- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Ik ben niet dood of spoorloos verdwenen
Ik ben niet dood of spoorloos verdwenen
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Dat account is wel al van 2005 en toen heeft hij ook al stemmen geplaatst, wat betekent dat Reinbo aan het two-timen was. Foei!
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Jammer dat Ramon K weg is, sowieso iedere ´vaste´ user die weggaat is een gemis.
Vind het alleen wel jammer en dramatisch al ze zich echt uitschrijven, omdat daarmee ook al hun stemmen verwijnen en die zijn nog heel waardevol voor ons achterblijvers. Zou ik moeten kiezen tussen twee films met alleen de stem van Ramon en de één heeft een 0,5 en de ander een 5,0, dan zou ik toch de tweede gaan kijken (ondanks dat Ramon en ik qua filmsmaak erg uiteenlopen).
Beter om je niet uit te schrijven en gewoon niet meer te komen op de site. Bovendien kun je dan ook gewoon weer verder gaan mocht je in de toekomst weer van mening veranderen.
pippo il buffone's plotse verdwijning zou mogelijk een andere oorzaak kunnen hebben. Gezien de obscuurheid van de oudere films die hij heeft gezien (sommige kun je volgens mij bijna alleen maar hebben gezien toentertijd?), vermoed ik dat hij best al wel op leeftijd zou kunnen wezen. Hopelijk is hij (of zij) nog springlevend, maar MM-users zijn niet onsterfelijk....
....P.S. Tenzij ze zich niet uitschrijven!
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Beter om je niet uit te schrijven en gewoon niet meer te komen op de site. Bovendien kun je dan ook gewoon weer verder gaan mocht je in de toekomst weer van mening veranderen.
Ik kan ergens wel begrijpen dat de closure die het voor jezelf op zo'n moment biedt belangrijker is dan de nalatenschap voor de rest.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Ik ook, al zou ik het zelf nooit doen.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Komen jullie nog heel graag hier? Ik begrijp gebruiker Ramon K heel goed.
De vorige eigenaar heeft het 'framework' geleverd en dat hebben wij mogen vullen waardoor MM als website behoorlijk uniek is geworden. Ken verder geen website in Nederland of België dat zo breed en diep georiënteerd is op het medium film als MM. Avant-garde, westerns, filmfestivals, et cetera. Voor vrijwel alles kun je hier terecht.
Wij hebben samen iets opgebouwd echter met de nieuwe eigenaar is alles omgedraaid. Niet alleen sleutelen ze aan het 'framework' maar nemen ze onze functie af als zijnde de mensen die de website vulde met content. We staan te koop. Ordinair te koop. Het discussiëren, stemmen en de toevoegingen staan niet meer centraal maar opdringerige reclames en wanstaltige filmnieuws-artikelen. Met zo'n site wil je toch niet geassocieerd worden?
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Het valt voor mij wel mee, ik negeer de homepage door meteen naar updates te gaan en ik ben waarschijnlijk 1 van de gelukkige die de reclames niet krijgt door al lang vaste user te zijn. Ik merk niet belachelijk veel verschil met Jordy’s tijd en nu. Als ze het zo laten zit ik hier nog prima.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Met dit soort narcistische, struisvogelpolitiek ben ik bekend. Echter een website kan helaas niet groeien of nieuwe gebruikers aantrekken op deze manier. Dus op een bepaald moment moet de nieuwe eigenaar gaan stuntelen (TvMeter <---> MovieMeter) en wellicht zelfs de stekker eruit trekken.
Hier de homepage:
https://i.ibb.co/58ckRCg/MM.jpg
Zou jij als nieuwe gebruiker je aanmelden op MM? Ik zou de site gelijk wegklikken.
Deze dame en heer zijn overigens ook de schrijvers van de filmnieuws-artikelen op MM. Wie is zich daar bewust van? Stelt niemand zich daar vragen over? Ben ik de enige die dit merkwaardig vind?
Gebruiker Ramon K deed onlangs nog een poging:
Wat heeft jou belet om, op een site die al 20 jaar op vrijwilligers draait, 5 users te vragen als vrijwilliger of assistent om jouw artikelen aan te vullen, te controleren en eventueel te verbeteren of te verrijken? Voordat je 'publiceert'? Er loopt hier nB 20 jaar aan film die-hards rond.
