- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
. Sluitingstijd is de tijd dat de winkel gesloten wordt, en wie voor sluitingstijd binnenkomt dient gewoon geholpen te worden.
Dat wordt dan lastig aangezien je moeilijk én een winkel kan sluiten, én een klant helpen.
Verder lopen de meeste contracten van winkelbediendes gewoon tot sluitingstijd, dus op zich mogen ze dan netjes het werk neerleggen. Moest dat kwartier buffer er standaard bijzitten in het contract zou het probleem een stuk minder groot zijn.
NRT
-
- 813 berichten
- 484 stemmen
Als je het als winkelier al erg vindt dat mensen VOOR sluitingstijd binnenkomen, stop dan met je winkel. Sluitingstijd is de tijd dat de winkel gesloten wordt, en wie voor sluitingstijd binnenkomt dient gewoon geholpen te worden. Ook al is dat net voor sluitingstijd. Als de deur open is, moet je als klant gewoon welkom zijn. Als je dat niet begrijpt, zoek dan een andere job, waar klantvriendelijkheid niet gewenst is.
Ik ben zeer vriendelijk, maar het gebeurt vaak dat het net een minuutje voor sluitingstijd is. Gaan ze vaak nog rondneuzen en weten ze niet direct wat ze nodig hebben. Ik vraag dan ook meestal vriendelijk of ik ze nog kan helpen. Je draait ook regelmatig 6 op 7 en soms zelfs de hele week. Na sluiting heb je ook nog veel werk en dat is niet betaald en moet je erbij nemen. Als je dan de sluitingstijd ziet die bijna in aantocht is en er komt dan iemand nog 1 minuutje voor tijd en die heeft dan ook nog een heleboel vragen, dan is dat heel frustrerend. Ben je uiteindelijk nog bijna een uur later weg terwijl je snakt naar dat weekend van 1 dag. Dus hoop dat je iets meer begrip hebt. Over vriendelijkheid heeft nog niemand over mij geklaagd.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Dat wordt dan lastig aangezien je moeilijk én een winkel kan sluiten, én een klant helpen.
Verder lopen de meeste contracten van winkelbediendes gewoon tot sluitingstijd, dus op zich mogen ze dan netjes het werk neerleggen. Moest dat kwartier buffer er standaard bijzitten in het contract zou het probleem een stuk minder groot zijn.
Nee hoor, je kunt de winkel sluiten, en de klant zijn keus laten maken en vervolgens de deur voor hem openen om hem er uit te laten. Zo gaat dat in klantvriendelijke winkels. Aangezien er na het sluiten toch altijd nog werkzaamheden zijn, kun je best een late klant nog even laten snuffelen. Als je als winkelbediende om sluitingstijd je werk neerlegt, kun je beter de volgende dag niet meer terugkomen, je bent dan niet geschikt voor dat werk.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik ben zeer vriendelijk, maar het gebeurt vaak dat het net een minuutje voor sluitingstijd is. Gaan ze vaak nog rondneuzen en weten ze niet direct wat ze nodig hebben. Ik vraag dan ook meestal vriendelijk of ik ze nog kan helpen. Je draait ook regelmatig 6 op 7 en soms zelfs de hele week. Na sluiting heb je ook nog veel werk en dat is niet betaald en moet je erbij nemen. Als je dan de sluitingstijd ziet die bijna in aantocht is en er komt dan iemand nog 1 minuutje voor tijd en die heeft dan ook nog een heleboel vragen, dan is dat heel frustrerend. Ben je uiteindelijk nog bijna een uur later weg terwijl je snakt naar dat weekend van 1 dag. Dus hoop dat je iets meer begrip hebt. Over vriendelijkheid heeft nog niemand over mij geklaagd.
Als je niet wilt dat klanten vlak voor sluitingstijd binnenkomen, doe je de deur maar tien minuten voor sluitingstijd op slot. Niet vreemd vinden als klanten die voor een dichte deur staan tijdens openingstijden dan voortaan je winkel ook maar mijden.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
Nee hoor, je kunt de winkel sluiten, en de klant zijn keus laten maken en vervolgens de deur voor hem openen om hem er uit te laten. Zo gaat dat in klantvriendelijke winkels.
