- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Films over grensoverschrijdend gedrag
Films over grensoverschrijdend gedrag
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Ej allemaal ,
Op school hebben we het bij 'Sociale Vaardigheden' over grensoverschrijdend gedrag.
We hebben dus een film gekeken, 'Loverboy' uit 2003. Zelf wil ik een film meenemen dat ook over grensoverschrijdend gedrag gaat. Zelf heb ik er al wat in gedachten:
- American History X
- A Clockwork Orange
Maar zijn er nog, volgens jullie, meer films dat over grensoverschrijdend gedrag gaat? Het maakt niet echt uit wat voor grenzen er overschreden worden. Als er maar goede argumenten gegeven kunnen worden (door jullie) .
Het liefst geen oorlog films
Alvast bedankt
kappeuter (crew films)
-
- 73897 berichten
- 5881 stemmen
Funny Games
Bernie
Le Couperet
C'est Arrivé près de chez Vous
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Tja, waar ligt de grens, en wie bepaalt dat.
In principe zijn al mijn 0,5 sterren films grens-overschrijdend...
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Kids
River's Edge
Fun
Nogal een ruim thema, er kan zoveel als "grensoverschrijdend" aanzien worden.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Tja, waar ligt de grens, en wie bepaalt dat.
De grens ligt eigenlijk bij jezelf. Hoe ver laat je de ander gaan, als jij je niet prettig of zelfs onveilig voelt bij iemand. Ook ligt het eraan hoe assertief je bent en wie het is.
Nogal een ruim thema, er kan zoveel als "grensoverschrijdend" aanzien worden.
We hebben het op school over 'seksuele intimidatie' en 'discriminatie'. Later komen de dingen waar je later mee te maken zult krijgen
Daarom keken we ook 'Loverboy', maar ik kon me er niet in verplaatsen. Van de 24 leerlingen zijn er 20 meisjes... Dus de dames hadden er wat meer aan, terwijl we wel een verslag moeten maken en er een cijfer voor krijgen...
Ik wil daarom ook een film meenemen waar iedereen zich in kan verplaatsen, zodat iedereen er begrip voor krijgt.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
- Romper Stomper
- La Haine
- Bully
- Naked
- The Accused
- Sleepers
- Felicia's Journey
- Irréversible
Passen allemaal binnen de aangehaalde thema's.
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe expliciet dit grensoverschrijdend gedrag in beeld mag komen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Misschien heb je wat aan deze:
Falling Down
Straw Dogs
Cest Arrivè près de Chez Vous
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Goeie voorbeelden, idd. Ebola Syndrome is ook een goed exemplaar denk ik, alleen moeilijk te vinden film.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ah ja, en vele kanibalenflicks, zeker Cannibal Holocaust.
moviefreak#1
-
- 14320 berichten
- 22568 stemmen
Irréversible en Salo zijn de enige twee films die ik heb afgezet omdat ze mijn grens waren gepasseerd.
Onderhond
-
- 87365 berichten
- 12287 stemmen
Miike overschrijdt vaak genre en grens in z'n films . Visitor Q is het beste voorbeeld, maar z'n oeuvre zit er vol van.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Grensoverschrijdend? Ga dan eens tussen horrorfilms kijken. Er zijn er duizenden waar verschillende grenzen worden overschreden, gaande van seks tot geweld.
tsjidde
-
- 2112 berichten
- 3987 stemmen
De grens ligt eigenlijk bij jezelf. Hoe ver laat je de ander gaan, als jij je niet prettig of zelfs onveilig voelt bij iemand.
Wat dacht je van Das Experiment (2001)?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Flatliners handelt in elk geval over een groepje studenten die de grens tussen leven en dood aftasten, en steeds verder gaan. Lijkt me wel aan je definitie te beantwoorden.
mikey
-
- 28688 berichten
- 5054 stemmen
Death Wish 3, Apocalypse Now, Targets
Volgens mij gaan een heleboel films daarover...
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11627 berichten
- 5004 stemmen
Baise Moi
Audition
Sadomaniac
Das Experiment is idd ook erg cool
Ebola Syndrome is trouwens gewoon te huur in de Hollywood Factory in Capelle a/d IJssel (niet gezien, hoeft ook niet. )
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Flatliners handelt in elk geval over een groepje studenten die de grens tussen leven en dood aftasten, en steeds verder gaan. Lijkt me wel aan je definitie te beantwoorden.
Vette film overigens, die hier mijns inziens ondergewaardeerd is.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Schlinler's list vertoont ook wel zeker grensoverschrijdend gedrag, alleen op een andere manier dan de rest van deze films.
Hotel Rwanda kun je ook wel indelen in deze categorie.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
'Das Experiment' heb ik alleen nog niet gezien...