Want jij bent nu in je eentje onze vertegenwoordiging. Je begint wel elke artikel met volgens moviemeter... 'wij selecteerden voor u'...
Dan moet dat nieuws natuurlijk een paar extra schijven passeren en dan heb je misschien maar 3 artikelen per dag klaar maar je hebt wel je clicks te pakken. PLUS je waarborgt de kwaliteit en diversiteit waarmee moviemeter zich al 20 jaar onderscheidt van andere filmsites.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dion heeft intern gesolliciteerd op deze functie, hij schrijft niet meer voor GPfans.
Er is wel degelijk contact / overleg over de inhoud van de artikelen.
Verder wordt er nagedacht over gastartikelen door users.
Maar ik denk dat dion.ollie hier beter zelf wat meer over kan vertellen.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Die reclames zijn niet mooi inderdaad maar feit blijft dat je een site niet gratis kan maken. De optie doneren is er nog steeds.
De artikelen vind ik ook waardeloos maar aangezien ze nu alleen op de voorpagina staan kan ik er best makkelijk langs kijken. Uiteraard is dit mijn kijk, maar narcistisch vind ik dat niet meteen.
Of het geen nieuwe users aantrekt weet ik niet. Gemiddelde populaire site heeft ook dat soort reclames. Denk dat het eerder ad blockers stimuleert dan dat je er niet meer heen gaat.
Maar snap je angst. Als het straks movie en tv meter word waar ik door gsts en andere soaps in de updates moet voor ik de nieuwe Mallick zie staan, gaat de lol er wel snel van af. Maar ik kan nog wel leven met de artikelen waar ze nu staan en de reclames kun je voor wat wisselgeld weg hebben.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
(Dat is speculeren maar natuurlijk gaan updates van series en films nooit door elkaar.)
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Met dit soort narcistische, struisvogelpolitiek ben ik bekend. Echter een website kan helaas niet groeien of nieuwe gebruikers aantrekken op deze manier.
Mooi is het niet, fan ben ik ook niet, maar het opdrogen van gebruikers en activiteit is ook niet alleen daaraan te danken. Het is erg jammer dat leden als Ramon K verdwijnen, maar ook zijn bijdrage aan de site was de laatste jaren bijna nihil.
Het is al langer zo dat MovieMeter niet meer dé plaats is voor alle filmliefhebbers. Populaire arthouse, klassiekers en blockbusters zien nog wat activiteit, een kleine horror kern houdt ook dat genre levendig, maar verder is het al langer duidelijk dan je voor bepaalde niches hier niet veel meer te zoeken hebt. Ik heb mij de laatste paar jaren ook al meerdere keren afgevraagd voor wie ik hier eigenlijk nog recensies schrijf. Er wordt toch niet op gereageerd en mensen zullen ze best nog wel lezen, maar is dat de moeite nog wel waard?
De overname lijkt zeker niet te helpen, maar het effect is dat het een zekere tendens versnelt, niet dat het de site in een andere richting duwt.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind dat filmnieuws niet zo erg. Het is van matig niveau, maar ach. Ik heb op de laptop en mobiel een directe link naar het forum. Maar ik vind het onvergefelijk dat onder Jordy de site bijna 20 jaar als een zonnetje liep en dat het nu een technisch gedrocht is waar elke week weer wat nieuws kapot aan is en die zonder addblocker eigenlijk niet meer valt te gebruiken. Op de mobiel bezoek ik MM steeds minder, het scrollen loopt serieus voor geen meter. Of je klinkt op die (censuur...is maar beter) reclames/add/banners/insert iets tergends irritants of de site hapert als een malle vanwege al die shit die ze bij elk bezoek in moeten laden. Inclusief constant terugkerende pop ups. ik snap heel goed dat MM in 2021 wel eens dicht kan gaan want ik geloof niet dat er nog massaal mensen deze site willen bezoeken als alles zo onvriendelijk oogt en werkt. Het zal best dat de nieuwe eigenaar goede bedoelingen met de site heeft, maar dit gaat echt de verkeerde kant op. Ik merk ook echt wel dat het zelfs op MM rustig aan het worden is. Ook in de avonden en weekenden, waar normaal best veel filmdiscussie was.
