menu

Film / Genres en landen / Disney vervolgfilms

zoeken in:
Vervolgfilms maken moet voor Disney niet zo'n probleem zijn, aangezien ze graag aan recycling doen:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=HOIrXGd51jE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

voor diegene die net als ik veel van disney houd,maar niet precies weet heoveel films er zijn, of voor de fanatieke spaarders

ik heb nu een eigen hyve aangemaakt,waar je echt alle disney films kunt vinden,met covers en beschrijving.

mis je een film? zet even een krabbel met de titel

Alle disney films voor de fans - Hyves.nl - fanoverzichtdisney.hyves.nl

Film Pegasus (moderator)
@ riesma: geweldig filmpje. Ondanks de charme blijft Disney pure commerce natuurlijk. Leuk om te zien hoe ze zichzelf blijven herhalen. Dat verklaart soms de herkenbaarheid zeker?

Disney heeft veel aan 'motion capturing' gedaan en daarmee zogenaamde templates (sjablonen) gemaakt waarmee ze hun figuurtjes, personages, dieren, weereffecten et cetera zo waarheidsgetrouw mogelijk konden laten overkomen.
Neem als voorbeeld een druppel water die in een plas/sloot/meer valt. 20 Tekenaars gingen om een druppelende kraan met een emmer er onder zitten en gingen vliegensvlug alle stadia van de vallende druppel tekenen. Zo kregen ze een complete animatie van begin tot eind, toegepast op mensen, dieren etc. Dit complete werk is in het boek The Art of Animation* te vinden. Een boek waar zeer moelijk aan te komen is, alleen contacten van de Disneyfamilie zelf mogen op uitnodiging er een krijgen. Erg elitair dus.
Dit zie je terug in hun films, getuige voorgaand filmpje. Het doet niets af aan de films, ik geef Disney groot gelijk, zeker in de tijd dat alles met de hand getekend werd. De bewegingen van de klassieke Disneyfilms zijn ook zeer realistisch en hebben daardoor meer magie dan de moderne films.

*= Edit: kan ook The Illusion of Life zijn (via Pieter Montana)

Wel interessant allemaal.
Ik heb ooit een documentaire over het maken van Disneyfilms op TV gezien, lang geleden.
Daarin kwam ook die animatie van een waterdruppel aan bod , mooi om te zien hoe dat gedaan werd.

En ook juist wat je zegt over de verschillen tussen de klassieke en modernere Disneyfilms.
De bewegingen waren vroeger realistischer.
Goed te zien in die clip bij Sneeuwwitje bijvoorbeeld.

Kevin13
Niet het gepaste topic maar kan iemand mij nu eens uitleggen hoe het precies zit met Disney.

Film Pegasus (moderator)
Walt is dood, maar dat is al een tijdje het geval...

Kevin13
Lol. Je weet wel wat ik bedoel .

Nee, ik niet. Hoe zit het met blauw? Net zo'n vraag .
Dus, wat bedoel je precies?

riesma schreef:
. Dit complete werk is in het boek The Art of Animation te vinden. Een boek waar zeer moelijk aan te komen is, alleen contacten van de Disneyfamilie zelf mogen op uitnodiging er een krijgen.

Bron?

Een oud-docent van mij heeft met Disney gewerkt, die vertelde het. Dat is 7 of 8 jaar geleden. Het kan ondertussen veranderd zijn, maar dat betwijfel ik. Mocht het nu wel ergens anders verkrijgbaar zijn, laat het me weten, ik wil dat boek graag hebben.

Bedoel je niet eerder The Illusion of Life? Dat wordt veeleer beschouwd als een animatiebijbel.

Dat zou hem ook kunnen zijn. Zoals ik zei, het is al een tijdje geleden, ik kon me de titel The Art of Animation herinneren. Ik ga eens mijn memo opzoeken met alle boeken die ik nog wilde hebben. In het Amazon/Bol.com-tijdperk moet daar nu makkelijker aan te komen zijn.

Kevin13
riesma schreef:
Nee, ik niet. Hoe zit het met blauw? Net zo'n vraag .
Dus, wat bedoel je precies?

Heb het nieuws rond Disney de laatste tijd niet gevolgd en zit ook serieus achter daarmee. Klinkt belachelijk maar ze werken nu samen met Pixar toch? En brengen ze zelf nog animatiefilms uit of mogen we de Pixar films ook als Disney beschouwen?

Disney heeft zelf ook 3D-animatiefilms (ik ga ervan uit dat je met je 'animatiefilms' 3D bedoelt) gemaakt en heeft daarnaast een partnerschap met Pixar gehad waarmee ze 3D-animatiefiilms maakten. Sinds 2006 is Pixar onderdeel geworden van The Walt Disney Company, de overkoepelende organisatie van de Disneystudio's. Daarvoor is Pixar een zelfstandig bedrijf geweest.

Pixar Animation Studios - Wikipedia - nl.wikipedia.org
The Walt Disney Company - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Al is het de laatste tijd eerder (en onterecht) "Disney van Pixar" geworden ipv "Pixar van Disney".

The Illusion of Life is trouwens gewoon te koop.

Oh wat slecht die video... Dat was me nog nooit opgevallen maar het valt nu wel heel erg op!!

heb wel wat vertrouwen in dombo 2 ben benieuwt

neo (crew)
En waarop baseer je dat vertrouwen?

Ik ben het wel met jullie eens. Er komt een nieuwe Toy Story Ik verheug me erop

gewoon dombo is leuk en er komen nieuw dieren die met hem op avontuur gaan

[quote]Idol schreef:
(quote)

dit slaat toch negens op.
is dat echt zo?

zijn ze wel helemaal lekker daar in disney om van bijna alle disney films een vervolg te maken.
aladdin 4??? stoppen ze pas bij 20 ofso
aladin 4 zou zich volgens mij afspelen tussen 1 en 2 en het zou gaan over geest die van zijn vrijheid geniet

kleine oorlam schreef:
gewoon dombo is leuk en er komen nieuw dieren die met hem op avontuur gaan

Dumbo II is afgevoerd.

Pieter Montana schreef:
(quote)

Dumbo II is afgevoerd.

ach jammer kreeg er zin in maar ja als het niet door gaat is het pech

Angrod_Pallanén schreef:
Ja, dan is de klassieker-verpesting compleet. Sneeuwwitje iemand laten doden.....

Nee, het verhaal dat het zou moeten worden was dat de heks de prins zou ontvoeren ofzo. Maar de site waar dat opstond is verdwenen, dus neem niets serieus hiervan....

Maargoed...... @The One Ring, dat verdienen ze wel!

ik hoop op een vervolgt op sneeuwitje maar dat verhaal slaat nergens op

Pieter Montana schreef:
(quote)

Dumbo II is afgevoerd.

van welke wibsite heb je dat

Disney heeft al een tijd geleden bekendgemaakt dat ze geen sequels meer maken. Volgens mij was The Little Mermaid III de laatste. Alleen aan de Tinkerbell-franchise wordt nog gewerkt.

en er zal zeker een vervolgt van cars komen

Er staat dat piratenplaneet 2 in 2008 is en het is al 2010 wat is dat nou weer!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:03 uur

geplaatst: vandaag om 12:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.