Ben ik als klant echt niet van gediend. Beetje passief agressief lopen aangeven dat de winkel eigenlijk al gesloten is? Mnee bedankt.
Meeste winkelbediendes hebben verder ook niks te zeggen over hun werkuren, daarvoor moet je maar naar de bazen kijken. Zijn zij allicht niet geschikt om een winkel te runnen, dat kan natuurlijk wel.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ben ik als klant echt niet van gediend. Beetje passief agressief lopen aangeven dat de winkel eigenlijk al gesloten is? Mnee bedankt..
Waar jij als klant wel of niet van gediend bent kan ik niet uitmaken vanachter mijn computerscherm, elke klant is anders. Maar met passieve agressie heeft het natuurlijk niets te maken. Dat verzin jij er gewoon bij om je gelijk te halen. Een klant rustig een keuze laten maken terwijl je zelf bezig bent met het op orde maken van zaken is niets mis mee.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
Ja, lekker rustig een keuze maken terwijl iedereen al aan het opruimen is en de deur op slot zit. Da's de perfecte ongedwongen winkelsfeer die je als klant verlangt.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
18 uur sluitingstijd betekent in mijn ogen ook niet dat je 1 minuut voor zes nog binnen kunt komen en dan tien minuten rustig boodschappen denkt te kunnen gaan doen. De winkel sluit om 18 uur, niet alleen de voordeur. Dat ik daar laatst bij de Jumbo op gewezen werd (meneer, denkt u eraan dat we zo gaan sluiten?) vind ik niet meer dan normaal en ook een stukje eigen verantwoordelijkheid, toch?
Maar volgens mij dwalen we erg af 
NRT
-
- 813 berichten
- 484 stemmen
Waar jij als klant wel of niet van gediend bent kan ik niet uitmaken vanachter mijn computerscherm, elke klant is anders. Maar met passieve agressie heeft het natuurlijk niets te maken. Dat verzin jij er gewoon bij om je gelijk te halen. Een klant rustig een keuze laten maken terwijl je zelf bezig bent met het op orde maken van zaken is niets mis mee.
Nu hoor ik hier al zaken: niet geschikt om een winkel te runnen. Wel kalm blijven. Uiteindelijk wordt iedereen geholpen. In recensies krijgen we altijd goede beoordelingen en dat we vriendelijk zijn. Het gaat er gewoon om dat we een contract hebben van het openingsuur tot het sluitingsuur. Daar zit ook een pauze in verwerkt, maar die krijgen we heel vaak zelfs niet, dus moeten we vlug tussendoor iets eten. Dan zeg je wel dat we dat moeten aankaarten bij de bazen, maar dat helpt niets. In de praktijk is dit vaak anders, ook in andere sectoren tegenwoordig. Voor het openingsuur zijn we al vaak een halfuur bezig en ook na het sluitingsuur. We zeggen niks als een klant bijvoorbeeld nog 2 minuten voor sluiting binnenkomt. Als we gaan sluiten gaan we vriendelijk naar de klant toe of we deze nog kunnen helpen. Vaak hebben we dan niet de tijd om te sluiten en glipt er toch nog iemand binnen en dan kunnen we ook nog deze klant gaan helpen. Ben je af en toe 20 minuten na sluting nog bezig. Daarna moeten nog financiën en bijvoorbeeld opruimwerk beginnen. Af en toe doen we het rolluik naar onder en glipt er toch nog iemand even naar binnen. Met de feestdagen worden er extra lange dagen gedraaid. Met kerstavond zit bijvoorbeeld iedereen van de familie al enkele uren aan de tafel en dan snak je ook om naar je familie te gaan en dan is het heel vervelend dat wanneer je je rolluik omlaag wilt doen toch nog net iemand binnenkomt. Soms beginnen ze zelfs nog te bonken op dit rolluik, roepen ze: ey, doe open! We moeten nog iets hebben. Allemaal zaken die we hebben meegemaakt. Af en toe sluit het pas om 21u, wat vrij laat is. Dan wil je ook naar huis na een lange dag. De volgende morgen moet je er alweer vroeg staan.