Het enige wat ik niet direct aan elkaar link zijn users die zich afmelden of uitschrijven en het afgelopen half jaar. Dat waren over het algemeen meestal al leden die al weinig nog de site bezochten en ook andere redenen hadden. Maar als je massale uitloop op lange termijn wil voorkomen dan moet het roer wel om. Anders hou je een Gamesmeter of Tvmeter over waar nauwelijks berichten gepost worden en de activiteit geregeld nihil is.
Ste*
-
- 2070 berichten
- 1386 stemmen
Om even een ander geluid te laten horen; ik zie mezelf als redelijk actieve gebruiker en ik merk nauwelijks verschil met voor de overname. Wellicht wat kleine bugs hier en daar (en de frontpage maar daar kan ik mee leven), maar voor de rest kan ik de website nog precies hetzelfde gebruiken als eerst. Ik maak geen gebruik van het forum, eigenlijk alleen van de filmpagina's en de recensies daar, dus misschien dat dat nog wat scheelt.
Maar even om te laten weten dat wellicht voor een hele hoop gebruikers (er zijn er vast meer zoals ik) dit helemaal niet zo leeft als bij velen hier. Waarschijnlijk zelfs bij de stille meerderheid niet?
Ik vind het dan ook jammer om te lezen dat MovieMeter volgens sommigen al dood en begraven is. Ik kom hier nog steeds graag en hoop dat ook in de toekomst te blijven doen.
Het zal er ook wel mee te maken hebben hoe en hoe intensief je de site precies gebruikt en sommigen zullen meer last hebben van eventuele veranderingen dan anderen, maar ik ben ook van mening dat het de gebruikers zijn die een website als deze uiteindelijk maken of breken. Dus massaal weggaan of MovieMeter als beyond repair verklaren helpt daarbij imo niet.
(weet niet of dit de beste plek is om dit te posten, maar even reagerend op wat ik hier lees.
En Onderhond, ik lees je recensies nog met veel plezier, voor wat het waard is
en ik ben vast niet de enige).
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik volg Ste* eigenlijk. Al van in het begin had ik het gevoel dat er users zijn die een compleet andere ervaring op de site lijken te hebben dan ik. Zelfs toen die geste met het verwijderen van de reclame voor een bepaalde categorie users nog niet was gedaan, las ik hier horrorverhalen die ik absoluut niet zelf meemaakte. Ook het filmnieuws stoort me eigenlijk absoluut niet. Oké, ik frons ook eens even mijn wenkbrauwen bij van die ietwat flauwe artikelen zoals hoe je je Netflix abonnement kunt stopzetten maar langs de andere kant zou ik liegen als ik zeg dat ik nog niet eerder een artikel met plezier heb gelezen.
Wat voor mij wel de sfeer begint te verzieken, zijn een aantal dramaqueens die elke gelegenheid pakken om ook maar commentaar te kunnen geven op de nieuwe eigenaar. Ze maken inderdaad wel eens een fout(je) maar ook Jordy sloeg de bal wel eens mis en we moeten nu ook niet doen alsof het onder hem hier altijd peis en vree was. Ik kan me users herinneren die moord en brand schreeuwden (grappig genoeg soms zelfs dezelfde als degene die je nu terugziet) toen avatars werden geïntroduceerd en er weer eens een nieuwe layout werd gemaakt.
Sommigen lijken zich dan ook te vereenzelvigen met het beeld van Moviemeter en hoewel iedereen natuurlijk even belangrijk is, is het nu eenmaal een groot publiek dat heus niet allemaal kungfu of Italiaanse horror (om nu maar eens even wat genres die ik zelf graag zie) hoog in het vaandel draagt. Ik had het er gisteren toevallig met mijn broer nog over. Dat is een enorme horrorliefhebber die mij in het genre heeft geïntroduceerd maar die bij het kijken van Dèmoni (1985) en Il Gatto Nero (1981) zei dat hij dat soort film eigenlijk zelf nooit zou kopen. Dan is het tof dat ik hem iets kan tonen dat hij anders nooit zou gezien hebben (en in het geval van Demoni ook nog eens goed vond) maar of Moviemeter daar nu volop de lans voor zou breken? Het zou hem compleet onverschillig laten.
