• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.166 stemmen

Mooiste bioscoopervaring(en)

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Kwam een beetje laat op gang met mijn lord of the rings-fanschap.

Maar toen ik de eerste 2 delen op dvd had bekeken was ik helemaal idolaat van deze films. Toen ik 24 werd zouden vrienden me verrassen, maar zeiden dat ik niet hoefde te rekenen op LOTR 3 in de bios, want die was rond kerst helemaal overal stampvol bij mij in de buurt dan. (had laten vallen dat dat me wel leuk leek om te doen). Maar ze reden me naar Arnhem, dus ik dacht mooi het is ze alsnog gelukt. Maar nee ze reden kilometers door haha. Toen draaiden ze gelukkig om en gingen we alsnog naar Rembrandt. Het was ze toch gelukt om kaarten te krijgen. Nou de ervaring van mijn lievelingsfilm en dan ook nog het spectaculaire laatste deel met de grote veldslagen op het grote scherm, met het keiharde geluid om me heen maakte veel indruk op me. Was een hele leuke verjaardag(ik houd nooit van verjaardagen lol) die ik niet snel zal vergeten.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

La Fin Absolue du Monde was een onvergetelijke ervaring.

Mooie, vooral omdat er een paar users serieus naar op zoek zijn gegaan.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Alleen in de zaal zitten bij de openingsdag van Kill Bill Vol. 1.

Nou ja, alleen. We begonnen met drie man, maar zij dropen halverwege de film af.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2365 stemmen

Wellicht niet de mooiste maar wat zonder twijfel de meeste indruk heeft gemaakt is The Rock. Ik weet nog dat ik de bioscoop uitliep als 14 jarig knulletje en echt helemaal weggevaagd was door die film. Is me nadien nooit meer overkomen.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Titanic met m'n moeder, jaren geleden. Ik wist toen ik een jaar of wat zal het zijn geweest, 14? totaal niets van films, had tot dan toe alleen maar een beetje Disney gekeken, maar eigenlijk is daar wel met Titanic verandering in gekomen, wat een ervaring, dat weet ik me nog steeds wel te herinneren.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Heat.

Dat was nog eens een ervaring.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

De re-release van Blade Runner: The Director's Cut voor het eerst geremasterd en wel op het witte doek mogen aanschouwen. In één woord: geweldig.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Een jaar of 5 geleden Aliens in de bioscoop gezien. Leuk, om dat ook met de echte fans daar te zitten. Als ik die dag zou moeten kiezen tussen Aliens op het grote doek of een intieme date met Ellen Page, dan kies ik uiteraard voor Aliens.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

kos schreef:

Heat.

Dat was nog eens een ervaring.

Die had ik ook dolgraag in de bioscoop gezien ja.

Vooral met de schietscène tering.

DeCol

• 7009 berichten
  • 3022 stemmen

De hele Lord of the Rings trilogie. Bij alle drie vol spanning en genot zitten kijken. Prachtig!

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Achter elkaar?

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

The Lost World in 1997. De eerste echte bioscoop ervaring (op wat Disney films na) Geweldig geluid. Heel indrukwekkend. Ook The Mummy uit ' 99 kan ik mij nog goed herinneren. Mijn popcorn vloog door de zaal van de schrik. Geweldig als je nog niet zo veel gewend bent. Dat is nu wel anders, helaas.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja The Lost World ben ik toen ook heen geweest. Broertje van een vriend van mij was ook mee. Die had weer een vriendje bij zich die de hele film door scheten op commando kon laten, maar dan reukloos haha.

Heel kinderachtig natuurlijk, maar het was wel komisch om te zien hoe die man die voor hem zat zich kapot zat te ergeren.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3922 stemmen

Haha! Hadden jullie beter naar deze kunnen gaan!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

wimnoot schreef:

Haha! Hadden jullie beter naar deze kunnen gaan!

Haha, de samenvatting is inderdaad veelbelovend. Die ga ik gewoon maar eens een keer kijken

riesma

• 3706 berichten
  • 3081 stemmen

JacoBaco schreef:

Een jaar of 5 geleden Aliens in de bioscoop gezien. Leuk, om dat ook met de echte fans daar te zitten. Als ik die dag zou moeten kiezen tussen Aliens op het grote doek of een intieme date met Ellen Page, dan kies ik uiteraard voor Aliens.

Sukkel, die intieme date kun je toch ook achterin de bioscoop doen! Waarom kiezen?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nou even die Ellen Page gegoogled, maar als je Aliens bekijkt sla je volgens mij 2 vliegen in 1 klap. Niet mooi die meid.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3122 stemmen

Toch wel de heruitgaven van Star Wars episode IV-VI in de jaren 90. Mooi dat ik als fan dit toch nog heb mogen ervaren. De films komen in de bios toch veel mooier over dan ik voorheen had gezien op de tv. En laatst ook The Good, The Bad and The Ugly in de bios mogen ervaren. Echt helemaal geweldig, episch gevoel gaf dat. Verder maakten The Matrix en Black Hawk Down veel indruk op me in de bios.

