• 15.739 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.872 stemmen

Plex

zoeken in:

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9718 stemmen

De Discover-functie is op dit moment nog in Beta, maar wel al voor iedereen te gebruiken.

Ik zie het niet.....

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Misschien even opnieuw inloggen?

https://i.ibb.co/pzj0PW9/plex.jpg

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9718 stemmen

Ha, start hem nu weer op en er gaat een update installeren.

madmadder

• 371 berichten
  • 3054 stemmen

joachimt schreef:

(quote)

Ik zie het niet.....

Ik zag 'm ook niet, ook uren bezig geweest om het aan de praat te krijgen, maar toen bleek dat ik de Plex app op mijn desktop via een verkeerde link bezocht. app.plex.tv werkte bij mij meteen.

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9718 stemmen

madmadder schreef:

(quote)

Ik zag 'm ook niet, ook uren bezig geweest om het aan de praat te krijgen, maar toen bleek dat ik de Plex app op mijn desktop via een verkeerde link bezocht. app.plex.tv werkte bij mij meteen.

Gebruik je Plex in de browser of als webapp? Ik heb Plex op mijn laptop geïnstalleerd via de Microsoft Store.

In iOS app nog geen discover te zien trouwens. Die zal nog wel via de Apple updates komen.

madmadder

• 371 berichten
  • 3054 stemmen

De webapp werkt bij mij wel, de link die ik krijg als ik Plex vanaf mijn desktop open werkt bij mij niet.

Op mijn chromecast 4k werkte Discovery overigens ook meteen.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

In de LG app werd het diezelfde dag geïntroduceerd, viel me niets tegen. Hoefde er niets voor te doen. Heb mijn diensten braaf geselecteerd, maar omdat we al iets gingen kijken nog niet uitgeprobeerd verder.

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9718 stemmen

Het aantal films op Plex is inmiddels ruimschoots de 5000 gepasseerd, waardoor het meer is dan het maximale aantal films op een iCM-lijst. Ik heb de programmeur gevraagd het te verhogen naar 10000. Totdat dit gebeurd is (als het al gebeurt), werk ik met twee lijsten. Hier de nieuwe links:

https://www.icheckmovies.com/lists/plex+all+movies+currently+on+dutch+plex+for+free+1/joachimt/

https://www.icheckmovies.com/lists/plex+all+movies+currently+on+dutch+plex+for+free+2/joachimt/

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Dat is wel echt veel. Als het nou voor plex pass users reclamevrij wordt, dan ga ik er ook aan!

Misschien laat ik me er zelfs met reclame wel toe verleiden, als er echt iets leuks opstaat waar ik op dat moment zin in heb.

madmadder

• 371 berichten
  • 3054 stemmen

Ik heb de laatste tijd dat wanneer ik een film wil kijken die op Plex staat, de film na een minuut of twintig een foutmelding geeft en dan kan ik 'm niet meer verder kijken. Telkens wanneer ik de film dan aanklik gaat het beeld op zwart of gaat-ie automatisch weer terug naar het hoofdmenu. Anderen toevallig hetzelfde probleem? Ben inmiddels maar gestopt met nog een poging wagen helaas.

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9718 stemmen

madmadder schreef:

Ik heb de laatste tijd dat wanneer ik een film wil kijken die op Plex staat, de film na een minuut of twintig een foutmelding geeft en dan kan ik 'm niet meer verder kijken. Telkens wanneer ik de film dan aanklik gaat het beeld op zwart of gaat-ie automatisch weer terug naar het hoofdmenu. Anderen toevallig hetzelfde probleem? Ben inmiddels maar gestopt met nog een poging wagen helaas.

Ik heb al een paar weken geen Plex meer gekeken. Ik geef voorrang aan mijn HBO- en Prime-abonnementen en daar heb ik nog genoeg te zien. Ik zal kijken of ik er komende week ofzo weer eens eentje op Plex kan opzetten.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik heb me suf geplexed en geen issues ondervonden, maar dat was van mijn eigen Plex server. Zijn dit films die on demand gratis via plex te kijken zijn of van je eigen server? Welke foutmelding krijg je?

madmadder

• 371 berichten
  • 3054 stemmen

John Milton schreef:

Ik heb me suf geplexed en geen issues ondervonden, maar dat was van mijn eigen Plex server. Zijn dit films die on demand gratis via plex te kijken zijn of van je eigen server? Welke foutmelding krijg je?

