- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Grindhouse
Grindhouse

matthijs_013
-
- 3624 berichten
- 4964 stemmen
Ik heb begrepen dat Grindhouse een gènre is? Ik vind het allemaal erg vaag. Wat is dit precies voor een genre? En zijn er (verkrijgbare) voorbeeldfilms (dus echte Grindhouse films)?

Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen

Mr Confused
-
- 1714 berichten
- 6120 stemmen
Kijk ook eens naar deze site http://www.somethingweird.com/ typische Grindhouse films!

Mr Confused
-
- 1714 berichten
- 6120 stemmen
Komt binnekort ook een docu over uit die ik zeker ga bekijken.

Wouter
-
- 18568 berichten
- 2958 stemmen
Iemand die weet of ze wide screen zijn?

mikey
-
- 27849 berichten
- 4737 stemmen
Ik ken het concept grindhouse inmiddels, tegenwoordig lijkt het eerder een marketingterm voor prul van voor het videotijdperk.
Hetzelfde heb ik ook met cineart of arthouse en dat soort termen, makkelijke termen zodat mensen bij het juiste schapje terecht komen. In principe niets mis met prul uit de 60's of 70's

Quentin
-
- 10172 berichten
- 8303 stemmen
Niet van deze titel specifiek, maar ik heb hier diverse 'grindhouse' releases van VideoAsia liggen en die bestaan vrijwel allemaal uit VHS-rips. Met een beetje gelukt zijn sommige in widescreen, maar er zitten ook bagger pan & scan versies tussen met Griekse of Scandinavisch ondertitels.

gotti
-
- 14006 berichten
- 5522 stemmen
Hier een overzichtje van de 20-delige Grindhouse Experience Vol. 1 box:
Gebruikers » gotti » Filmlijsten » DVD Grindhouse Experience Vol. 2

Quentin
-
- 10172 berichten
- 8303 stemmen
Zitten aardige dingen tussen maar gezien de kwaliteit van de andere box laat ik deze maar liggen. Van de meest interessante titels - Ammazzali Tutti e Torna Solo, Confessione di un Commissario di Polizia al Procuratore della Repubblica & Violent Professionals - zijn prima dvd's te vinden, alleen Uomini Duri niet.

gotti
-
- 14006 berichten
- 5522 stemmen
En hier een overzichtje van de tweede box:
Gebruikers » gotti » Filmlijsten » DVD Grindhouse Experience Vol. 2

Quentin
-
- 10172 berichten
- 8303 stemmen
Is de verkeerde Convoy Busters, check mijn bericht bij deze film maar.

Grindhouse62
-
- 2062 berichten
- 14900 stemmen
Zelfs A films van weleer die grote kassuccessen waren worden nu zelf in de bestaande Grindhouse Theaters vertoond. Zoals in Australie bv. in het Astor Theater One flew over the Cukoos Nest (1975) samen met The Mosquito Coast (1986) in een Double Feature wordt vertoond en The Godfather 1 als single future (ivm de lengte van de film. The Astor Theatre - astortheatre.net.au.
Ook Grease wordt op dit moment daar vertoond en onlangs was de klassieker 2001: A Space Odyssey (1968) van Stanley Kubrick daar te zien. Ook een A film, Ik ben zelf een liefhebber van oude films, ik kijk er ook veel van naast het nieuwe aanbod. Gangsterfilms, noir, westerns, komedies, misdaad, musicals, misdaad, thrillers en griezelfilms uit de oude doos. Heerlijk om geregeld een oudje te kunnen kijken.