• 148.941 films
  • 8.190 series
  • 24.982 seizoenen
  • 547.054 acteurs
  • 323.747 gebruikers
  • 8.484.957 stemmen

Kerstfilms

zoeken in:

Ramon K

• 13576 berichten
  • 0 stemmen

Dan ga je dit jaar toch lekker op zoek naar deze heerlijke, naieve (onderbelichte) kerstclassics:

It Happened on 5th Avenue (1947)

The Lemon Drop Kid (1951)

A Christmas Story (1983)

Prancer (1989)

Mr. Chiel

• 726 berichten
  • 2238 stemmen

Ramon K schreef:

Dan ga je dit jaar toch lekker op zoek naar deze heerlijke, naieve (onderbelichte) kerstclassics:

Zo naïef is A Christmas Story niet Leuke film!

film013

• 27 berichten
  • 1299 stemmen

Jammer dat er dit jaar bijna alleen maar romantische komedies uitkomen, dat is de invloed van Hallmark natuurlijk. Een drama zoals Christmas Jars ben ik blij mee, maar ik mis nieuwe films om met de familie te kijken. Hopelijk komt er volgend jaar weer eens een film zoals de Santa Clause serie of Fred Claus uit.

robertinho

• 629 berichten
  • 1727 stemmen

Misschien dat ik me dit jaar maar eens ga wagen aan wat kerstfilms. Heb jij, als ogenschijnlijk expert, nog tips die op de streamingdiensten te zien zijn? The Christmas Chronicles heb ik al genoteerd!

Mr. Chiel

• 726 berichten
  • 2238 stemmen

robertinho schreef:

(quote)

Misschien dat ik me dit jaar maar eens ga wagen aan wat kerstfilms. Heb jij, als ogenschijnlijk expert, nog tips die op de streamingdiensten te zien zijn? The Christmas Chronicles heb ik al genoteerd!

Ik heb wel ´n lijstje (in een documentje, omdat vrienden het me wel eens vragen), maar het is natuurlijk super persoonlijk. Als je flauwe kerstfilms niks vind komt er al een heel andere lijst uit. Bovenaan 8 plus, rest dikke 7ens.

1. Office Christmas Party

2. Grinch (2018)

3. Klaus

4. Home Alone

5. Elf

6. Mixed Nuts

7. Bad Santa

8. A very Harold and Kumar Christmas

9. Miracle on 34th Street (1994)

10. Adam Sandler’s Eight Crazy Nights

11.Christmas Vacation

12. Midden in de Winternacht

13. Surviving Christmas

14. It's a Very Merry Muppet Christmas Movie

15. Christmas with the Coopers

16. Jingle all the way

17. A Christmas Story (1983)

18. Christmas with the Kranks

19. Arthur Christmas

20. Scrooged

21. Love Actually

22. Le Pere Noel Est une Ordure (De kerstman is een klootzak)

23. Deck the Halls (2006)

24. Four Christmases

25. The Muppet Christmas Carol

26. Jack Frost

27. Santa Claus (1985)

28. The Polar Express

29. Christmas Story 2

30. Deck the Halls (2006)

31. A town without Christmas

32. This Christmas

33. The Twelve Days of Christmas Eve

34. Santa Claus (1994)

35. The Grinch (2000)

36. Silent Night (horror) (2012)

37. It’s a Wonderful life (1946)

robertinho

• 629 berichten
  • 1727 stemmen

Dank Mr. Chiel! Ik heb mijn standpunt over kerstfilms nog niet bepaald, dus het kan nog alle kanten op. Verder dan Home Alone, Gremlins en Jingle All The Way kom ik niet echt. Maar we moeten wat doen om de (kerst) spirit er een beetje in te houden deze winter!

Brix

• 18861 berichten
  • 4426 stemmen

Heeft iemand nog tips m.b.t. sfeervolle kerstfilms, maar dan géén Amerikaanse ?

Bij voorkeur Duitse, Franse, Engelse, films.

Liefst van de wat subtielere soort, zonder kerstmannetjes.

kappeuter (crew films)

• 65330 berichten
  • 5268 stemmen

Vanaf 7 december te zien op Netflix:

De Familie Claus (2020)

Mr. Chiel

• 726 berichten
  • 2238 stemmen

Zelfs een kerstfilm in de bios!

Fatman (2020)

Mr. Chiel

• 726 berichten
  • 2238 stemmen

A Christmas Gift from Bob

Vanaf donderdag 17 december in de bioscoop

Mr. Chiel

• 726 berichten
  • 2238 stemmen

Happiest Season (2020)

Geen idee (nog) hoe goed de films zijn dit jaar maar er zijn er wel VEEL zeg!

film013

• 27 berichten
  • 1299 stemmen

Journey Back to Christmas (2016) heeft mij positief verrast. Dit is weer eens een ander verhaal dan de meeste kerstfilms die op tv komen (te veel dezelfde romcom verhalen). Ik heb hem op de Belgische tv gezien. Hij is in ieder geval ook via iTunes te bekijken en misschien ook wel bij andere streamingdiensten.

film013

• 27 berichten
  • 1299 stemmen

Als iemand trouwens nog een leuke recente comedy of familiefilm voor de kerst heeft gevonden (van 2018-2019-2020), laat het me dan hier weten. Noelle heb ik vorig jaar gezien (aardige film, net geen top) en The Christmas Chronicles 2 en Jingle Jangle: A Christmas Journey staan op het lijstje voor deze kerst en naar die films ben ik wel benieuwd...

