• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.360 stemmen

Favoriete horror subgenre

zoeken in:

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

En die Zombi die Mikey noemt is gewoon de Europese cut van Dawn of the Dead (uitgebracht door Argento), en die is korter en met een soundtrack van Goblin.

edit: nog meer films die de moeite waard zijn => Phenomena, Tenebre en Emanuelle and the Last Cannibals.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Ok, duidelijk.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Als Black Sunday je bevalt;

moet je de lijst van user MacHammer Fan checken.

Vergelijkbare films als Danza Macabra en Nightmare Castle zijn ook mooie voorbeelden, die je een beetje kan beschouwen als een voortzetting van de sfeervolle horror, die leunden op spanning en schaduwspel ipv gore en sexy beelden.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Halcyon schreef:

Itialiaanse horrorklassiekers:

Giallo: Profondo Rosso, Inferno, Suspiria, Blood and Black Lace, Don't Torture a Duckling, New York Ripper.

Prachtige films! Of Demoni (ander genre weer)

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

mister blonde schreef:

[Edit] Is Zombi 2 nu een vervolgfilm, of een originele film? [/Edit]

Pas op hoor, de naïviteit die de film uitstraalt kan schokkender zijn dan het bloed/gore in de film zelf.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Bij mij zeker Slasher en Occult.

maar dan niet de Occult van satanisme en exorcisme, maar zeker wel geesten, spoken etc..

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2842 stemmen

Tot nu toe:

1. Slasher: Saw/Halloween/Friday the 13Th/ANOE/IKWYDLS/Scream

2. Animal: Jaws/Arachphobia/Anaconda

3. Occult: The Omen/The Exorcist

4. Alien: The Thing

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

Komt ie

1. slasher: Scream/Halloween

2. animal: Jaws/Arachphobia

3. Occult: Polstergeist/the exorcist

4. Alien: the thing/ Alien(s)

dannyB

• 83 berichten
  • 20 stemmen

Halcyon schreef:

Itialiaanse horrorklassiekers:

Giallo: Profondo Rosso, Inferno, Suspiria, Blood and Black Lace, Don't Torture a Duckling, New York Ripper.

Don't Look Now?

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Sja speelt zich wel af in Italie maar ik beschouw het niet als een italiaanse film, hoewel het wel een halve italiaanse produktie is. Maar zo is een Mulholland Drive ook halve franse produktie, maar om dat nou een franse film te noemen, nee. Ik hou het er gewoon bij dat Dont Look Now een britse film is.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Drs. DAJA schreef:

Giallo vind ik toch echt geweldig.

Zie de 3 S:

Silence Of The Lambs

Se7en

Saw

Giallo is toch typisch Italiaans

Ben zelf enorm fan van Argento, iemand nog (goed verkrijgbare) aanraders in het Giallo genre (buiten Bava en Fulci)?

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Dressed to Kill is een leuke ode aan de giallo.

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Ja erg leuke film! Ik was me laatst eens aan het bedenken, is Amsterdamned eigenlijk niet als een Neerlandse Giallo te classificeren?

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Don't Look Now en Who Saw Her Die? van een jaar eerder.

Het blijft lastig als je genres wil aanhouden, maar ik vind wel dat je een giallo moet zien in zijn tijdsgeest, net als bv een film-noir.

Dan kom je uit op moorden van perverse en/of sadistische aard in een turbulente tijd van hernieuwde [seksuele] vrijheid. Opvallend is ook de trendy upperclass levenstijl; een contrast met de burgerlijkheid.

De rest is inderdaad, een ode.

Sergio Martino komt qua flair in de buurt van Argento, al geeft Martino de voorkeur aan het vrouwelijk schoon.

Studentes in Torso

De duistere kanten van vrouwen met privilleges in The Strange Vice of Mrs Wardh en Your Vice Is a Locked Room and Only I Have the Key

Spartaan1986

• 3612 berichten
  • 2167 stemmen

Cannibal en Slasher.

saiko

• 150 berichten
  • 0 stemmen

Braindead, Hellraiser 2, Bad Taste, The Evil Dead & The Evil Dead 2.

The Shining, Jacob`s Ladder, Rosemary`s Baby en Videodrome.

Mr Confused

• 1715 berichten
  • 6588 stemmen

Meltmovies:

Devil's rain,

Body melt,

Street trash,

The incredible melting man

Vomit Gore:

Slaughtered Vomit Dolls

qazx

• 5 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Genres en landen > welke films lijken op..:

Hallo iedereen,

Ik weet niet of dit topic hier thuis hoort, maar dat merk ik vanzelf wel.

Een tijdje terug zag ik Saw 1 en 2 en dat vond ik echt heel erg goed, lekker ziek en bizar. Gisteren zag ik -min of meer toevallig- Hostel en ook die vind ik erg goed. Ik hou dus wel van dat soort films..dus ik wil graag meer van dat soort films zien. Maar als ik bij horror ga zoeken dan zitten daar heel veel films bij met levende doden en fantasiegedoe...en daar hou ik dus weer niet van...het moet nog wel enigzins realistisch zijn.

Wat zijn nu nog meer echte aanraders?

Ik ben er inmiddels achter dat Texas Chainsaw Massacre een echte aanrader is en The Hills have eyes..maar er zullen wel veel meer films zijn toch...en hoe noemt men het genre..toch Horror?

