• 13.146 nieuwsartikelen
  • 169.908 films
  • 11.160 series
  • 31.930 seizoenen
  • 630.988 acteurs
  • 196.435 gebruikers
  • 9.184.402 stemmen

Op zoek naar verliefdheid

zoeken in:

mikey

• 28881 berichten
  • 5090 stemmen

Fast times

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Romeo+Juliet

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Bin Jip, Seom, Hwal, Spring summer fall winter and spring en Bad Guy. Als je die na elkaar bekijkt heb je wel een mooi beeld van de liefde in ál zijn facetten .

Onderhond

• 87416 berichten
  • 12431 stemmen

Volgens mij heb je al een hoop trauma's te verwerken gehad Freud . Ki-duk's kijk op de liefde is niet meteen de meest rooskleurige.

Gooi ik About Love er nog bij, om de mensen weer wat hoop te geven

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ik heb het gewoon niet zo voor liefde, vind het maar een overschat gegeven . Vechtende koppels, vernedering, haatrelaties, familiemoorden, het geeft een film ook ineens dat beetje extra .

Onderhond

• 87416 berichten
  • 12431 stemmen

Kijk, al iemand als ik al de romanticus moet uithangen op een site als deze is het ver gekomen vind ik

Beetje vertrouwen in de menselijke harmonie Freud, het kan echt zo mooi zijn

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Je hebt gelijk hoor, maar zuiver romantische films zijn vaak érg vervelend. Wat zou er van Irréversible geworden zijn als ze gewoon samen van het feestje terug naar huis gegaan waren . Hetzelfde principe geldt voor andere films over liefde die ik ongelooflijk goed vind, zoals Lolita, Eyes Wide Shut of Morte a Venezia. Het mag allemaal niet te normaal zijn, want dan haak ik snel af.

De film waarin ik het thema liefde het mooist uitgewerkt vind is misschien wel The Straight Story, maar die is juist zo mooi omdat het over twee oude mannen gaat. Mocht het de queeste van een jongeling richting zijn geliefde geweest zijn dan was er ook geen zak aan geweest.

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Tussen liefde en verliefdheid dient wel een duidelijk nuanceverschil gemaakt te worden. Aangezien de topicstarter op zoek is naar verliefdheid, zou ik vier films willen noemen:

" Elsker Dig for Evigt" voor plotselinge ongewenste verliefdheid.

"Me and You and Everyone we Know" voor de vage scheidslijn tussen nieuwsgierigheid en verliefdheid.

"l'Année Dernière a Marienbad" voor eenzijdige verliefdheid waarbij hoop de stuwende kracht is. En tenslotte "Oasis" voor de grensvervagende werking van verliefdheid.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Kijk, al iemand als ik al de romanticus moet uithangen op een site als deze is het ver gekomen vind ik

Beetje vertrouwen in de menselijke harmonie Freud, het kan echt zo mooi zijn

Ik val van mijn stoel van verbazing.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

(quote)

Ik val van mijn stoel van verbazing.

ik ook dat er na 2,5 jaar weer een bericht hier word geplaatst!

voor verliefdheid van vooral debra winger haar kant.

http://www.moviemeter.nl/film/859

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Weet niet of hij al genoemd is , maar voor mij dan toch wel: The Bridges of Madison County

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Innocence is ook een mooie.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

djelle schreef:

Innocence is ook een mooie.

Ah ja, die lijkt me idd mooi. Ga hem eens huren...

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1709 stemmen

Paris, Texas vooral tegen het einde erg mooi.

Goodfella_90

• 10405 berichten
  • 2560 stemmen

Absoluut, word je gewoon stil van.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Wat ik het mooie vind aan Paris, Texas is dat ik de film meer dan 3 jaar geleden zag en dat het einde me bij is gebleven, maar ik niet meer het flauwste idee heb wat er in die laatste scènes gezegd wordt. Het gevoel, de beelden en het idee achter deze scènes heeft een enorme indruk op me gemaakt, ondanks dat ik verder niet meer precies weet waar het over ging. Erg bijzonder. Ik heb de film intussen op dvd, maar ik vraag me af of een daadwerkelijke herziening nog eer kan doen aan de herrinnering.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

5* La Finestra di Fronte (#4)

http://www.moviemeter.nl/fi...

5* L'Ultimo Bacio (#5)

http://www.moviemeter.nl/fi...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.