- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- MovieMeter User Pics
MovieMeter User Pics
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
We landen in Tokyo en gaan daarna 3 weken naar beneden reizen, waarvan de laatste week eilanden. Nog niet alle plaatsen zijn helemaal definitief, we maken deze week ons plan af. 
Vergeet vooral Nara, Tsumago (dagje wandele door schitterende natuur) Osaka (Aquarium, modern Japan/Bladerunner) en Hirishima (zeer indrukwekkend, een must) niet. Tokyo zou ik in augustus niet te lang blijven(3 dagen) , veelt warm en klam, zo heb ik me laten vertellen.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Kan iemand mij trouwens kort uitleggen wat het grootste verschil in de kwaliteit van foto’s is, als je een spiegelreflexcamera gebruikt in plaats van een digitale fotocamera? |
Bij een spiegelreflex camera kijk je direct door de lens. Dus wat je door de "zoeker" (een digitale camera heeft geen echte zoeker dus) ziet is wat er daadwerkelijk op de foto komt.
Daarnaast kun je lenzen wisselen. Je kunt kiezen tussen een aparte groothoek-lens of een telelens. Een lens die alles kan bestaat niet. De kwaliteit van speciale lenzen ligt dus veel hoger.
Toch wil ik er nog even bij vermelden dat die digitale filmcamera's ook voor briljante foto's kunnen zorgen. Heb zelf ook een Coolpix 5900 van Nikon en die is echt in staat tot fabelachtige foto's al was het maar vanwege de "macro'functie. Hij is inmiddels niet meer in Productie en op E-bay herkent men de waarde nog niet, maar door zijn kwaliteiten is ie uit productie gehaald. De camera was te goed. 
J.T.O
-
- 791 berichten
- 1048 stemmen
Bedankt voor je informtie. Ik heb de Coolpix series wel even bekeken, maar ik heb zelf een Canon Ixus 75. Maar het macro functie is toch alleen goed als je foto's van dichtbij probeert te schieten? En trouwens hoe leren jullie dit allemaal? Uit evaring? Op internet lezen? Van vrienden?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Ik ben op m'n twaalfde ooit eens begonnen met foto's schieten op een oude Practica (made in DDR)
Mijn eerste toestel was gelijk een spiegel-reflex, heb nooit echt kunnen wennen aan compactcamera's (alhoewel ze heel praktisch kunnen zijn) daarna Pentax analoge camera's en nu heb ik sinds kort mijn eerste digitale spiegel reflex (een Sony a-100).
Je moet gewoon beginnen met foto's maken daar leer je het meeste van volgens mij.
J.T.O
-
- 791 berichten
- 1048 stemmen
Lol, gemaakt in de DDR
Ik zal ooit wel eens beginnen, wanneer weet ik nog niet eigenlijk, maja 
HeresJohnny
-
- 104 berichten
- 5 stemmen
Neen dank u. Ik ben zo al lelijk genoeg.
Jij ook al? 
606
-
- 23882 berichten
- 12307 stemmen
klik op de link 
mijn nieuwe werkplek hotel Der Brabander in winterberg per 29 juni
http://img266.imageshack.us...
ik zelf bij de kegelbaan in het hotel.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Leuke foto's 606
moest je geen bowling/kegel schoenen aan? 
sinterklaas
-
- 11824 berichten
- 3322 stemmen
De babbelbar klinkt Nederlands. Maar leuke foto's.
606
-
- 23882 berichten
- 12307 stemmen
De babbelbar klinkt Nederlands. Maar leuke foto's.
is een brabants hotel 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Week 4 Fukuoka, Dogo & Osaka.

Being Kikujiru 
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2247 stemmen
En opnieuw weer een prachtige set foto's Reinbo 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Helaas gewoon in Nederland. (Al is Rotterdam ook prachtig
)
NKyou
-
- 3081 berichten
- 747 stemmen
Weer erg grappige en mooie foto's inderdaad
Blijft leuk.
Wat moet de bovenste foto voorstellen?
by_the_way
-
- 3792 berichten
- 504 stemmen
Helaas gewoon in Nederland. (Al is Rotterdam ook prachtig
)
Ik wou net zeggen 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Weer erg grappige en mooie foto's inderdaad
Blijft leuk.
Wat moet de bovenste foto voorstellen?
Het shoppingcentre van de toekomst Canal City in Fukuoka.
6 verdiepingen met shops, nog eens 6 verdiepingen met superstores, 13 bioscopen, 3 game halls, 20 restaurant, een hotel en beneden zie je een optreden. Verder veel waterpartijen met een water/licht show a la de Efteling. Erg lelijk (Soort Alexandrium III) , maar wel volledig volgens het vertical city concept van Koolhaas.
neo
-
- 15436 berichten
- 10056 stemmen
Foto's maken van Rotterdam... Dat is een levenstaak, zoveel prachtige dingen te zien....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vind het lastig Rotterdam fotograferen, zie het zo vaak dat het zijn bijzonderheid verliest. Na een bezoek aan het architectonisch oerleleijke Japan (Ja u leest het goed, ik was ook verbaasd) zie ik weer hoe mooi het is. 
by_the_way
-
- 3792 berichten
- 504 stemmen
Mijn vader heeft vroeger in R'dam Zuid gewoont. Nu is het een achterstandsbuurt geworden maar als ik foto's zie van hoe het in de jaren 60/70 was, tjah...
gotti
-
- 14086 berichten
- 5922 stemmen
Het valt ook vies tegen, als je d'r eenmaal bent...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach Zuid heeft ook z'n mooie plekken, al zitten er zeker schrikbaarende wijken tussen.
Word_Play
-
- 358 berichten
- 1290 stemmen

Een paar Photoshop-dingetjes van mij.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2901 stemmen
Die vierde en vijfde foto zijn echt geweldig 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Mooie meid die op die foto alleen staat. En kom nu niet vertellen dat het je zus is.