• 17.586 nieuwsartikelen
  • 183.261 films
  • 12.651 series
  • 35.005 seizoenen
  • 658.388 acteurs
  • 200.725 gebruikers
  • 9.489.610 stemmen

Films die zich (deels) in het circus afspelen

zoeken in:

Brix

• 19820 berichten
  • 5225 stemmen

Die letzte Galavorstellung des Zirkus Wolfson (Dld 1928)

Brix

• 19820 berichten
  • 5225 stemmen

The Day the Clown Cried (US 1972)

Brix

• 19820 berichten
  • 5225 stemmen

Salto Mortal (Spanje 1962)

Brix

• 19820 berichten
  • 5225 stemmen

Das Lächeln im Westen (D-1964)

Brix

• 19820 berichten
  • 5225 stemmen

Ein Mädel und drei Clowns ? The Three Kings (D/GB) 1928

Antoon

• 175 berichten
  • 5555 stemmen

In de Duitse speelfilm "Grün ist die Heide" (de versie uit 1951) speelt het circus een belangrijke bijrol in het verhaal, als het fictieve Circus Sarrano dat neerstrijkt op de Lüneburger Heide. Oskar Sima is natuurlijk perfect als de circusdirecteur/paardendompteur. We zien optredens van echte circusartiesten zoals de Arabische acrobatengroep Ben Ali en het grappige clownsduo Terra und Klein Rudi. Ik heb proberen te achterhalen welk echt circus gebruikt werd in deze productie, maar dat is mij niet gelukt. De naam van het fictieve circus lijkt verdacht veel op het echt bestaande Duitse familiecircus Serano, maar dat kan toeval zijn. Aan het eind van de film rijdt het circus weg en zie ik op één van de wagens de naam "J. Haase Hannover" staan, maar vond geen link met het circus, wel iets over een Haase die "Carouselkoning" werd genoemd, en dan denk je weer aan een kermiswagen. Het kan natuurlijk ook zijn dat er helemaal geen echt circus gebruikt is voor deze film, maar alles werd nagebouwd? De film is hier te zien in een meer dan uitstekende kwaliteit: https://www.youtube.com/watch?v=E9WPp9SfruE

Brix

• 19820 berichten
  • 5225 stemmen

En plads i manegen (A Place in the Ring) Denemarken 2025

Brix

• 19820 berichten
  • 5225 stemmen

Antoon

dank voor de tip ("Grün ist die Heide")

De film stond wel al op mijn kijklijstje, vanwege Sonja Ziemann (een van mijn lievelings actrices)

Maar nu heb ik de film wel eerder dan gepland bekeken.

Het betreft ongetwijfeld een echt circus dat hier meedeed, al zal de naam gefingeerd zijn.

Aan de kleur van de wagens, wit-blauw, denk ik aan een circus uit Bayern,.

In Duitsland is/was het gebruikelijk om het wagenpark in de kleuren van het "Bundesland", vanwaar het afkomstig was, te schilderen.

Zie ook het nog bestaande grote circus Krone (uit München, wit blauw wagenpark)

Sarrasani (uit Dresden)groen-wit.

Brix

• 19820 berichten
  • 5225 stemmen

Den fantastiske historie om pigen, der ville flyve (Denemarken 2021)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.