- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Ik ben niet dood of spoorloos verdwenen
Ik ben niet dood of spoorloos verdwenen
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Nu ook Ramon K zijn vertrek heeft aangekondigd zonder dat daar met zorg op wordt gereageerd door de verantwoordelijke(n), kan ik mij nog weer een stuk minder aan de indruk onttrekken dat de nieuwe eigenaars werkelijk 0 interesse hebben in de 'community' zoals die in de loop van jaren is gegroeid, en in de geluiden die daarbinnen de boventoon voeren. Er is tegemoet gekomen aan de reclame-klachten, na herhaaldelijk vragen door meerdere users, maar uit de reacties van hogerhand is ook nog weer duidelijker geworden dat er een 'visie' is (geld en clicks), die niet gaat worden veranderd ten behoeve van de vaste users die MovieMeter kleur geven (en hebben gegeven). Dat vrijwel niemand zit te wachten op het 'filmnieuws', maakt dus niet uit; als het maar voldoende interne en externe clicks oplevert. Ook de niet aflatende stroom van opmerkingen n.a.v. de formulering en de vage inhoudelijke keuzes wordt stoïcijns gecounterd.
Ik denk dat we met het betoog dat 'Deepwater Horizon' eerder onder 'actie' valt dan 'Mad Max: Fury Road' wel een voorlopig absoluut dieptepunt bereikt hebben. Niemand kan de site zo nog serieus nemen. En dat in een bestek van (minder dan) een halfjaartje - chapeau.
Het is dat ik MovieMeter zelf graag nog hanteer als bron van overzicht (stemmen van mijzelf en andere users, On Demand), en ik het sowieso doodzonde vind mijn profiel zo maar op te heffen, anders was ik al lang gevlogen geweest.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Dat vrijwel niemand zit te wachten op het 'filmnieuws'
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Nu ook Ramon K zijn vertrek heeft aangekondigd zonder dat daar met zorg op wordt gereageerd door de verantwoordelijke(n), [...]
Kom zeg, zo werkt het toch niet. Je kan niet verwachten dat de eigenaar zich in bochten gaat wringen om elk individu tevreden te stellen. Ramon K is een zeer gewaardeerde gebruiker maar de laatste jaren al weinig actief op de site aanwezig. Ook in de tijden van Jordy werden veranderingen doorgevoerd en gooiden sommigen er dan het bijltje bij neer, daar is niks vreemds aan.
En de tegemoetkoming van het ontbreken van reclame voor vaste users, dat is toch niet misselijk en een duidelijke blijk van goede wil. Ik vind de site de laatste tijd ook prima functioneren.
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2842 stemmen
Fijne relativerende noot Reinier! 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Kom zeg, zo werkt het toch niet. Je kan niet verwachten dat de eigenaar zich in bochten gaat wringen om elk individu tevreden te stellen. Ramon K is een zeer gewaardeerde gebruiker maar de laatste jaren al weinig actief op de site aanwezig. Ook in de tijden van Jordy werden veranderingen doorgevoerd en gooiden sommigen er dan het bijltje bij neer, daar is niks vreemds aan.
En de tegemoetkoming van het ontbreken van reclame voor vaste users, dat is toch niet misselijk en een duidelijke blijk van goede wil. Ik vind de site de laatste tijd ook prima functioneren.
Dit vind en zei ik ook ja. Waar blijven mijn massa-likes?
Nee, dit is gewoon grotendeels gewoon het gevolg van een ander internettijdperk. Vind het op MM nog redelijk druk gelukkig. Je zou eens tvmeter of gamesmeter moeten bezoeken...
Een eigenaar mag best luisteren naar feedback, maar het moet zeker niet de bedoeling zijn dat ze het ieder individu naar de zin moeten maken. Dan kan je nooit beleid maken.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13384 stemmen
John Milton Je kan terugkomen hoor
.
Bedankt voor de aardige woorden iedereen, wordt heel erg op prijs gesteld! Dat doet een mens goed. Ik ook van jullie! 
