- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Gratis (legale) films op internet / rechtenvrije films
Gratis (legale) films op internet / rechtenvrije films
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Was het nu niet zo dat downloaden altijd legaal was, zolang je maar niet upload ? Anders heb ik nog wel enkele adresjes 
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
Jammer genoeg zit er zelden ondertiteling bij...
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2398 stemmen
Geheel gratis en een paar zeer goede films waaronder films van Kurosawa (oa Seven Samurai), Renoir, Hitchcock, Bunuel, Capra, Clouzot (Les Diaboliques !!!), Eisenstein, Lang, Murnau en Orson Welles
Edit : Ik begin toch te twijfelen of dit wel 100 % legaal is 
Er zijn ook al behoorlijk wat films afgehaald. Alle Kurosawa's zijn verwijderd. Verassend genoeg staan Psycho en Dr Strangelove er gewoon nog op. Voor de liefhebber zijn er ook behoorlijk wat oude Sci-Fi/horror B-flims en andere oudere films te bekijken.
De volgende films zijn ook gewoon te bekijken: Notorious, 39 Steps, Man Who Knew Too Much 1934, Easy Virtue, The Lodger, The Stranger, Les Diaboliques, Roma, Citta Aperta, Dracula 1931, Hangmen Also Die, Triumph des Willens, Un Chien Andalou, Tristana, The Phantom of the Opera 1925, The Marriage Circle, Paris qui Dort, Häxan, Faust 1926, Doctor Mabuse, Der Müde Tod, The Kid, Dr. Jekyll and Mr. Hide 1920, The Mark of Zorro 1920, Broken Blossoms or The Yellow Man and..., 20,000 Leagues Under the Sea (1916), ntolerance: Love's Struggle Through ..., Birth of a Nation, Voyage dans la lune 1902
De kwaliteit is af en toe wel vrij beroerd overigens. Maar redelijk wat films zijn van acceptabele kwaliteit.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
VerRassend
laatste keer dat ik me daar over druk ga maken.
Oh ja nog 1: het is oeuvre.
dat is O+E+U en vre. Gebruik geen woorden aub die je niet kunt spellen.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Zozo, dat zijn nogal wat films, een paar bekende wil ik nog zien dus ga ik ze zeker downloaden!
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
VerRassend
Dan zijn er een heleboel mensen die geen werkwoorden meer mogen vervoegen in de tweede of derde persoon enkelvoud, waarvan de stam op een "D" eindigt 
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2398 stemmen
VerRassend
Ow, sorry hoor meneer. Je doet nu net alsof mijn bericht vol zit met spellingsfouten. Je zou je eerder druk moeten maken over al die breezertaal figuren op de site in plaats van één lullig foutje uit mijn bericht te halen. Als ik nou structureel berichten vol met spelfouten neerzet heb je een punt. Dit vind ik echter een beetje flauw. Bovendien heb ik het woord oeuvre niet gebruikt in mijn bericht.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Ik kon hem ook al niet vinden.
1 spellingsfoutje waar 9 van de 10 lezers overheen leest moet idd. kunnen.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Het hoort in elk geval niet in dit topic, misschien per ongeluk in het verkeerde topic geplaatst 
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
De vraag is: waar was het wel een reactie op?
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
1 spellingsfoutje waar 9 van de 10 lezers overheen leest

Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Hier heb ik dus ook overheen gelezen, het klinkt trouwens wel goed.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik zie Triumph des Willens staan. Ik dacht dat die helemaal verboden was om uit te zenden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Ik zie Triumph des Willens staan. Ik dacht dat die helemaal verboden was om uit te zenden.
Nee hoor. Gewoon te koop op DVD en zelfs weleens op TV.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dat las ik inderdaad gisteren in het topic. Verrassend. En het wordt nog als een meesterwerk gezien ook; heb ik nooit kunnen begrijpen.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Geeft toch een goed gevoel, legaal downloaden 
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Kwam ik tegen op internet. Al meer dan 3 miljoen keer werd Star Wars: Revelations gedownload. De 47 minuten durende film van een stel semi-profi hobbyisten is een hit.
Dat er een digitale revolutie gaande is in de filmindustrie is bekend. Robert Rodriguez en George Lucas zijn slechts twee professionele filmmakers die het liefst alles digitaal doen en lekker thuis hun films maken. Maar dankzij de digitale revolutie staat er nu ook een generatie filmmakers op, die nooit een filmopleiding genoten, maar gebruik maken van alle (betaalbare) mogelijkheden die de computer biedt om hun droom te verwezenlijken: een eigen film maken.
Zo ook Shane Felux en zijn vrienden. In de weekenden en op vrije avonden verzonnen ze Star Wars: Revelations, volgens regisseur Felux een film van een zo hoog mogelijke kwaliteit. ‘We wilden de beste film binnen onze mogelijkheden maken,’ aldus Felux, ‘we zijn geen hobbyisten, maar we willen doorbreken en aan professionele films meewerken. En dan moet je met indrukwekkende special effects komen, professionele belichting, geluid, kostuums en locaties.’
In die opzet is Felux redelijk geslaagd. Hoewel het script van Star Wars: Revelations misschien niet het beste is en ook het acteerwerk het nodige te wensen over laat, heeft de 47-minuten durende film een professionele look. Felux en vrienden deden er drie jaar over om de film te maken en de regisseur stak 20 duizend dollar eigen geld in de productie. Hoewel hij door wil breken als regisseur, is het niet de bedoeling dat er met Star Wars: Revelations geld verdiend gaat worden
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Hij is zelfs uitgebracht in de VS, lees ik op idmb.
karin81
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Films > Nieuws > goede site om legaal online-films te kijken!!!:
Ik was op google aan het zoeken naar een site om online films te kijken en toen kwam ik deze site tegen : www.directmovie.nl.
Hartstikke makkelijk, je hoeft niet te downloaden, je kunt meteen kijken en er staan ook goede films op!
Echt een aanrader!!
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
Je hebt je speciaal geregistreerd om dit aan ons mee te delen?
Lijkt me pure spam.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Je moet ook betalen op die site.
hermit
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Sterker nog; ik heb me net speciaal geregistreerd om mee te delen dat deze persoon dezelfde gein uithaalt, met exact dezelfde tekst, op filmtotaal.nl en op dgs-online...
SPAM!!
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Ik heb weer een site gevonden waar je gratis en compleet legaal films kunt bekijken. Deze site is vooral bedoeld voor mensen die wat dieper in willen gaan op films. Elke film word voorafgegaan door een voorwoord van Professor Jerry Carlson en na de film word er nagepraat door verschillende figuren uit de filmwereld, van editors tot regisseurs en van acteurs tot schrijvers.
Leuk voor mensen die echt wat meer willen weten over de film en dan vooral de techniek en de filosofie.
Op dit moment kun je vooral veel films van Luis Buñuel zien, mede mogelijk gemaakt door het Mexicaanse Culturele Instituut New York. Los Olvidados, Simon of the Desert, Viridiana e.a.
De films zijn te bekijken in streaming QuickTime en RealVideo.
Veel plezier met : City Cinematheque
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Veel plezier met : City Cinematheque
Ziet er goed uit zeg.
Dit is een site om Nederlandse films die op Nederland 3 hebben gedraaid te bekijken: Telefilm. Werkt prima.