Uiteindelijk zullen de klanten altijd geholpen worden, maar je moet toch ook wel even nadenken en niet juist nog geen minuut voor tijd willen binnenkomen zonder dat je weet wat je wil. Een beetje menselijkheid mag. Je kan ook zeggen: zoek ander werk. Wel ik ben studies aan het doen. Krijg ik een job waar ik gewoon mag kiezen wanneer ik begin en wanneer ik stop. Zo lang je maar voldoende uren werkt. In het weekend vrij,... Maar er zijn mensen die niet in die positie zitten.
Dit is het laatste wat ik ervan zeg. Het was trouwens gewoon een voorbeeld. Dit gaat over ergernissen in de bioscoop. Dus ik hou het hier bij.
NRT
-
- 813 berichten
- 484 stemmen
18 uur sluitingstijd betekent in mijn ogen ook niet dat je 1 minuut voor zes nog binnen kunt komen en dan tien minuten rustig boodschappen denkt te kunnen gaan doen. De winkel sluit om 18 uur, niet alleen de voordeur. Dat ik daar laatst bij de Jumbo op gewezen werd (meneer, denkt u eraan dat we zo gaan sluiten?) vind ik niet meer dan normaal en ook een stukje eigen verantwoordelijkheid, toch?
Laten we het inderdaad terug over de bioscoop hebben. Trouwens een perfect tijdverdrijf na het werk. Heerlijk ontspannen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ja, lekker rustig een keuze maken terwijl iedereen al aan het opruimen is en de deur op slot zit. Da's de perfecte ongedwongen winkelsfeer die je als klant verlangt.
Als je dat als klant niet kunt trekken, moet je dus niet vlak voor sluitingstijd binnenwandelen. Nergens heb ik gezegd dat dat noodzakelijk is. Jij draait de zaken om.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Nare Jumbo. Bij de Jumbo hier heb ik al meerdere malen meegemaakt dat het geen probleem is als je na 21.00 uur nog in de winkel bent. Je kunt dan niet meer naar binnen, maar wel rustig je boodschappen verzamelen en afrekenen. Als je als winkelpersoneel zo op je strepen staat dat je geen minuut later wilt werken dan je contract aangeeft, ben je ongeschikt voor de job.
NRT
-
- 813 berichten
- 484 stemmen
Nare Jumbo. Bij de Jumbo hier heb ik al meerdere malen meegemaakt dat het geen probleem is als je na 21.00 uur nog in de winkel bent. Je kunt dan niet meer naar binnen, maar wel rustig je boodschappen verzamelen en afrekenen. Als je als winkelpersoneel zo op je strepen staat dat je geen minuut later wilt werken dan je contract aangeeft, ben je ongeschikt voor de job.
Maakt ook niet uit. Maar weet dan wel wat je moet hebben en begin niet op je dode gemak nog even wat rond te kijken. En tot 21u heb je toch echt wel de tijd om op tijd te komen. Dit is toch laat genoeg. Ik snap wel dat het als jezelf laat moet werken een probleem kan zijn als de winkel al om 18 uur of om 18u30 sluit, maar 21 uur is toch echt wel lang genoeg.
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
Kortzichtig om mensen zomaar ongeschikt voor een job te noemen Graaf Machine.
Jij draait net zo goed dingen om als je zegt dat winkelpersoneel “zo op hun strepen moet staan”. Er is echt wel een vriendelijke manier om mensen aan de sluitingstijd te herinneren. Zoals er voor klanten ook onbeschofte manieren zijn om die sluitingstijd op te rekken.
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
Ook zo ergerlijk in de bios: mensen die na de voorfilmpjes, vlak voor aanvang van de film nog binnenwandelen, hun tijd nemen om een plekje uit te snuffelen, positioneren, uitgebreid de jas uitdoen en nog net iets te lang hardop bespreken hoe klantonvriendelijk ze zojuist bij de Jumbo behandeld zijn.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Dat doe ik niet zomaar.
