- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- De western
De western
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Zijn er opnames van Anjelica Huston waarin de revolver die ze draagt in Buffalo Girls beter zichtbaar is?
Op het eerst gezicht lijk het op de geplaatste foto een zeldzame Jacob Rupertus Patent Army Revolver (1859) te zijn. Die zie je zelden of nooit in westerns. Maar het is moeilijk oordelen aan hand van alleen de kolf en een stukje metaal. De Lemat heeft ook een dergelijke kolf, en sommige Smith & Wessons ook.
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
Bedankt Dogie.
Ik denk dat ik de film zelf maar eens ga bekijken om er zeker van te zijn.
Ik weet niet zeker of ik die in huis heb.
Dat zal zoeken worden
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Van deze nini-swerie zijn diverse DVd uitvoeringen in omloop, o.a.:
https://i.postimg.cc/J4dV4qN9/Buffalo-Girls-1995-4.jpghttps://i.postimg.cc/nVjqWtJs/Buffalo-Girls-1995-8.jpg
https://i.postimg.cc/qRGWfXBD/Buffalo-Girls-1995-DVD.jpghttps://i.postimg.cc/6QM1MNNj/Buffalo-Girls-1995-12z.jpg
Geen idee welke de beste transfer heeft.
mister blonde
-
- 12461 berichten
- 5409 stemmen
Brix en dogie. Wat zijn jullie tips voor het vroege westen? Beetje zoals Revenant en the New World? Een beetje de periode voor 1830 zegmaar?
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
Niet mijn favoriete periode, maar dan kom ik toch terecht bij de (vele) films over The Alamo (enkele jaren na 1830) en Davy Crockett, en Daniel Boone, Hawkeye, The Deerslayer, Last of the Mohicans.
A man called Horse (en de vervolgen daarop)
Man in the Wilderness (1971) (=een andere versie van The Revenant)
The Far Horizons (1951)
Black Robe (1991)
etc.
mister blonde
-
- 12461 berichten
- 5409 stemmen
Thx! Ik vind het avontuurlijke aspect cool. Dat er echt nog wilderness was waar geen mens geweest is. Van alle typen westerns heb ik er hier relatief weinig van gezien. Jouw tips heb ik lang nog niet allemaal gezien.
trebremmit
-
- 2972 berichten
- 1381 stemmen
Black Robe heb ik laatst gezien, ik vond hem goed, maar ik vrees dat lang niet iedereen die kan waarderen.
trebremmit
-
- 2972 berichten
- 1381 stemmen
Deze speelt ook in die tijd, maar is wel erg flauw.
Nog 1 die ik op drie sterren heb staan.
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
Die 1e had ik ook nog willen noemen, maar niet als tip, alleen omdat hij in het bedoelde tijdperk past.
Er is nog wel meer te vinden denk ik, maar het tijdperk staat mij een beetje tegen, dus erg graag ga ik niet verder spitten.
Denk nu wel ineens aan deze:
The Light in the Forest (1958)
Tecumseh: The Last Warrior (1995)
Northwest Passage (1940)
Battles of Chief Pontiac (1952)
Ik had plots heldere beelden in mijn hoofd, meteen gebruik van gemaakt, komt de laaste jaren steeds minder voor dus...
trebremmit
-
- 2972 berichten
- 1381 stemmen
En nu heeft ie wel genoeg tips denk ik.
mister blonde
-
- 12461 berichten
- 5409 stemmen
Aangezien ik niet zo heel veel westerns heb liggen die ik nog niet gezien heb ik nog 1 vraag... hoe is de kwaliteit van deze box.https://www.jpc.de/jpcng/movie/detail/-/art/9-movie-western-collection-vol-2-3-brs/hnum/10299058 Qua beeld bedoel ik dan vooral. Volgens mij hebben een aantal hier deze box wel.
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
Op die vraag moet ik het antwoord helaas schuldig blijven, aangezien ik die box niet heb mister blonde (ik kende 'm zelfs nog niet eens)
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
Dit blijft toch nog steeds mijn favoriete western TV serie.
(Prachtig lied ook van een van mijn favoriete western zangers Don Edwards)
[url=https://ibb.co/SNrzLMq[/url]
Eric Fleming als Gil Favor in "Rawhide"
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
(Ter ere van Randy's geboortedag vandaag)
Prachtig shot van Randolph Scott en Asa Brown in Comanche Station
mr rumson
-
- 2163 berichten
- 2724 stemmen
Met zoveel westerns.
Zijn er ook vele filmposters in omloop in allerlei verschillende talen.
Wat het niet eenvoudiger maakt om daar de mooiste in uit te zoeken .
Maar goed hier alvast een klein begin van het thema de mooiste western filmposters.
Aanvullen mag natuurlijk.
https://www.moviemeter.nl/film/37169]The Violent Men (1954)
https://www.moviemeter.nl/film/3184]The Man from Laramie (1955)
https://www.moviemeter.nl/film/2337]Rio Bravo (1959)
https://www.moviemeter.nl/film/10479]Buchanan Rides Alone (1958)
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
Leuk idee, al hebben we in het verleden wel eens vaker zoiets gedaan.
Ik pak het graag weer eens op.
Dan blijft er hier ook wat bewegen
Een favorietje van mij is deze (hangt ook bij mij in de gang, ingelijst)
Nog een die bij mij aan de muur hangt>
Ik heb er nog 6 andere ophangen, die plaats ik wellicht later nog wel
Edit:
Nog een van mijn "muur-versieringen">
mr rumson
-
- 2163 berichten
- 2724 stemmen
Hier de volgende vijf film posters die er denk ik ook wel mogen wezen.
