• 143.280 films
  • 7.054 series
  • 21.420 seizoenen
  • 481.662 acteurs
  • 286.485 gebruikers
  • 8.230.351 stemmen

Ik ben niet dood of spoorloos verdwenen

zoeken in:

Onderhond

• 85698 berichten
  • 10255 stemmen

Donkerwoud schreef:

maar ben dan ook eerder digibeet dan ICT'er

Je moet dan ook geen ICTer zijn om de problemen te spotten. Alleen weet je wel hoe basic ze zijn om op te lossen.

starbright boy (moderator films)

• 20197 berichten
  • 3864 stemmen

Ik ga absoluut ergernissen niet relativeren en iedereen heeft zijn eigen mening over zaken, maar ik heb juist besloten op te houden met letterboxd omdat die site niet biedt wat ik zoek en me vaak nogal stoort. Ik gebruik nu een tijdje hetzelfde trio sites als John milton. Aan icm heb ik wat. Met letterboxd heb ik vooral issues en ik wil niet een site erbij de me issues geeft. Wat ik vooral zoek is een site waar ik aanraders op kan doen want dat lukt op mm tegenwoordig minder. Maar aan letterboxd heb ik dan ook weinig. De site is veel te groot en de gemiddeldes zijn te voorspelbaar en vaak veel te hoog. De site nodigt me helemaal.niet uit om stukjes te lezen en mensen te volgen. En de reclame op letterboxd vond ik zo verschrikkelijk dat ik tijdens een avondje op de site voor het eerst in mijn leven een.adblocker heb gedownload. Het is niet de hoeveelheid maar wel dat je altijd dezelfde ads krijgt en dat ze precies op de plek staan waar ik er het meeste last van heb. Ik heb liever 3x zoveel als dan zo. Bovendien ga ik niet opnieuw beginnen op een andere site die 100 procent zeker in de komende jaren verkocht gaat worden. Er zijn in die site namelijk letterlijk miljoenen gestopt door investeerders die er weer uit moeten komen. Ik denk dat Amazon de boel gaat kopen binnen een jaar of twee. Dat deden ze al bij meerdere vergelijkbare sites. Maar als het niet Amazon wordt is het wel een ander bedrijf. Verkocht gaat het worden binnen een paar jaar. Dat is gewoon zeker. Maar het ergste en wat ik het minste begrijp is dat de site bij mij heel slecht werkt als ik er langere tijd op zit. Zoals een paar uur. Dat wordt het zo traag als stront. Anderen lijken dat niet te hebben. Maar ik heb dat vaak en alleen daar. Ik kan nog wel alternatieven gebruiken, maar voorlopig hou ik het bij icm en moviemeter.

Kondoro

• 8317 berichten
  • 1967 stemmen

Goed dat je het meldt Metalfist en ik ben je gaan volgen op Letterboxd. Heb het hier en daar al wel eens besproken ook met IH88 maar mijn overweging te vertrekken naar Letterboxd ligt ook op de loer, ik ben me er alvast voor aan het klaarmaken.

eRCee (moderator nieuws)

• 10642 berichten
  • 1722 stemmen

John Milton schreef:

Maar: ik heb 2 weken geleden een account aangemaakt op GamesMeter, en dat is alsof je een dorpje beneden de rivieren binnenstapt, op zondag. Desalniettemin, één voor één kwam men te voorschijn, werd ik hartelijk ontvangen en is er ondanks een beperkt aantal gebruikers een leuke sfeer, en haal ik er nu al meerwaarde uit. Een forum hoeft niet kneiterdruk te zijn, als je een leuk ploegje hebt.

Nice one!

Ajax&Litmanen1

• 54892 berichten
  • 3444 stemmen

Gaat lekker...

Redlop heeft zich gisteren uitgeschreven. Zag vanavond ook dat Gerlof1978 een maand of 4 terug dat ook heeft gedaan. Querelle heeft zich vorige week uitgeschreven. Metalfist is een maand geleden vertrokken (maar zijn account bestaat nog wel)

Echt fantastisch, dat nieuwe Moviemeter.

