• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.045 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.276 gebruikers
  • 9.390.376 stemmen

MovieMeter User Pics

zoeken in:

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Na een half jaar eindelijk teruggekeerd naar Nederland. Ben hier inmiddels alweer 2 tot 3 weken. En daar ben ik blij om, al mis ik veel vrienden, mensen en plaatsen uit Mongolië toch echt wel.

Niet zoveel foto's gemaakt, omdat ik vooral druk was met mijn video-project waar ik nu thuis aan werk. Toch natuurlijk een klein toestel meegenomen, hier een kleine selectie voor wie is geïnteresseerd.

Ik verbleef bij een gezin in een klein dorpje genaamd Chandmani, gelegen in de Westelijke provincie Khovd. De drie meest Westlijke provincies Khovd, Bayan-Olgii en Uvs zijn vooral herkenbaar door vele berge, vlaktes en ijskoude winter.

(afbeelding)

Het dorp.

(afbeelding)

Het dorp met links de berg Jargalant.

(afbeelding)

Mijn vriend Tolga loopt elke ochtend met geiten en schapen.

(afbeelding)

Slecht weer gaat komen.

(afbeelding)

Slecht weer is gekomen.

(afbeelding)

Honden leven hier buiten, wat voor temperatuur het ook is. De winter die ik meemaakte bereikte soms een maximum temperatuur van -35. Iets noordelijker zelfs -50. Niet alles overleeft dat.

(afbeelding)

Kleine Temujin, zoon van een worstelaar.

(afbeelding)

Een ander dorp, 5 uur van ons vandaan.

(afbeelding)

Reizen gaat met (Russische) busjes of jeeps. Wegen zijn niet nodig maar wel gewenst.

(afbeelding)

Soms rijden wij 3 dagen, dag en nacht. Over zand en gras. Rivier en sneeuw. Vele banden overleven het niet.

(afbeelding)

Met elke pauze lijkt iedereen met zijn laatste zucht in te zakken.

(afbeelding)

Ik film. Maar wat eigenlijk? Dat vroeg ik mij ook wel eens af.

(afbeelding)

Meisje.

(afbeelding)

Jongen.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Die voorlaatste foto is prachtig. Die zou ik zomaar aan mijn muur kunnen hangen!

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Echt schattige foto `s die laatste 2 en die eerste en derde foto zien er echt schitterend uit. Klinkt als een hels maar mooi avontuur die 6 maanden in Mongolië!

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Prachtige foto's !

®Tc

• 8212 berichten
  • 1087 stemmen

Nice !

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Mooie foto's!

Als China overbevolkt raakt, hebben ze in Mongolië nog genoeg plaats, met hun 3 miljoen inwoners..

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

En als Mongolie vol is blijven er nog maar een stuk of wat plekken over waar je nog zulks desolaat landschappen hebt

Mooi Tayama, ik hoor wel wanneer je wat te laten zien hebt qua videowerk!

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Maxcomthrilla; Jij ook terug? Ik dacht dat je nog wel weg zou zijn.

Danuz; Klopt. Daarbij is Mongolië ook niet zonder reden zo dunbevolkt. Als ik wat heb zal ik het je laten weten.

De laatste foto's van mijn selectie.

(afbeelding)

De hoofdstad Ulaanbaatar, herkenbaar aan de kerncentrale.

Ik verbleef een paar dagen in een arme wijk die de gehele hoofdstad omringt.

(afbeelding)

Mijn thuis deze maanden.

(afbeelding)

Vrijstaande woning.

(afbeelding)

Mijn kleine maat, Ganbold.

(afbeelding)

Benzine.

(afbeelding)

Mijn grootste maat Bansukh.

(afbeelding)

Berg Jargalant opgeslokt door een wolk.

(afbeelding)

Water.

(afbeelding)

Water halen, elke dag.

(afbeelding)

Je sokken moet je echt koesteren, daarom elke dag wassen.

(afbeelding)

Bactriaanse kamelen.

(afbeelding)

Ik zing op een festival in Ulaanbaatar, "Khuumii Symposium 2009".

(afbeelding)

Ik werd gevraagd om een videoclip te filmen met deze Mongoolse metalband.

Voor wie geïnteresseerd, dit is de man bij wiens familie ik verbleef. Hij zingt hier op het "Khuumii Symposium 2009".

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Schitterende foto's!

Het lijkt me ook een schitterende ervaring!

Wel apart om zoveel primitiviteit te zien en als laatste een metalband met drumstel haha.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Schitterende foto's. Wat een desolate landschappen. Lijkt me niet altijd een pretje daar te moeten wonen.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1718 stemmen

He Tayama... Ziet er weer goed uit. Wat een avontuur man, geweldig

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Ik snap niet waarom Mongolië zo dunbevolkt is.

Bijvoorbeeld een provincie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ajmag_Dundgovĭ

Bijna 2x groter dan Nederland, met amper 50.000 inwoners. Dat is iets meer dan het dorp waar ik woon.. raar.

Ik heb dat filmpje bekeken, als je dat filmpje niet gezien zou hebben, maar alleen de muziek gehoord zou hebben, dan zou je denken dat er alleen instrumenten bespeeld werden. Is dat een speciale gave wat die man heeft ofzo?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Erg indrukwekkende foto's. Mongolië staat ook nog hoog op mijn "to see' lijst. Maar eh? Hoe is het eten daar?

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Werkelijk verbluffend mooi! Op die manier reizen/leven lijkt me een hele opgave eerlijk gezegd, maar deze prachtige plaatjes zullen je wel voor altijd bijblijven!