Kort gezegd: een beetje zelfrelativering zou voor sommigen wel mogen. Moviemeter is een geweldige site die ik met enorm veel plezier (meerdere keren) dagelijks bezoek maar of er nu echt zo'n enorm verschil is tegenover de periode dat Jordy nog de plak zwaaide? Met uitzondering van de reclame zie ik het niet en laat ik daar nu net geen last van hebben.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Moviemeter is voor mij eigenlijk gewoon een gebruiksartikel, waar ik af en toe ook nog iets aan toevoeg. Heel weinig, maar ik doe mijn best.
Toch wordt het gebruik minder als de waarde minder wordt, en juist het verdwijnen van mensen wiens postjes je graag leest kan dan een reden zijn om zelf ook maar minder te komen.
De laatste maanden kom ik vooral minder omdat ik vooral een bioscoopkijker ben, en ja... bioscoop en voorjaar '20 is een slecht huwelijk.
Oh, nog even, ik probeer dus echt af en toe iets toe te voegen, maar tot meer dan oninteressante films kom ik niet, omdat anderen me altijd voor zijn. En interessante meningen heb ik niet wegens gebrek aan inzicht en gebrek aan kennis. Ben gewoon een genieter, meer niet.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Door de cc heerst er ook wel een andere dynamiek.
Mensen zijn maandenlang niet naar de bioscoop geweest. Iedereen kijkt dezelfde Netflix films e.d.
Maar ik lees ook positieve dingen, users die lang gewacht hebben en lang geaarzeld hebben, maar die nu toch MUBI hebben ontdekt.
Dat zijn volgens sommigen ook niche-films.
De trouwe aanhang western liefhebbers is er ook nog steeds.
Ondertussen probeert de crew met de enthousiaste hulp van MacHammerFan een honderdtal Bollywood films die aan Amazon Prime zijn toegevoegd ook op MM toe te voegen, zodat het Prime Video overzicht weer compleet is.
Datzelfde doen we ook iedere dag opnieuw voor de ontbrekende MUBI titels en al die andere films op de inmiddels al meer dan 15 VOD-diensten die we momenteel bijhouden in ons VOD-overzicht.
Verder zijn we in overleg om de toevoegregels wat te versoepelen, zodat niche films wat makkelijker op MM toegevoegd kunnen worden.
De actieve gebruikers kunnen gebruikmaken van een advertentievrije site. Ook de users die regelmatig films toevoegen aan MM krijgen een site zonder advertenties.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind ook dat er nog steeds veel goed aan MM is en dat sommige mensen het inderdaad extreem dramatiseren, maar de basis van de site raakt ondertussen wel aangetast met de constante technische problemen en de extreme hoeveelheid aan commerciële activiteiten, waardoor bv de mobiele site echt slecht draait. Dat is wel jammer. Het jaagt ook nog eens mensen weg, wat helemaal zonde is in een tijdperk waarom fora al veel gebruikers verliezen aan social media.
Wat ik overigens wel jammer vind is dat de nieuwe leiding nooit zich eens in de dialoog in dit soort topics heeft gemengd. Dat zijn ze niet verplicht, maar wat meer uitleg en dialoog zou misschien wel meer wederzijds begrip op kunnen leveren. De afgelopen tijd zijn gelukkig ook bepaalde zaken aangepast na klachten, dus er gebeuren ook wel goede dingen.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Problemen met de mobiele site is dus weer iets waar ik geen last van heb, die loopt nog even snel als gewoonlijk hier. Ik bezoek de site wel nooit zonder in te loggen, misschien ligt het daar aan?
Met je punt van dat de nieuwe eigenaar zich nooit in dit soort discussies mengt ben ik het wel volmondig met je eens. Het zou ze sieren alleszins maar langs de andere kant snap ik het ook wel ergens. Er zijn een aantal users die absoluut niet voor rede vatbaar lijken te zijn en dan kan ik me voorstellen dat je daar geen moeite voor wilt doen. Respect moet langs beide kanten komen en dat is er niet altijd naar mijn gevoel.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Met de mobiele site is helemaal niets aan de hand hier. Draait als een zonnetje op een (redelijk) budget Android toestel in de Firefox (beta) browser. Ingelogd.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Er wordt toch niet op gereageerd en mensen zullen ze best nog wel lezen, maar is dat de moeite nog wel waard?