Het waren rare maanden, volledig op elkaars lip thuiswerken met zijn tweeën in een klein appartementje, geen collega's en vrienden meer zien en dan ook nog plots gestopt met MovieMeter; het ging allemaal niet vanzelf. Maar we hebben ons erdoorheen geslagen met de nodige moeite. Ik ben erg benieuwd hoe de komende maanden zich ontwikkelen met de versoepelingen, al ben ik wat gematigd met mijn verwachtingen. We zijn hier voorlopig niet vanaf.
Om eerlijk te zijn log ik nu primair weer even in omdat ik met een wachtwoord schoningsactie bezig ben (veel dezelfde, en VEEL te eenvoudige wachtwoorden) en overschakel op een wachtwoordmanager, maar niet zonder even te reageren natuurlijk, en te melden dat JM nog leeft. 
Wat betreft de bevindingen, de eerste week geen MM was erg vreemd, maar daarna heb ik me eigenlijk ook erg goed met andere bezigheden vermaakt. Het was ook niet alleen MM, ik zat ook weinig op ICM en Letterboxd; dus was in zijn geheel behoorlijk minder met film bezig. Meer series gekeken, bezig geweest met muziek en graphic novels, weer eens wat meer gegamed, en behoorlijk druk geweest met het samenstellen van mijn nog te bouwen nieuwe pc in Q4 van dit jaar. Dat gaat een rappe jongen worden (Ryzen 4000 met een RTX3080 is het plan), maar eentje die muisstil moet zijn. Daar zit best wat research in.
Voor nu houd ik het wat MM betreft nog even op de status quo en log ik zo weer voor onbepaalde tijd uit, en ik verwacht dat als ik terugkeer op MM dat het in een andere capaciteit zal zijn. Minder aanwezig, en niet meer in zoveel verschillende topics. Er zijn zeker users waar ik het contact mee mis en bepaalde topics en challenges die ik echt erg tof vind. Dus die deur blijft zeker op een kier. En ik ben uiteraard te contacten via de andere sites.
Stay safe!
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Bedankt voor alles MM-users! Ik zal MM nog wel eens bezoeken in de toekomst, maar niet meer als user helaas. Veel filmplezier gewenst!
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Zonde, man! In ieder geval ook zonder MM nog veel plezier met film kijken.
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1576 stemmen
John Milton
Ramon K
Niet de minsten... Bedankt voor jullie bijdragen. Altijd van genoten en of van geleerd. 
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Bedankt voor alles MM-users! Ik zal MM nog wel eens bezoeken in de toekomst, maar niet meer als user helaas. Veel filmplezier gewenst!
scorsese
-
- 13160 berichten
- 11071 stemmen
Helaas. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
John Milton
Ramon K
Niet de minsten... Bedankt voor jullie bijdragen. Altijd van genoten en of van geleerd.
Wat dacht je van 'IH88'? Ook niet meer aanwezig sinds begin deze maand.
Jammer Ramon, het gaat je goed!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hij kondigde het weken terug al aan, uitschrijving na zijn verjaring op Moviemeter. Nouja, moet je respecteren. Ik vind het altijd zo drastisch en wat overdreven, tenzij je echt gewoon klaar met dit bent. Kan natuurlijk. Zag hem sowieso al niet vaak meer in topics, vond zijn foto's met nieuwe filmaankopen altijd wel mooi. Een echte liefhebber.
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
True... Vind het ook lang niet altijd even boeiend als mensen online ergens de brui aan geven. Dat is dan maar zo denk ik meestal.
Maar... Iedereen heeft zo zijn gebruikers waar ze naar kijken. Al bijna 20 jaar jatte ik toch van hem de meeste tips. Vind het echt jammer.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Al bijna 20 jaar jatte ik toch van hem de meeste tips. Vind het echt jammer.
Dat kan nog steeds! Ramon Krikke’s profile • Letterboxd
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
True... Vind het ook lang niet altijd even boeiend als mensen online ergens de brui aan geven. Dat is dan maar zo denk ik meestal.