Al blijft smaak iets persoonlijks natuurlijk.
https://www.moviemeter.nl/film/9549]Dallas (1950)
https://www.moviemeter.nl/film/4934]Jubal (1956)
https://www.moviemeter.nl/film/7310]Nevada Smith (1966)
https://www.moviemeter.nl/film/48999]Thunder over the Plains (1953)
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
De beeldkwaliteit van de ONS uitzendingen varieert sterk.
Gelukkig is de tijd van de Bonanza serie voorbij.
Dat was echt miserabel qua beeld.
Veel van wat er nu te zien is is goed te doen, al zitten er oude series tussen die wel minder zijn.
Hoe dan ook, voor "nostalgia" is dit het enige TV kanaal waar we bij terecht kunnen, dat vind ik toch positief.
In ieder geval een zender die ik niet wil missen, want het is de enige Nederlandse zender die ik regelmatig bekijk.
Het aanbod speelfilms gaat er ook steeds meer op vooruit.
Dan bedoel ik oude films die geen enkele andere NL zender op het scherm brengt.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
@Brix. Het programma aanbod van ONS is OK, maar beeld- en ook geluidskwaliteit laat te vaak te wensen over. Vermoeiend om naar te kijken en luisteren. De reclames zijn nog redelijk te doen, maar door on-scherpe beeldkwaliteit vallen in TV series en films gezichtsexpressies en andere details te vaak weg. Geef ONS geregeld een kans, maar houd kijken niet lang vol, jammer.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
"Armed Western-gals zijn sexy", vervolg.
- Francoise Fabian in Gli Specialisti / The Specialist (1969):
https://i.postimg.cc/KvxcqsRX/Francoise-Fabian-The-Specialists-1969.jpghttps://i.postimg.cc/ry1kxFnM/Francoise-Fabian-tenor.gif
- Marilyn Maxwell in TV-Western Gunsmoke, aflevering Old Flame (1960):
https://i.postimg.cc/x1LRf89N/Marilyn-Maxwell-Gunsmoke-Old-Flame-1960.png
mr rumson
-
- 2163 berichten
- 2724 stemmen
Het zijn goede tijden voor de Yellowstone Fans.
Zo is het niet alleen met spanning wachten tot seizoen 4.
Maar er komt ook een Yellowstone Prequel aan genaamd Y:1883
Deze serie gaat terug naar het begin van de familie Dutton .
Zo als de naam al doet vermoeden zal de serie waarschijnlijk afspelen in het wilde westen .
Maar voor alle duidelijkheid nog even afwachten op de eerste beelden .
Ook ben ik wel benieuwd naar de acteurs en actrices die in deze serie te zien zijn .
Hier onder nog wat meer info .
Voor wie het wachten op seizoen 4 allemaal te lang duurt .
Hier nog wat sfeerplaatjes van de serie Yellowstone
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
Het lijkt alsof je enthousiast bent over deze serie.
Is het de moeite waard?
Waar is die eventueel te vinden?
Is er nog iemand die hem gezien heeft en zijn (haar)mening hier wil delen?
mr rumson
-
- 2163 berichten
- 2724 stemmen
Brix Ben er zeker enthousiast over .
Wel is het een serie waar je een beetje in moet komen .
Naar mijn mening is het eerste seizoen ook het zwakste .
Zover je over zwak kunt spreken .
Want alle drie de seizoenen doen het gewoon goed .
Zie b.v de reacties op IMDB of TVmeter .
Voor mij is de serie dan ook zeker de moeite waard .
Costner zie ik graag acteren en doet dit dan ook goed.
Maar ook de rest van de acteurs doen het zeker niet slecht .
Zo zitten er acteurs in die in het echte leven ook cowboy zijn of rodeo's rijden .
Om nog even in het western wereldje te blijven .
Zo heeft Jen Landon de dochter van Micheal Landon ook een rol in deze serie . haar Texaans accentje is niet te volgen
De aanwezige native's die erin acteren hebben we hier en daar ook wel eens in western gezien.
De serie Yellowstone speelt zich niet alleen rond de ranch af.
Dan zouden we een trage serie krijgen en een serie waar alleen maar runderen ,paarden en cowboys in te zien zijn .
Daar zou het grootte publiek zo op uitgekeken zijn denk ik .
Eigenlijk gebeurt er elke aflevering wel wat spannends .
Wat ook niet zo gek is omdat de familie Dutton zelf ook niet bepaald lieverdjes zijn maar ook nog aardig wat vijanden hebben .
Dit overkomt niet dat het hier soms wat vergezocht is en zo nu en dan over de top gaat .
Als je een beetje bekend bent met de schrijver Taylor Sheridan onder meer van Hell or High Water , en Wind River dan weet je ongeveer wat je kunt verwachten .
Ondanks dat het in deze tijd afspeelt denk ik wel
Dat het de westernliefhebbers zal aanspreken .
Zo krijgen we af en toe wat mee van het Ranch leven wat zwaar is maar ook meer dan genoeg mooie plaatjes van cowboys en een adembenemende omgeving.
Als Y:1883 van net zo hoge kwaliteit is dan Yellowstone dan zijn we een prachtige western serierijker .
Zo wel leuk zijn als er nog meer zijn hier die de serie volgen en wat hun mening is .
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
De evolutie van de western: DPG Media Privacy Gate - tinyurl.com
mr rumson
-
- 2163 berichten
- 2724 stemmen
Een mix van western -Horror films zijn er naar mijn idee niet echt veel die de moeite waard zijn.
Zo ook deze niet die wel wat weg lijkt te hebben van Spaghetti western en From dusk till dawn.