NRT
-
- 813 berichten
- 484 stemmen
Ergens toch wel. Als ik niet geschikt zou zijn, dan zou mijn contract ook niet constant verlengd worden en zou ik negatieve reacties krijgen. Is nog niet of nog maar heel zelden gebeurt. Ik denk wel dat ik af en toe ook wat frustraties of ergenissen mag delen, want die zijn er natuurlijk bij iedere job. En ik heb de situatie hierboven al genoeg beschreven.
NRT
-
- 813 berichten
- 484 stemmen
Dit raakt wel erg off-topic!
Heb je een punt. Ik zal het nu echt terug over de bioscoop hebben. Anders wordt het inderdaad te veel.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3223 stemmen
Nieuw topic dan maar? Ergernissen in de job?
Maar inderdaad, wel een beetje opletten dat het niet te lang off-topic gaat, zal het niet gelijk gaan verwijderen dat lijkt mij dan ook wel weer een tikkeltje overdreven gelijk. 
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
En tot 21u heb je toch echt wel de tijd om op tijd te komen. Dit is toch laat genoeg. Ik snap wel dat het als jezelf laat moet werken een probleem kan zijn als de winkel al om 18 uur of om 18u30 sluit, maar 21 uur is toch echt wel lang genoeg.
heb ik al meerdere malen meegemaakt dat het geen probleem is als je na 21.00 uur nog in de winkel bent. Je kunt dan niet meer naar binnen, maar wel rustig je boodschappen verzamelen en afrekenen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Nee, nergens. "Zomaar" houdt in dat er geen aanleiding zou zijn, en zonder aanleiding zou ik helemaal niet over jouw winkelperikelen beginnen.
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
Je uitspraak staat niet in verhouding tot de informatie die benodigd is om hem te doen. Dat is “zomaar”.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Welnee. In dit geval is de derde gegeven betekenis van toepassing: https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/zomaar#.XFwCGlxKjZY. Je zou kunnen zeggen dat ik over te weinig informatie beschik, maar ik ben gewoon uitgegaan van de gegeven informatie. En dus niet zomaar iets gaan zeggen. Hoe graag jij dat ook zou willen.
remorz
-
- 2497 berichten
- 2739 stemmen
Pak je er nou een woordenboek bij in plaats van een mógelijk ongenuanceerde uitspraak onder ogen te komen? Wie wil hier nou gelijk halen?
Lees de boel op een rustig moment nog eens door, ik hoop dat je snapt wat er bedoeld wordt. Ik ga ergens anders even smakelijk lachen.
PS. Ik probeerde de boel een paar berichten hierboven al terug richting topic te sturen. Let’s.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 berichten
- 3092 stemmen
Moviemeter: iedereen weet het beter.
NRT
-
- 813 berichten
- 484 stemmen
Ok, gewoon terug naar ergernissen in de bioscoop. Er zijn dus mensen die om alles lachen, maar in bepaalde gevallen hebben die dan ook nog eens een heel vervelende lach. Heb ik eigenlijk niet meegemaakt in de bioscoop, maar in het theater. Je kijkt dan ook eens naar andere mensen of zij die irritatie delen en ik moet zeggen dat de gezichten van de andere bezoekers alles zeiden.
NRT
-
- 813 berichten
- 484 stemmen
Nog een ergernis: er draait op dit moment echt niks fatsoenlijks in de bioscoop. Ik zou zeggen dat ik de nieuwe 'Fantastic Beasts' ga kijken, maar die krijgt ook niet echt goede kritieken.
Warp
-
- 963 berichten
- 3046 stemmen
Nog een ergernis: er draait op dit moment echt niks fatsoenlijks in de bioscoop. Ik zou zeggen dat ik de nieuwe 'Fantastic Beasts' ga kijken, maar die krijgt ook niet echt goede kritieken.
Green Book, Bohemian Rhapsody, A Star is Born, The Hate U Give krijgen allemaal goede kritieken. The Favourite, Mid90’s, At Eternity’s Gate en shoplifters zien er ook interessant uit. Climax is naar mijn mening één van de betere films die ik in de bioscoop heb gezien. Draait wel genoeg volgens mij, misschien niet jouw smaak toevallig?