Graaf Machine

• 4694 berichten
  • 540 stemmen

Ik blijf gewoon hoor. Heb me één keer uitgeschreven en dat was het wel. Een tweede keer volgt niet. Dus dat vastigheidje kun je gewoon op bouwen, A&L.

TMP

• 1406 berichten
  • 1394 stemmen

Zonde, weer enkele waardevolle users die vertrekken. Hetgeen waarvoor ik deze site bezoek, recensies van andere users, wordt kennelijk niet meer als belangrijk gezien, gelet op de ondergeschikte positie op de nieuwe versie van deze site. Het aantal recensies / berichten bij films neemt ook fors af. Kwestie van tijd voordat nog meer mensen vertrekken. Zie nog dat Redlop zich al in 2002 heeft geregistreerd, dat gebruikers van het eerste uur afhaken is toch wel veelzeggend.

Graaf Machine

• 4694 berichten
  • 540 stemmen

Volgens mij zegt het vooral dat de site veranderd, niet per se dat de site verslechterd.

Onderhond

• 85698 berichten
  • 10255 stemmen

Graaf Machine schreef:

Volgens mij zegt het vooral dat de site veranderd, niet per se dat de site verslechterd.

Nee, dat blijkt vooral aan de gebrekkige aanvoer van interessante nieuwe gebruikers.

Graaf Machine

• 4694 berichten
  • 540 stemmen

Zelfs dat is niet veelzeggend. Wellicht is de tijd voor dit soort sites gewoon een beetje voorbij. Sinds 2002 is het internet, en de wereld, natuurlijk behoorlijk veranderd.

Zelf houd ik overigens niet bij welke gebruikers wel of niet interessant zijn. Ik kom hier niet om gebruikers te polsen.

Onderhond

• 85698 berichten
  • 10255 stemmen

Graaf Machine schreef:

Zelfs dat is niet veelzeggend. Wellicht is de tijd voor dit soort sites gewoon een beetje voorbij.

Is het al meer dan een jaar of 10. Bij de vorige redesign was er ook aardig wat commentaar, maar die verstomde al snel, zoals bij de meeste redesigns. Je hoeft het niet te zien natuurlijk, maar dit is toch een ander verhaal.

Graaf Machine schreef:

Zelf houd ik overigens niet bij welke gebruikers wel of niet interessant zijn. Ik kom hier niet om gebruikers te polsen.

Leuk dan, een beetje in het ijle lopen schrijven in het community gedeelte van MM. Je moet er maar zin in hebben.

Graaf Machine

• 4694 berichten
  • 540 stemmen

Nou ja, de één komt hier om gelijkgestemden of tegengestemden over films, of filmcategorieën te vinden, ik kom hier om iets over films te weten te komen en soms een babbeltje te maken.

Dat dat dan "in het ijle lopen schrijven" genoemd wordt is amusant. Meer niet.

En daar moet je natuurlijk zin in hebben, anders doe je het niet. Over in het ijle babbelen gesproken.

Misschien leren dat niet iedereen jouw drijfveer heeft, onderhond.

• 20197 berichten
  • 3864 stemmen

Het is jaren geleden (waarschijnlijk een jaar of zeven) dat ik met een medegebruiker persoonlijk het IRL een discussie over had. Ik weet dat nog precies, zeker ook omdat wat ik me toen had voorgesteld precies is uitgekomen. Diegene was gestopt met recensies schrijven omdat hij er te weinig reactie op kreeg en het aantal recensies toen al fors afnam. Ik begreep dat een beetje wel en een beetje niet en heb zelf ook tijden veel minder geschreven, maar als je die tendens wil stoppen dan zou je juist daar tegenin moeten gaan. Ik zie toen al dat dat die instelling op termijn flinke gevolgen voor de site zou hebben en omtrent die tijd zijn veel vaste gebruikers veel minder reviews gaan schrijven, ook mensen die nu veel minder actief zijn of helemaal niet meer komen (en waar ik al een jaar of acht vrijwel geen goede recensie meer van gezien had). Mijn idee over de gevolgen is bijna precies uitgekomen. Ik neem ze dat niet kwalijk. Ik was zelf ook één van hen.