On demand, eigen server werkt hartstikke goed allemaal. Zal vanmiddag uit werk weer even een film aanzwengelen. Ik had ook al geplexed maar kon het ook niet vinden.

madmadder

• 371 berichten
  • 3054 stemmen

Na weken weer eens geprobeerd, en je raadt het al: geen enkele error of plotseling stoppen. :'D Heb het nu vooral getest (normaal begon het gezeur altijd na de eerste reclame), zal vanavond eens 'echt' een film kijken.

madmadder

• 371 berichten
  • 3054 stemmen

Net zonder problemen Invasion of the Body Snatchers (1956) kunnen kijken. Hopelijk is het probleem nu (op miraculeuze wijze) opgelost en kan ik de films waar ik de afgelopen tijd aan begonnen ben nu afkijken.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik heb het voor je gefixed

Maar fijn dat hij het weer goed lijkt te doen

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9718 stemmen

Ik sla even een maandje over met het updaten van de iCM-lijst. Is nogal een klusje en momenteel heb ik weinig tijd. Misschien doe ik het weer als de zomervakantie begonnen is.

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9718 stemmen

Zojuist weer een export gedaan van alle titels op Plex. Maarliefst 696 nieuwe films in twee maanden tijd. Daarvoor moeten nog tt-codes verzameld worden. Als je mee wilt helpen, stuur me effe een berichtje. Dan krijg je een bestandje met links naar Plex-pagina's. Bij elke link moet de bijbehorende tt-code gezocht worden.

Overigens staan er best wat films op Plex waar de verkeerde filminfo staat. Zo ging ik deze week deze film kijken:

Plex - app.plex.tv

Volgens de Plex-pagina zou dat deze zijn:

Poklosie (Film, 2012) - MovieMeter.nl

Nadat ik hem aan had gezet, kostte het me slechts enkele seconden om door te hebben dat het een andere film was. Daarna wel minutenlang bezig geweest uit te zoeken welke het dan was:

Aftermath (2012) - IMDb

Dit soort fouten komen vaker voor. Ik ga echter niet alle films starten om te kijken of het de juiste is. Mocht je dus een foute pagina tegenkomen, laat het me even weten.

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9718 stemmen

Ik heb er inmiddels 490 gedaan. Nog 206 te gaan. Ik denk echter niet dat ik het voor mijn vakantie afkrijg, dus heb de lijsten alvast geüpdated met wat ik tot nu toe heb.

https://www.icheckmovies.com/lists/plex+all+movies+currently+on+dutch+plex+for+free+1/joachimt/

https://www.icheckmovies.com/lists/plex+all+movies+currently+on+dutch+plex+for+free+2/joachimt/

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9718 stemmen

Toch nog even hard doorgewerkt vandaag, speciaal voor John Milton (of zijn er meer mensen die mijn lijsten gebruiken?). Er bleken nog 86 meer titels nieuw te zijn, want ik was vergeten een Exceltabelletje langer te maken. Heb dus 782 nieuwe Plex-pagina's verwerkt in een kleine drie dagen.

Lijsten zijn up-to-date.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Bikkel!

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Mijn waardering heb je ook hoor!

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9718 stemmen

John Milton RuudC

Ik sla weer even een maandje over met het updaten van de lijst. Eind augustus is altijd hectisch. Volgende maand weer......

Als je uitgekeken bent, raad ik je aan om Tubi te proberen. Zonder een lijst te maken heb ik binnen de kortste keren een watchlist van tientallen titels verzameld. Die site voelt als een onuitputtelijke bron. Dan wil ik best wat reclame op de koop toenemen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Plex schreef:

Action required: Important notice of a potential data breach

Pfff... Gauw mijn password veranderd.

Toch altijd wat eng dit soort dingen en ik vraag me dan altijd af of de aanbieder z'n beveiliging op orde heeft.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik vond deze niet heel eng eerlijk gezegd, maar uiteraard wel even aangepast. Ik had er ook een van lastpass dit weekend, geen acute nood, maar die zou potentieel veel erger kunnen zijn.

wat zou het worst case scenario zijn bij Plex?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nou ik probeer natuurlijk wel zoveel mogelijk unieke passwords te gebruiken, maar ik recycle ook wel hier en daar eens een password. Toch vervelend idee als ze een password van je hebben.

Er zijn ook sites waar e-mail adressen en password combinaties gedeeld worden. Blijft toch een beetje een naar idee.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik heb alles uniek en wachtwoorden als hkyZWSm!k6v5m6#, dankzij Lastpass. Dit vereist wel het vertrouwen dat je encrypted vault en masterpassword bij een evt breach niet ontsleuteld kunnen worden door de hacker

LastPass maakt melding van hack, maar wachtwoordresets zijn niet nodig

Dat heb ik dan maar, gebaseerd op de research die ik gedaan heb. Maar bij alles wat belangrijk is: 2FA aanzetten. Dan kunnen ze zelfs met je WW nog niets, tenzij ze ook dat nog weten te kraken.

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9718 stemmen

Laatste update is twee maanden geleden. Zojuist heb ik weer alle URLs van Plex verzameld. 647 nieuwe titels in de tussentijd. Is er iemand die wil helpen tt-codes verzamelen? Elke film moet op IMDb opgezocht worden en de tt-code gekopieerd worden naar een spreadsheet.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.