Maar als ik het lijstje van Mr. Chiel kijk, dan hoop ik op meer films zoals Elf, National Lampoon's Christmas Vacation, Jingle all the way en Deck the Halls (en Fred Claus hoort daar voor mij ook bij, die stond niet op Chiel's lijstje).

kappeuter (crew films)

• 65330 berichten
  • 5268 stemmen

A Boy Called Christmas (2021) - vanaf 24 november te zien op Netflix

kappeuter (crew films)

• 65330 berichten
  • 5268 stemmen

A Boy Called Christmas (2021) - vanaf 24 november te zien op Netflix

Brix

• 18861 berichten
  • 4426 stemmen

Wie kent er nog sfeervolle kerstfilms (géén Amerikaanse)die niet zo bekend zijn ?

Bij voorkeur oude films, jaren 30 t/m '60 ongeveer.

Frans, Duits, etc.

kappeuter (crew films)

• 65330 berichten
  • 5268 stemmen

De Familie Claus 2 (2021) - vanaf 7 december te zien op Netflix

badfans69

• 2251 berichten
  • 4501 stemmen

Christmas movie production snowballs to reach new record - BBC News

Settling down in front of feel-good festive movies has become a modern Christmas tradition - and has driven the production of seasonal films to record-breaking levels this year.

More than 200 new feature films and TV movies with the word Christmas in the title are listed on the Internet Movie Database (IMDB) for release in 2021.

That number has doubled since 2016, and is four times more than in 2011.

robertinho

• 629 berichten
  • 1727 stemmen

Wat is er toch met dat soort kerstfilms waarvan de achtergrond in iedere scène onscherp is? Die films die iedere dag op RTL8 komen bijvoorbeeld.

Mr. Chiel

• 726 berichten
  • 2238 stemmen

robertinho schreef:

Wat is er toch met dat soort kerstfilms waarvan de achtergrond in iedere scène onscherp is? Die films die iedere dag op RTL8 komen bijvoorbeeld.

Maar wel super makkelijk dat ze allemaal een lelijke foute hoes hebben. Weet ik direct dat ik 'm kan skippen.

Wel relatief veel kijkers. Home Alone op SBS6 werd bijna door een film op RTL8 benaderd qua aantal kijkers. Voor 'n kleine zender niet slecht.

kappeuter (crew films)

• 65330 berichten
  • 5268 stemmen

Vijf a-typische kerstfilms - Eye Film Player

Eye schreef:

Wel zin in kerstfilms maar niet in Home Alone of It's a Wonderful World? We kozen vijf alternatieve 'kerstfilms' voor je uit.

kappeuter (crew films)

• 65330 berichten
  • 5268 stemmen

Streaming of a White Christmas: veertien kerstfilms, van onuitstaanbaar tot oergezellig | De Volkskrant

Volkskrant schreef:

Relatief nieuw fenomeen: de streamingkerstfilm, die aan het eind van het jaar per gloednieuw dozijn op Netflix en andere aanbieders wordt gesmeten. De V-redactie bekeek de veertien* kerstfilms van jaargang 2021 die Videoland, Netflix en Disney Plus hebben klaargezet. En zette ze in de juiste volgorde, van onuitstaanbaar tot oergezellig.

skinny_tie

• 1127 berichten
  • 3301 stemmen

Home Sweet Home Alone op 1? Ik kijk dit jaar elke dag van december een kerstfilm, maar dat gaat me echt te ver.

kappeuter (crew films)

• 65330 berichten
  • 5268 stemmen

Waar komt die stortvloed aan kerstfilms vandaan? - VPRO Cinema - VPRO Gids

VPRO Cinema schreef:

De laatste jaren verschijnen er krankzinnig veel nieuwe kerstfilms. Hoe komt dat? En wanneer is een film eigenlijk een kerstfilm?

John Milton

• 17815 berichten
  • 9590 stemmen

Ah je bent me weer eens voor.

Zag je hoeveel Hallmark er uitpoept, jaarlijks? En daar komen nu de andere aanbieders nog bij voor een piece of the pie. Wat een feest

The Oceanic Six

• 56143 berichten
  • 3609 stemmen

Je moet gewoon de kerstfilms met de woorden Santa en Christmas negeren, dat zijn praktisch altijd kutfilms waar geen moeite in is gestoken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.