De site piekte in 2010-2011. Toen begon het aantal bezoeken en het aantal berichten af te nemen. Dat komt de site op een gegeven moment in een situatie terecht dat om het überhaupt rendabel te houden je dingen moet verzinnen om bezoekers naar de site te halen. Want een verlieslatende site blijft gewoon niet in de lucht. Dat is de reden van de nieuwsberichten. De site is onrendabel zonder en trekt veel meer bezoekers met. Veel mensen die een site exploiteren kennen ook een beetje het moeilijke punt waar je in kunt zitten. Als je site klein is heb je weinig kosten en weinig inkomsten, ben je iets groter dan nemen je kosten vaak toe maar je moet nog groter om je inkomsten mee te laten groeien. De sites die het het lastigst hebben zitten in dat middenstuk met hogere kosten maar nog niet de inkomsten die daar tegenover horen te staan.

Een voorbeeld van hoe het ook kan is het Amerikaanse foreignfilms.com dat een jaar of 15 terug opkwam. Een soort arthouserige Amerikaanse variant op Moviemeter met stemmen en een forum. Ik kwam daar af en toe en heb er weleens een paar berichten achtergelaten. Daar werd van de een op de andere dag de stekker uitgetrokken. Dat kwam precies om die reden, zo succesvol dat de kosten opliepen, maar niet genoeg bezoekers om de rekeningen te betalen. Die eigenaars lieten toen alleen een site staan met een paar lijstjes erop, met de standen van toen de site stopte. Omdat ze niet bereid waren veel te veranderen aan de opzet van de site om meer inkomsten te krijgen. En hij werkt niet echt goed meer, maar die lijstjes staan nog steeds op het domein (met als je doorklikt nog wat oude Criterionhoezen die inmiddels al lang veranderd zijn). Dat kan heel principieel zijn, maar ik heb dat toch liever niet.

Ik weet niet of het kan maar ben graag zo naïef om te hopen dat een deel van dat grotere aantal mensen dat op de site komt ook weer een interessantere groep gebruikers kan worden en dat we toe gaan komen aan iets dat misschien al vele jaren eerder had gemoeten: Stimuleren dat mensen zinvolle berichten achter laten.

eRCee (moderator nieuws)

• 10642 berichten
  • 1722 stemmen

Ik sta er net zo in als starbright boy.

Wat ik er nog bij wil opmerken is dat het schrijven van een recensie in de allereerste plaats voor mezelf is. Je wordt gedwongen je gedachten te ordenen, te benoemen wat er nu werkelijk goed of werkelijk slecht is aan een film (en soms spreek je er later iemand over en kan je juist daardoor het ook beter mondeling uitleggen) maar vooral om het later terug te lezen als je om wat voor reden dan ook daar weer op stuit.

Het is altijd een grote frustratie voor me als ik een film gezien heb, zoek naar m'n recensie en dat er dan niks te vinden is. Deze films verdwijnen ook daardoor meer uit het geheugen.

Neem eens een middagje om wat van je eigen recensies terug te lezen, ik kan het iedereen aanraden. En dat hoeven dan echt geen lange stukken te zijn om hun functie te vervullen.

eRCee (moderator nieuws)

• 10642 berichten
  • 1722 stemmen

En verder zou ik ook graag wat meer nieuwe aanwas zien. Maar her en der is er wel eens iemand, dus het is ook niet dat er helemaal niemand bij komt (ik ga geen voorbeelden geven, evt. via pm als je dat wil). Misschien ook in je eigen omgeving mensen enthousiast maken.

Op Boekmeter, waar de community altijd kleiner is geweest, valt het ook meer op als een prominente gebruiker verdwijnt maar mijn ervaring in 15 jaar daar is dat er ook altijd weer interessante mensen verschijnen. Waarbij de sfeer van de site en van de gebruikers ook van niet te onderschatten belang is, misschien wel belangrijker dan een lay-out.

Is er misschien nog een mogelijkheid om voor ingelogde gebruikers, ongeacht hoe lang lid en hoeveel berichten, direct al iets minder reclame te hebben? Als motivatie om te registreren? En dit dan ook zo uitdragen?