Maar... Iedereen heeft zo zijn gebruikers waar ze naar kijken. Al bijna 20 jaar jatte ik toch van hem de meeste tips. Vind het echt jammer.
Ik vind het tenminste chique dat hij het vooraf heeft aangekondigd. Ik baal altijd wel als ik users jarenlang volg en dat ze plots verdwenen zijn. Mag natuurlijk, maar je kan je wel digitaal aan mensen hechten. Heb op MM echt veel leuke users die ik volg qua smaak of schrijfstijl. Stukjes van Onderhond blijf ik lezen, ook al ben ik het 9 van de 10 keer niet eens.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
John Milton
Ramon K
Idem, we will miss you
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1576 stemmen
Wie??
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ach verdraaid, ik dacht dat hij op zijn stappen was teruggekeerd en toch ging blijven. Jammer, blijft één van de leukste users hier die ook gewoon lekker zijn gedacht zei. Niet altijd op de meest ideale manier, heb er in het verleden ook al wel eens discussies mee gehad, maar ik vond het altijd wel de moeite om hem te volgen.
Altijd jammer dat ze zich volledig uitschrijven, dan gaat ook gewoon een hele hoop kennis verloren. Bij John Milton kun je nog altijd wel zijn profiel en hoge stemmen bekijken, bij Ramon niet meer nu 
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Jammer Ramon, het gaat je goed!
Ik leef nog hoor
. Maar ik heb besloten om een tijdje niet meer actief te zijn op dit forum. Of dit permanent is of niet weet ik nog niet. Ik vond MM altijd leuk en interessant door de 'community', maar de laatste tijd werd dat steeds minder. Steeds meer gebruikers die ik volgde haken af (Zwolle84, John Milton en DVD-T onder andere), en andere gebruikers zijn minder actief. Het enthousiasme nam daardoor ook steeds meer af. Films loggen kan ik op andere sites, en daarom ben ik meer actief op Letterboxd.
Aan initiatieven zoals de Horror challenge in oktober en de top 1000 zal ik waarschijnlijk wel mee blijven doen (de top 1000 zeker als die nog doorgaat), maar voor nu tot ziens.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik heb MM ook begin dit jaar echt een maand of 2-3 niet bezocht, maar dat betekent daarom niet dat ik mijn account ga verwijderen. Dat ga ik ook nooit doen. Ik denk ook nooit dat ik MM zal verlaten, maar misschien komt er wel een punt waarop ik het maar 1-2 keer per jaar bezoek. Ach ja, we zien wel wat de toekomst brengt. Fora zijn sowieso niet echt meer van deze tijd, dus daar moet je ook wel rekening mee houden. Elk fora loopt met het probleem dat zijn userbase niet meer is wat het ooit was, en dat is wel jammer. Op Facebook en andere sociale media vind je die diepgang die je op fora vindt, niet echt.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Echt heel erg jammer! Weer een aandeel aan deze site weg met vaak nuttige en leuk inhoudelijke meningen.
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Gelukkig blijven hun berichten wel bestaan.
Zo lees ik vaak nog met plezier de berichten van Reinbo, wanneer ik die tegen kom. Blijf het jammer vinden dat hij hier weg is.
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1576 stemmen
Zo lees ik vaak nog met plezier de berichten van Reinbo, wanneer ik die tegen kom. Blijf het jammer vinden dat hij hier weg is.
Om over pippo il buffone nog maar te zwijgen.
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Ja, inderdaad. Nog steeds lees ik zijn recenties met een big smile, als ik al niet in een lachbui geraak. Schitterend telkens met zijn: "Wat zie ik nu? Heeft nog niemand op deze film gestemd?" bij de meest obscure werkjes.
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Gelukkig blijven hun berichten wel bestaan.
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1576 stemmen
Nog steeds lees ik zijn recenties met een big smile, als ik al niet in een lachbui geraak.
Ik heb precies hetzelfde 
En ik vind het zo mooi bij hem dat hij heel behoorlijk schrijft, maar dat het zo achteloos lijkt neergepend. Uit de losse pippo pols.