
Verder was de sfeer heel relaxed daar, mensen stonden af en toe op om te plassen of om zich op de gang even te strekken. Echt anders dan bij reguliere films.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
Paranormal Activity kijken en dan 10 minuten voor het einde merken dat de zaallichten in de bioscoop niet meer uit zullen gaan...
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
O, ik vergeet aan het lijstje hierboven nog Lost in Translation toe te voegen. In de sneak gezien, in een luidruchtige zaal, maar was totaal overdonderd en het heeft voor mij betekend dat ik op dat moment MEER wilde en dus filmers als Gus van Sant uit ging vinden.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3922 stemmen
O, ik vergeet aan het lijstje hierboven nog Lost in Translation toe te voegen. In de sneak gezien, in een luidruchtige zaal, maar was totaal overdonderd en het heeft voor mij betekend dat ik op dat moment MEER wilde en dus filmers als Gus van Sant uit ging vinden.
Maar Lost in Translation is toch van Sofia Coppola?Of vind jij het werk van die twee regisseurs op elkaar lijken?