Ajax&Litmanen1

• 54892 berichten
  • 3444 stemmen

starbright boy

Je verhaal over verdwijnende fora klopt volledig hoor, daar niet van. Maar je gaat wel over het punt heen dat de bekende users die hier kappen zoals de namen die ik gister noemde niet verdwijnen omdat ze uitgekeken zijn op recensies schrijven of deze site bezoeken, maar omdat ze hier zo ontevreden zijn geworden over de kwaliteit van MM dat ze soort van gedwongen werden te stoppen om het leuk voor zichzelf te houden. Vind ik wel een aanzienlijk verschil. Lees bv het verhaal van Metalfist nog maar eens terug. Bijna alle oudgedienden hebben wel een reden gegeven van hun vertrek en die reden is steeds hetzelfde.

Ik schrijf de reviews overigens ook in de eerste plaats voor mezelf, maar als je er tijd en moeite in stopt is het fijn dat anderen ze wel lezen en dit laten blijken. Zo'n like-knop die er al is vind ik daarom ook wel fijn.

• 20197 berichten
  • 3864 stemmen

Ik kan niet voor hen spreken (nou ja, niet voor iedereen, maar er zijn meerdere afhakers die ik persoonlijk ken), maar ze verdwijnen waarschijnlijk omdat eerder users zijn verdwenen waardoor de site voor hen minder waarde heeft of dat ze ontevreden zijn over het huidige Moviemeter. Of een combinatie van beiden. Dat mag en nog lang niet alles gaat goed maar een flink deel van de kritiek gaat over de nieuwsberichten en ik heb geprobeerd daar in ieder geval het doel van te schetsen. Over de staat van de site en de verbeteringen die nog moeten komen heb ik het al eerder gehad. Dat is vooral een kwestie van geduld helaas en duurt nog wel heel 2021 denk ik. Dat ga ik niet goedpraten maar het zal niet sneller gaan als ik daarover ga mokken.

Overigens hebben maar een paar users in het openbaar hier een reden gegeven en zijn er verschillende stilletjes vertrokken.

Ajax&Litmanen1

• 54892 berichten
  • 3444 stemmen

starbright boy schreef:

Ik kan niet voor hen spreken (nou ja, niet voor iedereen, maar er zijn meerdere afhakers die ik persoonlijk ken), maar ze verdwijnen waarschijnlijk omdat eerder users zijn verdwenen waardoor de site voor hen minder waarde heeft of dat ze ontevreden zijn over het huidige Moviemeter. Of een combinatie van beiden. Dat mag en nog lang niet alles gaat goed maar een flink deel van de kritiek gaat over de nieuwsberichten en ik heb geprobeerd daar in ieder geval het doel van te schetsen. Over de staat van de site en de verbeteringen die nog moeten komen heb ik het al eerder gehad. Dat is vooral een kwestie van geduld helaas en duurt nog wel heel 2021 denk ik. Dat ga ik niet goedpraten maar het zal niet sneller gaan als ik daarover ga mokken.

Overigens hebben maar een paar users in het openbaar hier een reden gegeven en zijn er verschillende stilletjes vertrokken.

Als je de topics goed leest kom je veel vertrekredenen tegen.

Oa Redlop: R.I.P. #2

We hoeven ook niet weer de discussie over de nieuwe koers te voeren, maar het is wel overduidelijk dat mensen hier massaal stoppen vanwege hoe MM nu is ipv hoe het tot 1,5 jaar terug was. En dat vind ik wel pijnlijk, want die mensen die ik als waardevolle leden zie (zag...) waren vermoedelijk anders gebleven. De eigenaren mogen de oude kern wel niet interessant vinden (mijn aanname op basis van hun feedbackbericht van een tijdje geleden), maar ik vraag me af hoe waardevol MM nog is zonder de usercontent van de fanatieke leden.

