- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Oude komedies
Oude komedies

Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
De laatste tijd ben ik nogal in de ban van oude (laten we zeggen voor '50) komedies. Enkele voorbeelden zijn de films van
Charlie Chaplin
Laurel & Hardy (alleen heel veel kortfilms gezien)
Buster Keaton
the Marx Brothers
W.C. Fields (nog niets van gezien)
Harold Lloyd (nog niets van gezien)
en nog vele andere.
Ik heb er nog niet zoveel gezien maar ze charmeren me telkens door hun originaliteit, grappigheid en gezellige sfeer. Mijn voorlopige favorieten zijn Great Dictator, The (1940) en General, The (1927)

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Momenteel ben ik ook Chaplin en de Marx Brothers aan het ontdekken. Vooral Groucho, Chico, Harpo en Zeppo hebben een blijvende indruk nagelaten op mij. Als je kunt moet je Duck Soup maar eens te pakken krijgen. Hilarisch!
Misschien zijn de komedie's van Billy Wilder ook wel iets voor jou? Some Like it Hot en Seven Year Itch zijn geweldig, vermist je Marilyn Monroe graag ziet spelen.
Chaplin kan me ook wel bekoren en daar heb ik nog een 3tal films van liggen (The Kid, Limelight en City Lights) maar Tillie's Punctured Romance sloeg wat tegen maar The Gold Rush was wel weer goed, alleen spijtig van de voice over die er later is bijgezet. Ook de kortfilmpjes van Chaplin zijn wel leuk.

Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Ja, the Marx Brothers zijn erg leuk, vooral Groucho. Zijn opmerkingen in A Night at the Opera (enige Marx die ik heb gezien) zijn hilarisch en niets verouderd. Jammer genoeg ergerde ik me verschrikkelijk aan die liedjes tussenin. Some Like it Hot heb ik hier toevallig liggen en ben ik van plan morgen te kijken (ben ziek en heb een zee van tijd om mijn kijkachterstand op te halen).

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ja, the Marx Brothers zijn erg leuk, vooral Groucho. Zijn opmerkingen in A Night at the Opera (enige Marx die ik heb gezien) zijn hilarisch en niets verouderd. Jammer genoeg ergerde ik me verschrikkelijk aan die liedjes tussenin. Some Like it Hot heb ik hier toevallig liggen en ben ik van plan morgen te kijken (ben ziek en heb een zee van tijd om mijn kijkachterstand op te halen).
Groucho is inderdaad geweldig maar Harpo komt toch ook heel dicht in de buurt. Some like it hot kan je wel eens goed vinden, ik kijk uit naar je recensie en veel beterschap btw