Films die ik erg graag in de bios had willen zien zijn Apocalypse Now (moeilijk want ik was er toen nog niet), There Will Be Blood en T2: Judgement Day.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Leukste tijd om naar de bios te gaan en nog een extra tintje aan de film te geven is wel zo vlak voor kerst of nieuwjaar. Ik ga niet vaak naar de bios, maar als ik ga is het altijd in december als ik zo terugdenk.

Films als the sixth sense, maar vooral films als LOTR en End of Days zijn ook gewoon het leukste om rond die tijd te kijken.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

riesma schreef:

(quote)

Sukkel, die intieme date kun je toch ook achterin de bioscoop doen! Waarom kiezen?

Neehee, het gaat erom: Het is het 1 of het ander.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

moviemafketel schreef:

Niet mooi die meid.

Mooi! Weer een rivaal minder!

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Elineloves schreef:

Lord of the Rings: The fellowship of the ring.

Gód, wat liep ik toen zwaar onder de indruk naar buiten...

En POTC 1 niet te vergeten.... Oh boy, elke minuut ging ik meer houden van Johnny Depp..... En ik hield al zoveel van hem. Hij nog niet van mij, maar dat komt nog wel.... Just wait.

riesma

• 3706 berichten
  • 3081 stemmen

JacoBaco schreef:

(quote)

Neehee, het gaat erom: Het is het 1 of het ander.

Ok, dan snap ik het. Je gaat liever de geweldige ervaring herbeleven, indrukwekkend als Aliens is, in de pauze een bakje popcorn met een biertje halen, de laatste helft wordt helemaal top, geïmponeerd en voldaan loop je de bioscoop uit en zie je daar Ellen Page lopen en denkt "Wat is ze in het echt nóg mooier zeg. Maar wie is die knurft bij haar?". Dat ben ik dus.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

riesma schreef:

(quote)

Ok, dan snap ik het. Je gaat liever de geweldige ervaring herbeleven, indrukwekkend als Aliens is, in de pauze een bakje popcorn met een biertje halen, de laatste helft wordt helemaal top, geïmponeerd en voldaan loop je de bioscoop uit en zie je daar Ellen Page lopen en denkt "Wat is ze in het echt nóg mooier zeg. Maar wie is die knurft bij haar?". Dat ben ik dus.

Keurig gevisualiseerd en als het inderdaad zo gaat, dan denk ik: ''Ach, het was het allemaal waard.''

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1736 stemmen

ik denk dan toch wel star wars episode 1. Ik als 7 jarig jochie wist echt niet wat ik zag toen die tijd. Maar als er 1 film is die ik opnieuw op het witte doek zou willen zien is dat nog altijd wel Heat. Dat lijkt me zo wreed. Dat vuurgevecht whooo.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ook een mooie ervaring gehad met The Passion Of The Christ. Zeker twee uur heerlijk geslapen.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Dat ik The Rock nog helemaal was vergeten! Ik zag deze in Schiedam nog in de tijd dat er normale stoelen waren om op te zitten. Een geweldige ervaring. De muziek heeft mij toen ook enorm geïmponeerd en het is dankzij dit bioscoop bezoek dat ik serieus filmmuziek ging verzamelen. Eenmaal de vhs in bezit heb ik ook de complete audio overgenomen op cassettebandje om alle muziek steeds weer opnieuw te kunnen beluisteren.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

De Rock heb ik toendertijd ook in de bios gezien, maar kan me nou niet herinneren dat ik er zo onder de indruk van was. Maar ja, ik heb een zesde zintuig voor talentloze regisseurs.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Een vriend van me die in het oude Trianon in Leiden tijdens de film door zijn stoel heen zakt.

Een paar maanden later waren alle stoelen vervangen...

Filmsgewijs was Lost Highway een bijzondere ervaring. Een van de eerste keren dat ik naar de bioscoop ging en mijn kennismaking met David Lynch.

En ook leuk was Star Wars: The Phantom Menace zien in Moskou. Ik was daar met een Russische vriendin en een Nederlandse vriend die hem al in L.A. had gezien (hij draaide nog niet in NL op dat moment). De film was natuurlijk nagesynchroniseerd, dus die vriend was me voortdurend het verhaal aan het uitleggen, tot ergernis van de Russische mensen achter ons. Die vriendin van ons schaamde zich kapot, zei ze na afloop (blijkbaar kregen we aardig wat verwensingen naar ons hoofd), maar wisten wij veel.

Ook wel eens een gruwelijk saaie film gezien waarbij ik tot mijn schaamte in slaap viel. Toen ik vlak voor het einde wakker werd, zag ik dat mijn buren ook lagen te pitten.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Een vriend van me die in het oude Trianon in Leiden tijdens de film door zijn stoel heen zakt.

Haha.

Ik vind Trianon overigens een top-bios.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.