Anyway, ik vind het allemaal erg jammer. Merk ook dat er minder reviews en leuke discussies nog zijn door de vele vertrekkers. Spijtig.

eRCee (moderator nieuws)

• 10642 berichten
  • 1722 stemmen

A&L heeft zeker gelijk dat de nieuwe lay-out voor een deel van de users een reden is om te vertrekken. Alleen volgens mij is het punt dat wij daar verder geen beslissende invloed op hebben. En dat betekent dat het niet productief is om constant te hameren op hoeveel beter het vroeger was en hoeveel slechter het nu is. De verandering is er gekomen met een reden, een deel van de gebruikers is daar niet blij mee, maar de enige weg voorwaarts die ik zie is het met de mensen die gecommiteerd blijven aan de site het leuk zien te houden of het leuk maken. Niet door de eigen site constant af te fakkelen, zeker niet op de voorpagina. Ik snap de ergernis, maar wat levert het op om dat te blijven ventileren?

• 20197 berichten
  • 3864 stemmen

Wat eRCee zegt en geloof me, ik ken de redenen die gegeven zijn bijna uit mijn hoofd, daar hoef je me echt de weg niet naar te wijzen, juist uit mijn kringetje zijn er verschillende afhakers. Maar het MM van 1,5 jaar terug kan niet. Dat probeer ik nou net te zeggen. Dat is niet rendabel. Het moest anders of de stekker ging eruit.

Badalamenti

• 23078 berichten
  • 3220 stemmen

starbright boy schreef:

Ik kan niet voor hen spreken (nou ja, niet voor iedereen, maar er zijn meerdere afhakers die ik persoonlijk ken), maar ze verdwijnen waarschijnlijk omdat eerder users zijn verdwenen waardoor de site voor hen minder waarde heeft of dat ze ontevreden zijn over het huidige Moviemeter.

Dat is exact het punt lijkt me, voor mij persoonlijk toch zeker.

Vroeger had ik hier makkelijk 10-12 users die ik volgde...... nu 3 of 4.

Ajax&Litmanen1

• 54892 berichten
  • 3444 stemmen

starbright boy schreef:

Wat eRCee zegt en geloof me, ik ken de redenen die gegeven zijn bijna uit mijn hoofd, daar hoef je me echt de weg niet naar te wijzen, juist uit mijn kringetje zijn er verschillende afhakers. Maar het MM van 1,5 jaar terug kan niet. Dat probeer ik nou net te zeggen. Dat is niet rendabel. Het moest anders of de stekker ging eruit.

Het moest misschien anders, maar die verandering had ook anders gekund in de uitvoer en communicatie. Ben bang dat die vertrokken leden zich niet serieus genomen meer voelden. Maar ik wilde dit topic vooral gister gebruiken om te melden hoe jammer het is dat er een leegloop bezig is. Mensen die gewoon soms 15 tot 20 jaar dagelijks ingelogd waren he...da's niet niks.

• 20197 berichten
  • 3864 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Het moest misschien anders, maar die verandering had ook anders gekund in de uitvoer en communicatie. Ben bang dat die vertrokken leden zich niet serieus genomen meer voelden. Maar ik wilde dit topic vooral gister gebruiken om te melden hoe jammer het is dat er een leegloop bezig is. Mensen die gewoon soms 15 tot 20 jaar dagelijks ingelogd waren he...da's niet niks.

Dat ben ik natuurlijk met je eens. Maar blijven we daarin hangen of proberen we er nog iets van te maken. Een eigenaar die zo extreem dicht bij zijn site stond als Jordy vind je vrijwel nergens online en de technische dingen die fout gingen worden langzaam maar zeker verbeterd. Er is vanuit de crew een goed contact met degene die daar dag in dag uit aan werkt. Niet alle wensen van iedereen gaan uitkomen en de nieuwsberichten blijven en die gaan niet alleen over film , ook over TV programma's en mensen die daarvan bekend zijn. En een verhaal over de vijf beste films van acteur x werkt heel goed op google en levert bezoekers op.

IH88

• 6209 berichten
  • 3013 stemmen

Dat er minder discussie is en minder recensies worden geschreven was al langer aan de gang. Dat ligt echt niet alleen aan de 'nieuwe site'. Voordat MM nieuwe eigenaren kreeg waren er al een aantal oude users die zich hebben uitgeschreven. Jordy heeft monnikenwerk verricht maar laten we eerlijk zijn, het oude MM model liep op zijn laatste benen.

