• 12.483 nieuwsartikelen
  • 167.122 films
  • 10.811 series
  • 31.082 seizoenen
  • 625.120 acteurs
  • 195.438 gebruikers
  • 9.135.790 stemmen

Wake-Up Calls

zoeken in:

niethie

• 7313 berichten
  • 6782 stemmen

Wake-up call films.

Ik ben een groot liefhebber van dit soort films.

En wou vragen of iemand nog films wist in de stijl van de volgende films ??

-Pixote (1981)

-Christiane F (1981)

-Boyz n' the Hood (1991)

-Menace 2 Society (1993)

-Kids (1995)

-A Ma Saoer (Fat Girl) (2001)

-Bully (2001)

-Cidade de Deus (City of God) (2002)

-Lilya 4-ever (2002)

-Ken Park (2002)

-Elephant (2003)

-Thirteen (2003)

-Bluebird (2004)

Films over kinderen/jong volwassen.

Films die gaan over situaties in ghettowijken, jonge sexuele ontwikkelingen, drugsgebruik en pesten en andere schokkende onderwerpen.

Weet iemand nog films in dit genre of die op deze films lijken ?? zoja dan hoor ik het graag.

Alastor

• 2633 berichten
  • 3018 stemmen

25 Watts

Benny's Video

The Blue Lagoon

Boys Don't Cry

Clubbed to Death

La Fille Seule

Fjorton Suger

Fucking Åmål

La Haine

Hip Hip Hora!

Julietta

En Kärlekshistoria

Lost and Delirious

Meisje

My Summer of Love

La Promesse

Råzone

Rosetta

Spielen Wir Liebe

The War Zone

Lijstje films dat min of meer aansluit op wat jij zoekt.

niethie

• 7313 berichten
  • 6782 stemmen

Wauw kijk met zo'n lijstje kan ik nog eens wat

niethie

• 7313 berichten
  • 6782 stemmen

Heb er nog een paar gevonden.

-Une vraie Jeune Fille (A Real Young Girl) (1976)

-A Nos Amours (1983)

-36 Fillette (1988)

-The basketball Diaries (1995)

-Gummo (1997)

-Diep (2005)

starbright boy (moderator films)

• 21696 berichten
  • 4630 stemmen

Vergeet vooral het zwaar onderbekeken Certi Bambini niet.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

De meeste films die hier worden genoemd vallen ook onder deze categorie.

Knisper

• 13008 berichten
  • 1256 stemmen

Zoek je ook films die het volwassen worden van (en vaak de daarbijhorende ontdekking van de seksualiteit) bij tieners beschouwen? In die categorie horen films als Diep, My Summer of Love, Lost and Delirous etc. veel meer, maar echte wake up calls zijn het niet natuurlijk.

-Last Resort (2000), was voor mij wel een wake up-call

niethie

• 7313 berichten
  • 6782 stemmen

Dat soort films bedoel ik inderdaad ja, en ik weet ook wel dat films als diep en thirteen niet echt als wake up call films door kunnen gaan, daarbij praat ik meer over films als christiane f en kids die ik echt fantastisch vond en echt realistisch vond.

Maar dat soort films als dat jij net opnoemde

Knisper schreef:

Zoek je ook films die het volwassen worden van (en vaak de daarbijhorende ontdekking van de seksualiteit) bij tieners beschouwen?

Bedoel ik daar ook mee. Dus een beetje films die kijhard en realistisch zijn en je echt zo'n wake up gevoel geven (zeg maar iets in de wereld waar jij je niet zo erg bewust van was), maar het mogen ook films gaan over kinderen/tieners/jonge volwassenen die met hun eerste seksuele gevoelens om gaan zoals jij al zij.

Dat soort films zijn vaak erg goed en geven een goed beeld van hoe het er in de echte wereld aan toe gaan (vooral de films die ik in mijn eerste bericht vermelde) vandaar dat ik er nog een hoop meer wil zien want ik vind het vaak erg interesant om te zien wat bv een regisseur's visie is op dat soort gebeurtenissen of hoe er in geacteert wordt, neem nou bv echte kinderen (van die echte leeftijdscatogorie 12 t/m zeg maar 18 jaar kunnen dat soort rollen het beste spelen (naar mijn mening)omdat ze dat soort gevoelens ook hebben, of dat ze ook met dat soort gebeurtenissen geconfronteert worden, en dus zoveel mogenlijk hunzelf kunnen zijn.

niethie

• 7313 berichten
  • 6782 stemmen

Kan iemand mij vertellen of de film welcome to the dollhouse ook een film uit deze catogorie is ??

mstruik90

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Juno is ook wel lekker wegkijkend en toch realistisch!

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2521 stemmen

Klass (2007)

Elephant (2003)

Zero Day (2003)

Persoonlijk vind ik Klass het best, maar alle drie zijn het films die wel echt wake-up calls zijn, en alle drie met hetzelfde onderwerp.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.