Voor mijn gevoel heeft de 'like'-functie er ook voor gezorgd dat er iets minder gereageerd wordt. Daar kunnen we zelf wat aan doen: overweeg eens een reactie te plaatsen in plaats van een like te geven, of doe het allebei.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen

Dat zou wel eens een logische verklaring kunnen zijn inderdaad.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Voor mijn gevoel heeft de 'like'-functie er ook voor gezorgd dat er iets minder gereageerd wordt. Daar kunnen we zelf wat aan doen: overweeg eens een reactie te plaatsen in plaats van een like te geven, of doe het allebei.
Ik zie dat juist andersom. De like knop zorgt er nog geregeld voor dat ik merk dat mensen een review lezen. De like knop leek er toen een beetje te komen omdat er maar weinig op elkaars recensie werd gereageerd. Ik druk ook liever de like knop in dan dat ik ''Top recensie, helemaal mee eens!'' zou moeten typen.
Maar ik ben zelf ook iemand die graag een berichtje plaatst bij een filmdiscussie, dus ik doe beiden. Hoop dat de discussie weer een beetje terug gaat komen, het wordt toch wel vrij rustig.
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1833 stemmen
Het is al langer zo dat MovieMeter niet meer dé plaats is voor alle filmliefhebbers. Populaire arthouse, klassiekers en blockbusters zien nog wat activiteit, een kleine horror kern houdt ook dat genre levendig, maar verder is het al langer duidelijk dan je voor bepaalde niches hier niet veel meer te zoeken hebt. Ik heb mij de laatste paar jaren ook al meerdere keren afgevraagd voor wie ik hier eigenlijk nog recensies schrijf. Er wordt toch niet op gereageerd en mensen zullen ze best nog wel lezen, maar is dat de moeite nog wel waard?
Helaas ben ik één van die personen die je recensies altijd leest (als ik op de betreffende filmpagina ben), maar eigenlijk nooit erop reageert. Mocht je in de toekomst besluiten te stoppen met het schrijven van recensies , zou dat een groot verlies zijn voor moviemeter. Juist al die meningen en recensies vormen voor mij de basis van moviemeter en inspriren de bezoekers van de site. Overigens geef ik je groot gelijk mocht je dat besluiten, maar weet wel dat je fans hebt en ik hoop dat dat ook wat waard is.
J. Clouseau
-
- 976 berichten
- 1074 stemmen
Ik hoop dat hij gewoon even adempauze neemt, radijsjes kweekt in zijn tuin, de Titanic nabouwt in lucifers of zijn autobiografie aan het pennen is, en nog wel terugkeert naar de recensieschrijverij. Ook al ben ik het heel vaak met hem oneens, ik lees zijn recensies graag, alleen al voor de plastische, polemische stijl.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12836 stemmen
Ik ben inderdaad met de doorsnee recensies even gestopt op MM, zodat ik iets meer tijd kan besteden aan de Engelstalige recensies op m'n eigen site. Voordeel daaraan is dat ik m'n eigen content meer in beheer heb en die buiten MM ook veel makkelijker kan gebruiken (op sites als Letterboxd). Voor de films die ik echt goed vind zal ik hier lawaai blijven maken, maar bij de rest blijft het tijdelijk even stil.
Ook even naar autotranslate functionaliteit gekeken, jammer genoeg staat die tech nog niet op zo'n punt dat het écht bruikbaar is.
Verder blijf ik hier wel gewoon rondhangen trouwens! Geen drama enzo, gewoon een wat andere tijdsindeling van m'n hobbie.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4883 stemmen
Ik heb mij de laatste paar jaren ook al meerdere keren afgevraagd voor wie ik hier eigenlijk nog recensies schrijf.
Ik zit met dezelfde vraag. Tegenwoordig zijn headlines en slogans het enige waar men zijn tijd nog voor neemt. Zelfs beknopte meningen lezen, zoals die van jou, is voor velen blijkbaar een enorme opgave. Laat staan A-4-tjes zoals ik meestal neerpen. Telkens twijfel ik of ik het toch nog hier plaats en me niet beter beperk tot "drielettergrepige" termen als mening. De kwantiteit aan reacties blijft hoogstwaarschijnlijk toch recht evenredig m.a.w. nihil 
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Jouw verhaal heeft weinig inhoud. Uitleg is ook aan de korte kant.
2,5*
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Hahaha!! Touché!
Maar je snapt wel wat ik bedoel, een beetje lekkere dwarse mening tussendoor maakt het er hier stukken leuker op.