- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Je eigen filmcreaties
Je eigen filmcreaties
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Ik geloof dat ik al leefde in de 'oudheid'....
Bij het woord 'oudheid' denk ik eigenlijk altijd aan de Griekse/Romeinse/Egyptische oudheid.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
stel dat ik een script schrijf...waar in nederland of vs moet ik hem dan naartoe sturen, wil ik dat hij verfilmd wordt..
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
stel dat ik een script schrijf...waar in nederland of vs moet ik hem dan naartoe sturen, wil ik dat hij verfilmd wordt..
Zoek contact met een regisseur of producent naar goesting. Je vindt sommigen via filmstart.nl
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Ik ben al tijd van plan om een cursus schriptschrijven te doen, maar ik ben er zo snel nog niet een tegengekomen. Bestaan zulke cursussen wel?
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Yep. Voor particulieren o.a. bij openstudio.nl en crea.uva.nl,
Die laatste schijnt het beste te zijn, heb ik vernomen van bekenden die beide cursussen gedaan hebben.
Samm
-
- 16 berichten
- 7 stemmen
In Film > Algemeen > Jouw eigen film:
Ik was eigenlijk wel benieuwd naar waar de meeste films over zouden gaan, als jij het zou mogen zeggen! Ik ben van plan mijn eigen eerste film te maken,
.. En er is wel een topic voor eigen horrorfilm maar nog niet voor n gewone film, dus mijn doel is eigenlijk hetzelfde als die van ''jouw eigen horrorfilm'' Maar dan niet per se over horror 
Ben benieuwd of het wat wordt.. 
gondwana
-
- 1212 berichten
- 1464 stemmen
Oorlogsjournalist met freudiaanse waanbeelden in een burgeroorlog.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Een vriend en ik gaan ook een film maken. We zijn er al druk mee bezig en zijn erg enthousiast. Zodra er resultaten te zien zijn show ik ze hier wel 
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
By_the_way en ik hebben een eigen filmcreatie gecreeërt:
Ik ben de hoofdpersoon en by_the_way is de cameraman en heeft aan het eind ook nog een korte rol.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Is de muziek afkomstig van een radio die aanstaat op het moment van filmen? 
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Is de muziek afkomstig van een radio die aanstaat op het moment van filmen? 
Bijna goed, een computer
.
grappig filmpje maar ik snap hem niet.
Misschien dat de omschrijving ernaast je op weg helpt.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
nee ik snap het nog steeds niet, ik hoorde ook niet alles zuiver.
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad best jammer van het geluid. Het werd via een telefoon opgenomen omdat we nog niet de mogelijkheid hebben om via een camera dingen op de computer te zetten. Het gaat er hier iig om dat ik een vreemd geluid hoor waarvan ik wakker schrik, en ik ga dan bekijken wat dat kon zijn. Ik dacht dat het een indringer was, maar het bleek uiteindelijk maar een vriend van me te zijn. Dat was by_the_way aan het eind.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
toch wel leuk bedacht maar geen originaliteit. en wat ben jij "klein" basketballerke 
by_the_way
-
- 3792 berichten
- 504 stemmen
ik snap hem niet.
Valt niet veel aan te snappen.
A.S.E.
-
- 386 berichten
- 1476 stemmen
Ik heb de voorbije maanden enkele filmpjes gemaakt en ze op youtube gezet. Sommigen telden mee als taak voor filmschool, anderen waren puur voor de fun. Je kunt ze op youtube zien :
Enjoy ! 
Denden 100 Piek
-
- 397 berichten
- 121 stemmen
Ik heb toch al sinds twee jaar aardig wat amateurfilmpjes gemaakt, in mijn eentje en met een goede vriend.
Samen met deze vriend onder de naam Wilkmeijer Productions, begonnen we met Kristof Creen: Een groepje jongeren besluit om een seance te houden en contact te maken met de doden. Maar ze roepen ze een boosaardige geest op. Ze zullen er gauw achter komen dat dit geen toeval was.
Onze eerste film, een erg leuke ervaring en daarom zijn we verder gegaan om onszelf te verbeteren om zo qua techniek en inhoud betere films te kunnen maken.
Toen gebruikten we onze nieuw opgedaande ervaring om een film te maken zonder het schokkerig camerawerk, zonder slechte dialogen(mislukt, helaas, check het einde maar) en met een origineel verhaal. Ik vind het een leuk experiment, erg sloom filmpje, maar toch wel leuk om te zien, denk ik. Houvast: Wanneer je je kamer opruimt, kom je vaak dingen tegen waar je fijne en minder fijne herinneringen aan hebt. Voor sommige mensen zijn deze herinneringen een houvast in hun leven.