Ik heb trouwens totaal geen verstand van het verdienmodel van een site als MM, maar volgens mij heeft het te maken met het aantal 'clicks' en de advertenties. En als ik daar naar kijk is de nieuwe site volgens mij wel een succes.

Ajax&Litmanen1

• 54892 berichten
  • 3444 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Dat ben ik natuurlijk met je eens. Maar blijven we daarin hangen of proberen we er nog iets van te maken. Een eigenaar die zo extreem dicht bij zijn site stond als Jordy vind je vrijwel nergens online en de technische dingen die fout gingen worden langzaam maar zeker verbeterd. Er is vanuit de crew een goed contact met degene die daar dag in dag uit aan werkt. Niet alle wensen van iedereen gaan uitkomen en de nieuwsberichten blijven en die gaan niet alleen over film , ook over TV programma's en mensen die daarvan bekend zijn. En een verhaal over de vijf beste films van acteur x werkt heel goed op google en levert bezoekers op.

Nee, ik snap ook wel dat een Jordy niet meer gevonden kan worden. Maar tussen hem en de communicatie + mutaties nu zit best wel een fors verschil. Al kwam er maar 1x per maand een update, was al fijn geweest. Verder maar gewoon afwachten wat dit gaat worden als site, maar ik hoop dat de nog aanwezige leden wel blijven. Ik schrijf die reviews niet voor de kat z'n (censuur)...

Hopelijk krijgen de vertrokken leden ooit heimwee en keren ze weer terug. Zou fijn zijn. MM blijft een dierbare site voor me.

Kondoro

• 8317 berichten
  • 1967 stemmen

Ik schrijf de reviews puur voor mezelf, zodat ik weet hoe ik het ooit heb beleeft maar, natuurlijk zit er ook wel een kanttekening bij dat je hoopt dat anderen ze lezen en wellicht ook mensen je steeds meer waarderen om het werk dat je als hobby doet en men zich daar ook in kunnen vinden, zo bouw je leuke groepjes op en heb ik binnen deze site ook veel leuke contacten gekregen waar ik zo nu en dan zeker nog we leuk kan praten. Toch, verzwakt de obsessie om het schrijven wel steeds verder weg, althans om te doen voor een site als MM. Dat heb ik wel vaker gemerkt in mijn recensies die dan ook kleiner uitvallen dan ik had gehoopt en daar mijn doel dan ook niet meer op leg. Ik heb al wel eens eerder aangegeven dat ik twijfel volledig over te stappen naar Letterboxd, aangezien daar al wat meerdere MMers rond hangen waar ik meer mee heb. Mijn account zou ik nooit vrijwillig verwijderen, dat moet gebeuren als de site ten onder gaat, ooit, in de toekomst.

Ik merk vooral een leegte op het forum. Zo te lezen ben ik ver na het piekmoment van MM gekomen maar in die begin dagen ontdekte ik een wereld wat voor mij open ging, en waar ik mijn hobby in kon vergroten. Niet helemaal warm onthaalt, dat kwam omdat de fanbase nogal stug was in het begin en er kwam zo'n broekkie bij kijken. Maar al gauw kon ik mijn draai vinden en werd vrij snel na mijn komst de door Jordy laatst gemaakte layout gelanceerd en daar was HEEL VEEL om te doen, en ook ik vond het bij lange na niet altijd even mooi. Toch zette ik mijn layout snel om (ook toen kon je net zoals nu kiezen welke je nog wou gebruiken) en merkte dat de destijds nieuwe lay-out al gauw begon te wennen en na wat enkele klachten in het begin en discussies had een ieder er wel vrede mee. Dat gevoel heb ik nu niet, de nieuwe layout probeer ik al sinds de lancering te gebruiken en switch heel vaak over maar dat ene gevoel, dat gevoel van vertrouwen en gewenning komt maar niet. Ik vind veel vlakken gebruiksonvriendelijk en kan me er nog geen weg in vinden.

