menu

Film / Video on Demand / Gratis (legale) films op internet / rechtenvrije films

zoeken in:
kappeuter (crew)
Jordy gaf een link naar een site waar je de film His Girl Friday legaal en gratis kunt downloaden: His Girl Friday (1940)

Welke films zijn er nog meer legaal online te downloaden?
Meld in dit topic je tips (+links)!

Metropolis en andere klassiekers als Et Dieu... Créa la Femme. Alhoewel de stream nog wel eens wilt vastlopen.

www.rtlvideo.nl ... hoop b-films en een paar aardige voor 1 euro nogwat per stuk.

Redlop schreef:
Metropolis en andere klassiekers als Et Dieu... Créa la Femme. Alhoewel de stream nog wel eens wilt vastlopen.
De kwaliteit is toch anders verschrikkelijk zeg, verkeerde beeldformaten en het beeld is ook nog eens van erg slechte kwaliteit.

http://www.archive.org/details/feature_films ... behoorlijk wat interessante titels zeg, bv. charade, night of the living dead etc.

Die site van Jordy is geweldig, ook veel bekende klassiekers zoals Charade en Night of the living dead gewoon te downloaden

tovenaar
Hoe weet je of het legaal is of niet?

MovieFlix

Sommige films zijn gratis , andere zitten in het premiumpakket waarvoor je moet betalen maar tussen de gratis films zitten ook een paar leuke filmpjes.

kos
Hmm.. ze gaan toch met 50kb/s, kan slechter.

Full Feature Classics

Geheel gratis en een paar zeer goede films waaronder films van Kurosawa (oa Seven Samurai), Renoir, Hitchcock, Bunuel, Capra, Clouzot (Les Diaboliques !!!), Eisenstein, Lang, Murnau en Orson Welles

Edit : Ik begin toch te twijfelen of dit wel 100 % legaal is

Ach..

Heel erg bedankt iig.

Sommige films zijn inderdaad legaal, die zijn public domain (bv Charade en een hoop oude Hitchcocks). Maar over enkele films van Full Feature Classics twijfel ik toch Psycho, Dr. Strangelove etc.

Allemaal films waar geen rechten (meer) op zitten, waarschijnlijk.

moviefreak#1 schreef:
Full Feature Classics

Geheel gratis en een paar zeer goede films waaronder films van Kurosawa (oa Seven Samurai), Renoir, Hitchcock, Bunuel, Capra, Clouzot (Les Diaboliques !!!), Eisenstein, Lang, Murnau en Orson Welles

Op veel films zit geen copyright meer.

Zo mag bijvoorbeeld iedereen een dvd van Night of the Living dead uitbrengen.

Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom er wat nieuwe scenes zitten in een van de dvduitvoeringen. Om auteursrechten tre vangen.
Het is ook de reden dat er een aantal jaren geleden ingekleurde versies opdoken van allerlei films.

Gaaf zeg, hier ga ik eens gebruik van maken. Jammer dat de snelheid op de FTP redelijk naadje is, dan maar weer eens een keer gebruik maken van DAP, das lang geleden.

kos schreef:
Hmm.. ze gaan toch met 50kb/s, kan slechter.

Ik download nu met 250, alleszins redelijk.

Ik was net met 330 aan het downloaden heb His Girl Friday al binnen, begin zo aan night of the living dead

Kwaliteit is trouwens aardig, maar met 3,3 GB kun je betere kwaliteit hebben.

aaahh dank je wel, ik ga ze vannacht effe downloaden!

moviefreak#1 schreef:
Full Feature Classics

Moviefreak, ik ben naar de site geweest, maar zie geen links om ze te downloaden. Wel kon ik drukken op start movie, maar dan kreeg ik een pagina waarop stond dat deze pagina niet weergegeven kon worden.

Dat heb ik nu ook. Ik moet ook wel even zeggen dat mijn laatste film van die site alweer een paar weekjes geleden is geweest. Het zou zomaar kunnen dat de films uit de lucht zijn gehaald. Misschien komen ze wel weer terug

kappeuter schreef:
Jordy gaf een link naar een site waar je de film His Girl Friday legaal en gratis kunt downloaden: http://www.moviemeter.nl/film/4843

Welke films zijn er nog meer legaal online te downloaden?
Meld in dit topic je tips (+links)!

Pass die link hier is dan van His Girl Friday, wil ik namelijk altijd nog is zien! Als je zou willen

kappeuter (crew)
Klik even door en je ziet 'm meteen staan.

kappeuter schreef:
Jordy gaf een link naar een site waar je de film His Girl Friday legaal en gratis kunt downloaden: http://www.moviemeter.nl/film/4843

Kijk hier eens. Bij mij stopt het downloaden steeds, maar dat zal wel aan mijn haperende internetverbinding liggen (met geregeld een irritant time-outje)

jordybeukeboom schreef:
(quote)

Kijk hier eens. Bij mij stopt het downloaden steeds, maar dat zal wel aan mijn haperende internetverbinding liggen (met geregeld een irritant time-outje)

Dank jullie wel, totaal over heen gekeken..

Btw, jordy, installeer "Download Accelerator" maar, dan kun je wanneer je download stopt, verder gaan waar je was gebleven... Dus kun je verder waar je was na zo'n time outje...

Juist, goed idee!

Heb al drie films binnengehaald: Night of the living dead & His Girl Friday zijn zeker om aan te zien, Charade is van mindere kwaliteit maar nog steeds te volgen.

Probeer van die site ook Dementia eens.

En voor de fans van de stomme films is Paris Qui Dort van René Clair een aanrader, die staat oa. op Movieflix.

Quentin schreef:
Heb al drie films binnengehaald: Night of the living dead & His Girl Friday zijn zeker om aan te zien, Charade is van mindere kwaliteit maar nog steeds te volgen.

Is de 1.3 gb versie van His Girl Friday goed, of heb je het over de 3 gb versie?

mpeg 2 versie .... (dus die van 3 gb)

Gast
geplaatst: vandaag om 10:17 uur

geplaatst: vandaag om 10:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.