Toen wilden we helemaal los gaan met een vet verhaal, originaliteit, goed camerawerk en spanning. We schreven het script van Tension. Veel moeilijkheden in het montageproces gehad, waardoor er vooral veel foutjes zitten in het geluid, maar ik ben verder best wel trots op deze film, hoewel we veel kritiek hebben gekregen op ons accent(van Nederlanders, van mensen uit het buitneland hoor ik daar geen kritiek over). Ook het enigszins rommelige verhaal en beroerde camerastandpunten, hoewel we daar toch ons best op gedaan hebben. Oftewel, we hebben nog steeds veel te leren, maar dat maakt het nog leuker om amateurfilms te maken. Tension: Wilkmeijer Productions proudly presents: Tension, a story about a friendship without trust. A thriller that will make you anxious and ... alle » confused.
Written and directed by Ervee van der Wilk and Dennis Meijer.
Starring: Ervee van der Wilk, Dennis Meijer and Dirk van Rijn.
Plot outline: Jack gets caught up in the middle of a fight between his two friends Phil and Chris. When Phil goes too far, Jack tries to stop him. But Jack gets a blackout and suddenly there's a distressed Phil talking to him. Chris is gone, and Phil won't say what happened, only that Jack must not go to the police. When Jack finds Chris, he tries to uncover what started the fight and what happened when he blacked out.
Verder heb ik zelf nog wat ideetjes in mijn eentje uitgewerkt, wat resulteerde in deze twee filmpjes ik maakte tussen Kristof Creen en Houvast door, en verder een serie zeer beroerde komisch bedoelde filmpjes die ik onlangs toch maar offline heb gehaald.
Oh, en dan is er nog een filmpje die we maakten tijdens de opnames van Tension toen we melig waren...
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Leuk filmpie, komt er nog een Doodweg 2? 
Wie ben jij in dat filmpje salvatore?
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3236 stemmen
Doodweg 2 zijn er al wel wat plannen voor maar eerst waarschijnlijk een andere horrorfilm, als daar nog wat van komt in de zomervakantie.
Ik ben trouwens het slachtoffer die het langs blijft leven 
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Met één arm op het eind?
Oh ja, mooie horrorcollectie daar op die tafel. 
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3236 stemmen
Één hand ja.
Dank je, waren wat titels van mij en wat titels van mn broer.
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Eigenlijk had je de film ook beter 's nachts op kunnen nemen, was het ietsje enger. 
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3236 stemmen
Waarschijnlijk wel, maar daar hebben wij niet het juiste apparatuur voor. Oftewel je ziet geen bal in het donker met de camera. Hierdoor houden we het gewoon op schemering/licht.
Demoniac
-
- 413 berichten
- 1458 stemmen
Met een budget en tijd kan dit best wel eens een hele leuke film worden. Dit heeft jullie waarschijnlijk weinig gekost, maar toch was het wel erg de moeite waard. Ik ben zelfs een keer geschrokken, wat voor horror natuurlijk wel een pluspunt is. Een goed verhaal vertellen is in 13 minuten natuurlijk onbegonnen werk, want het motief van de killer is onbekend, wellicht dat dit in een vervolg aan het licht komt. Ik moet erbij zeggen dat de muziek mij goed beviel (beter goed gejat dan slecht bedacht) met als minpuntje, wat eerder gezegd is, dat het praten niet overal goed verstaanbaar was.
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3236 stemmen
Met een budget en tijd kan dit best wel eens een hele leuke film worden. Dit heeft jullie waarschijnlijk weinig gekost, maar toch was het wel erg de moeite waard.
Ja dit heeft ons, naast wat artikelen van de fopwinkel, bijna niks gekost.
Dit hadden wij inderdaad in gedachte voor de mogelijke vervolgfilm. Nog alleen even kijken hoe we dat precies gaan toepassen, maar het is in ieder geval een must.
Voor het muziek gaat er in het 2e deel waarschijnlijk wat veranderingen komen. Muziek van Halloween gaat niet meer gebruikt worden en zal er dus alleen worden gekeken naar de scores van de hedendaagse horrorfilms in combinatie met zelf gecomponeerde/geproduceerde muziek. Het is nog even afwachten hoe dat, vooral het laatste, allemaal gaat verlopen.
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Ga je nog meer horrorfilmpjes maken?
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3236 stemmen
Ja, er komt waarschijnlijk een doodweg 2.
Weirdo Wizzy
-
- 95 berichten
- 0 stemmen
Doe het nou maar niet. De opvolgers zijn altijd slechter hè