Alvast bedankt

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

In het subgenre dat jij nu noemt, zijn er naar mijn weten weinig echt goeie films (persoonlijk vond ik de Saw-films maar mager)

Aanraders in min of meer dezelfde stijl zijn:

Texas Chainsaw massacre (zowel die uit 1974 als 2003)

Death Trap

Wolf Creek

Haute Tension

The Hills Have Eyes (remake)

House of 1000 Corpses (zeker niet m'n favoriete film, maar over het algemeen toch vrij hoog gewaardeerd voor een horrorfilm)

Calvaire (zelfde genre als Texas Chainsaw Massacre, maar met een minimum aan geweld)

Deliverance (uitstekende sfeer en vrij schokkend, maar weinig geweld)

...

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Wat misschien ook wel wat is... ( het is een beetje meer de slasher kant op)

- Cabin Fever (2002) horror

- Wrong Turn (2003) slasher

- Joy Ride (2001) road thriller

- The Devil's Rejects (2005) gewoon freaky

- Cry_Wolf (2005) slasher

- The Descent (2005) horror

- Identity (2003) thriller

- Mindhunters (2004) thriller/ horror

- My Little eye (2002) thriller

- House of Wax (2005) horror

- Slither (2006) horror/ humor

Ik vind er wel goede tussen zitten, en ik denk ook wel een beetje hetgene wat jij zoekt.

qazx

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Thanx..ik heb weer wat te kijken..en natuurlijk laat ik ff weten wat ik er van vond. Ik zag trouwens net dat Saw 3 uit is...heeft iemand die al gezien? En..ist wat??????

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Rianneke_Dan, de films die jij noemde zijn toch niet meteen in dezelde stijl als Saw? En met "dezelfde stijl" bedoel ik een psycho-killer die z'n slachtoffers op genadeloze wijze afmaakt...

Neem nu bv. Slither, House of Wax of The Descent, da's toch een totaal ander soort horror?

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Ik heb ook niet gezegt dat het dezelfde stijl is al Saw.

maar hij noemde ook films zoals The Hills have Eyes, en daardoor kwam ik op dit lijstje.

Ik heb gewoon een beetje verschillende films neergezet waarvan ik dacht dat het wel iets kon zijn.

Natuurlijk is Saw anders, maar ik heb de films ook niet op dat soort stijl gezocht!

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

ok

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Maar ik vond dat jij ook goed advies gaf.

Zowel Haute Tension, House of 1000 corpses en Wolf Creek liggen wel goed ook in wat qazx vroeg.

Ik vind zelf Wolf creek wat minder, maar ik kan begrijpen dat mensen die goed vinden.

Wat ik aangaf waren meer slasher films.

En dus ook iets meer mijn ding, ook al kijk ik alles wel.

qazx

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Nou ik had beloofd om even te laten weten wat ik van die films vond..Ik heb gisteren Texas chainsaw gezien (uit 2003) en moet eerlijk bekennen dat ik em een beetje tegen vond vallen. Een hoop achterna ge-ren en gegil, maar verder weinig verhaal. Ik snap niet dat sommige deze beter vinden dan bijvoorbeeld Saw. Wat ik daar zo goed aan vind, is dat het verhaal best kniftig in mekaar zit. Het is gewoon ziek. En pas na een tijdje krijg je door hoe ziek. Saw twee was al wat minder vond ik, maar die zat ook qua verhaal aardig in mekaar. Ook Hostel had een eind wat je niet zou verwachten. (Ik niet iig )

Ik heb voor vanavond Ed Gein klaarliggen...de hoes beloofd wel een aardige film...dus ik ben benieuwd.

qazx

• 5 berichten
  • 0 stemmen

Goh wat een drukte hier..

Ed Gein was echt zo slecht dat ik em uit heb gezet...

HAD NIEMAND ME FF KUNNEN WAARSCHUWEN?

echt heel slecht...

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Voor de liefhebber: Giallo Scapbook 2 is een feit. Hopelijk net zo leuk als de eerste!

Xeeby

• 21 berichten
  • 31 stemmen

In De Site > Algemeen > Horrors met een onderwerp:

Even een rare titel gepakt.

Ik wil mijn horror 'collectie' uitbreiden.

Heeft iemand ideetjes?

Ik zoek horrors die gaan over..

Poppen (Bijv. Chukcy, Puppetmaster, Dead Silence etc.)

Huizen (Die zich afspelen in huizen bijv. House on haunted hill, The Haunting etc.)

Short stories (1 Film met verschillende korte horror verhalen bijv. Creepshow etc.. ja ik kom er even niet op..)

Geesten (Horrors met geesten erin, moet wel erg eng zijn want van geesten in horrors moet ik eerder lachen.. kan ook even geen voorbeeld nomen..)

En eventueel nog andere horrors die gewoon geweldig zijn en heel erg eng.

Ik ben erg kieskeurig als het om horrors gaat.

Wie weet nog zo'n horrors?

Alvast bedankt.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 berichten
  • 5305 stemmen

Xeeby schreef:

En eventueel nog andere horrors die gewoon geweldig zijn en heel erg eng.

Ik ben erg kieskeurig als het om horrors gaat. .

Als je echt een hele harde stomp in je maag wil hebben kan ik The Last House on the Left heel erg aanraden.

Anders kan je altijd nog te rade gaan bij obscure werkjes als Mangiati Vivi, Ultimo Mondo Cannibale of Cannibal. Hoewel die eerder smerig zijn dan eng.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.