Enfin, dat komt hopelijk nog wel, en anders als de definitieve lancering er is en je ook niet meer naar de oude layout kan springen is het voor mij wel over, dat kan ik nog niet zeggen. Wat ik wel merk is dat ik de site steeds minder actief gebruik (forumgericht) nu eigenlijk zo'n beetje iedereen van de 'Filmgames' forum is vertrokken of niet meer mee doet of dat ziet zitten. De destijds 'Avatar K.O.'s' is verleden tijd lijkt wel en dat we 'Alexspyforever' nog hebben die zo nu en dan er wat leven in probeert te blazen is leuk, alleen houdt het voor mij niet meer lang stand. Dat was wel het moment dat ik persoonlijk merkte, dat deze site stappen naar achteren ging maken, en dat nu eigenlijk nog doet (zeker als gebruikers als 'Redlop' ook vertrekken). Zonde, ik ga binnenkort in wat meer vrije tijd maar eens al mijn geschreven meningen over plaatsen op Letterboxd van welke ik dat nog niet heb gedaan (meer dan 1700 films sowieso).

IH88

• 6209 berichten
  • 3013 stemmen

Kondoro schreef:

Ik merk vooral een leegte op het forum. Zo te lezen ben ik ver na het piekmoment van MM gekomen maar in die begin dagen ontdekte ik een wereld wat voor mij open ging, en waar ik mijn hobby in kon vergroten.

Mmha, ik heb dit weekend nog even naar het Star Wars -The Force Awakens forum gekeken. Dat was ook nog wel een mooie tijd met veel interactie. Maar inderdaad, daarna is er wel de klad in gekomen.

gauke

• 9815 berichten
  • 12897 stemmen

Ik breng aanzienlijk minder tijd op MovieMeter door dan een jaar geleden, ook al liep alles in de oude modus ook niet altijd perfect.

Ik ben nog altijd gedwongen om de oude modus te gebruiken op mijn tablet, simpel en alleen omdat de nieuwe modus daar niet werkt. Of dat ooit verholpen wordt....... Geen idee..... In de oude modus worden nu bepaalde zaken minder zichtbaar omdat deze op termijn toch verdwijnt.

Wat ik vervelend blijf vinden is de gebrekkige communicatie.

Waarom geen spoorboekje, wanneer wat aangepakt wordt....

Ook het toevoegen van nieuwe films is er niet gebruikers vriendelijker op geworden..... Ik heb bij verschillende films die ik zag al gedacht: laat maar zitten.

Daarnaast mis ik echt de regisseurs pagina met het aantal films die je zag met jouw eigen stemgemiddeide.

De filmnieuwspagina heeft iets weg van shownieuws van SBS6. Voor mij persoonlijk niet interessant. Daarvoor kijk ik nu op cinema.nl.

Kortom: ik kijk het nog een paar maanden aan, maar als het zo blijft geef ik ook de pijp aan maarten.

ZAP!

• 2657 berichten
  • 1908 stemmen

Zou jammer zijn, gauke, maar ik kan niet zeggen dat het onbegrijpelijk is...

• 20197 berichten
  • 3864 stemmen

gauke Bijna alle dingen die je noemt worden nog 100% zeker aangepakt. De werking op tablets en het stemgemiddelde op regisseurspagina's met name. Ze staan op de lijst, mede omdat jij ze eerder hebt aangegeven. Er komt geen spoorboekje omdat we dat niet kunnen geven. Ik wou dat wij wisten wanneer precies. Dat is lastig, maar omdat letterlijk één persoon alle technische problemen moet oplossen is gewoon niet in te schatten wanneer wat gebeurd. Ik kan wel zeggen: Ik denk augustus, maar als het dan oktober wordt raak je alleen meer teleurgesteld.

Wat nooit verandert zijn de nieuwspagina's. Ik heb hierboven de reden ervan aangegeven. Daar zul je aan moeten wennen. Moviemeter is niet rendabel zonder,maar als je wil kun je enige invloed krijgen op wat daar staat. Als er nog steeds issues zijn met het toevoegen dan horen we dat heel graag. Dat zou nou gewoon moeten lopen en nauwelijks anders moeten zijn dan het eerder was. Het is overigens ook niet makkelijker dan vroeger. Daar is de afgelopen tijd vooral aan gewerkt en er wordt volop toegevoegd op dit moment.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.