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2874 stemmen

Je hebt echt zo'n goed oog voor fotografie!

Schitterend inderdaad.

starbright boy (moderator films)

• 22436 berichten
  • 5131 stemmen

Laat ik het dan ook nog maar even zeggen: Wat een mooie foto's. Die twee zwartwitportretten uit je tweede post bijvoorbeeld zijn echt ontzettend mooi.

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Tayama schreef:

Maxcomthrilla; Jij ook terug? Ik dacht dat je nog wel weg zou zijn.

Ik vond bijna 8 maanden van huis wel lang genoeg bij nader inzien. Had ook alles wel gezien/gedaan wat ik wilde doen daar, dus ik dacht dan pakken we gewoon nog even een zomer mee en beginnen we wat eerder met sparen voor de volgende vakantie.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

maxcomthrilla schreef:

dus ik dacht dan pakken we gewoon nog even een zomer mee en beginnen we wat eerder met sparen voor de volgende vakantie.

En hoe verklaar je dan dit?: Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Cool zeg, zo'n trip!

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Ajax - Wacht maar tot je de plaatselijke sjamaan met een mobieltje te werk ziet gaan. Niets vreemds aan!

Bart Simpson - Je snapt het niet? De provincie die jij als voorbeeld noemt is een Zuidelijke provincie. In het zuiden ligt de Gobi woestijn, 's nachts met temperaturen van -30, overdag +30. Niet altijd natuurlijk. Vooral zand, weinig water, weinig vegetatie. Geen optimale levensomstandigheden.

De provincie waar ik zat, het Westen, word gekenmerkt door hoge rotsen en bergen, kale vlaktes en weinig vegetatie. 's Winters temperaturen tegen de -50, 's zomers soms tegen de +45. Geen optimale levensomstandigheden. Deze mensen in zulke provincies zijn nomaden, of zijn in ieder geval afhankelijk van dieren (geiten, schapen, paard, kameel, yak), en die dieren moeten ook kunnen leven. Niet zo heel raar dus.

Dat is overigens geen speciale gave. Dit is een speciale zangtechniek; boventoon- of keelzingen. Muziek is één van de grootste exportproducten van dit land. 1 op de 4 mensen is muzikant. Al is het tegenwoordig niet alleen traditionele muziek maar vooral veel pop, hiphip en rock.

Zie ook dit korte filmpje. Dit is de oom van het gezin waar ik verbleef. Het enige bewegende materiaal wat ik ooit van hem zag. Uniek dat dit te vinden is op youtube. In de jaren '70 was hij de eerste artiest die deze kunst naar het podium bracht.

Reinbo - Voor het eten moet je er niet heen gaan. In ieder geval niet als je op vakantie wilt om "lekker te eten". In de hoofdstad heb je geen moeite te doen voor een lekker Koreaans of Chinees restaurant. Zelfs Frans of Duits is te vinden. In het platteland moet je echter wat sterker in je schoenen staan. Vooral 's winters (in het Westen) is het enkel vlees. Veel schapenvlees en schapenvet. De week bestaat normaal ongeveer uit veel meelproducten, vaak gevuld met vlees en vet. Veel simpele soep, soms met rijst. Groente gaat niet verder dan aardappel, wortel en groene ui. Je mag blij wezen als je 1 keer in de 2 weken verse "khuunii gedes" krijgt. Schapeningewanden, inderdaad. Klinkt niet meteen uitnodigend, maar is wel een gewaardeerde delicatesse. Ook door mij.

(afbeelding)

(afbeelding)

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ehm. Ben net mn broodje aan het opeten.

rose

• 2280 berichten
  • 0 stemmen

Indrukwekkende foto's Tayama...

Die pan met soep(rijst) ziet er niet echt smakelijk uit.

Wat was het lekkerste wat je daar gegeten had?

sinterklaas

• 11820 berichten
  • 3320 stemmen

Erg mooi uitzicht daaro. Al moet ik er daarintegen niet aan denken om daar te wonen.

Over muziek gesproken: zo ben ik een hele poos geleden deze nog wel eens tegengekomen:

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Rose: Die rijst is niet verkeerd. Gekookte rijst met gedroogd vlees. Mijn favoriete gerecht was echter melkthee met gedroogd vlees en rijst. Ik was ook fan van huushuur (zie hier), dat komt oorspronkelijk uit China. Gefrituurde broodjes met vlees of gemalen schapen ingewanden.

Sinterklaas: Ik zou er ook niet willen wonen. Zal wel nog vaak terugkeren.

Altan Urag is een interessante groep. Maakte o.a. muziek voor Mongol en Khadak. Werd door hun nog gevraagd voor het maken van een nieuwe clip, maar toen moest ik al weer naar huis. Jammer!

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1718 stemmen

Tayama schreef:

Gefrituurde broodjes met vlees of gemalen schapen ingewanden.

Ah, een soort frikadel-broodje lekker!

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Tayama, waarom vind je Mongolië eigenlijk zo interessant? Het is namelijk geen populair vakantieland. Sterker nog, misschien ben jij de enigste Nederlander die dit jaar op reis is geweest naar Mongolië

Green Destiny

• 254 berichten
  • 1396 stemmen

Prachtige foto's Tayama!

B_B

• 1969 berichten
  • 776 stemmen

Welkom terug Tayama! Erg mooie foto's allemaal

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Bart Simpson schreef:

Het is namelijk geen populair vakantieland.

Misschien is dat wel juist de reden.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.