- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Bollywood
Bollywood

skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Twee weken geleden kwamen tegelijkertijd Kaabil en Raees uit, de eerste wordt in Nederland uitgebracht door nieuwe distributeur Lax Entertainment, blijkbaar een voortzetting van Bharat Entertainment International, dat een jaar of 5-10 geleden ook Bollywoodfilms uitbracht in Nederland. Lax doet ook zaken met andere ketens dan Pathé, dus Kaabil is ook bij Vue en Kinepolis te zien.

skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Extra puntje is dat ik de ondertiteling bij Kaabil beter vond dan bij Raees.

Bollywood
-
- 123 berichten
- 227 stemmen
Dit jaar komen er een paar grote films zoals:
Bahubali the conclusion
Enthiran 2.0
Dut
Padmavati

kappeuter (crew films)
-
- 74651 berichten
- 5943 stemmen
Bulbul Can Sing (2018) - vanaf 2 januari 2020 in de bioscoop

skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Volgens mij niet eerder vertoond in Nederland, vanaf donderdag is een Kannada-film te zien in de zalen. Ik zie 7 iig Pathé-bioscopen die de film gaan draaien. Het is het vervolg op de meest succesvolle Kannada-film ooit K.G.F: Chapter 1 (2018). Zal waarschijnlijk wel de Hindi nagesynchroniseerde versie zijn.

Mac Hammer Fan
-
- 5794 berichten
- 7464 stemmen
Volgens mij niet eerder vertoond in Nederland, vanaf donderdag is een Kannada-film te zien in de zalen. Ik zie 7 iig Pathé-bioscopen die de film gaan draaien. Het is het vervolg op de meest succesvolle Kannada-film ooit K.G.F: Chapter 1 (2018). Zal waarschijnlijk wel de Hindi nagesynchroniseerde versie zijn.
(embed)
Ingezonden. Bedankt voor de tip.

kappeuter (crew films)
-
- 74651 berichten
- 5943 stemmen
Wereldwijde hit in de bioscoop:
Pathaan (Film, 2023) - nu te in 8 bioscopen

kappeuter (crew films)
-
- 74651 berichten
- 5943 stemmen
Het gratis Netflix-alternatief met hilarisch slechte Bollywood-films - want.nl
Bollywood Hindi Movies, TV Shows, Short Films, Music, Kids Shows & More -ShemarooMe

BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11749 berichten
- 5146 stemmen

Nitefall
-
- 74 berichten
- 258 stemmen
IMDb scores zeggen vrij weinig over hoe goed die films zouden zijn. Ik heb er in de afgelopen weken een paar gekeken en de meeste zijn janken met de pet op. Sardar Udham is nog een redelijke drama, maar films als Ratsasan en Vikram Vedha (alle drie hebben in de afgelopen jaren de top250 gehaald) zijn schrikbarend slecht.

kappeuter (crew films)
-
- 74651 berichten
- 5943 stemmen
Ja het valt me wel op dat veel Bollywood titels zo hoog scoren op IMDb.