• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.210 series
  • 33.981 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.371.928 stemmen

Waar werken de MM-users?

zoeken in:

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Geen rijbewijs? Dat hoor je niet zo vaak meer...

Wordt je wel enorm gebonden aan bepaalde gebieden zeg. Of je moet het leuk vinden om elke dag heen en terug van je werk een halve wereldreis te maken.

Nee hoor, ik ga op de fiets en krijg daar nog geld voor ook.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2535 stemmen

@ Materny

Compleet gelijk, maar als de salaris maar lekker is, kan ik zulke dingen af en toe wel missen.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Zijn vrachtwagenchauffeurs zulke grootverdieners dan? Nooit geweten.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3280 stemmen

Zal best aardig verdienen. Zeker ook omdat ze van die belachelijke uren maken. Ik heb wel eens als bijrijder gewerkt. Dagen van 5 tot 5 zijn vrij normaal.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Dan hebben ze wel een magneet op de tachograaf zitten. .

Quentin

• 10202 berichten
  • 8543 stemmen

Apollinisch schreef:

Zijn vrachtwagenchauffeurs zulke grootverdieners dan? Nooit geweten.

Niet perse in uurloon, maar ze kunnen vaak heel veel uren maken met diverse toeslagen.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

kos schreef:

Als je een bijrijder hebt niet natuurlijk.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Geen rijbewijs? Dat hoor je niet zo vaak meer...

Voor vrachtwagenchauffeur moet je wel een C-rijbewijs hebben geloof ik.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2535 stemmen

C1, C, C1E en CE zijn de soorten rijbewijsen voor vrachtwagens en aanhangers/opleggers.

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2630 stemmen

Vrachtwagenchauffeur zou echt niks voor mij zijn. Het is misschien wel leuk om de hele dag in zo'n groot ding te zitten, maar je sociale leven lijd er ook behoorlijk onder heb ik ondertussen wel gemerkt. Je kunt door de weeks niet even lekker met je vrienden chillen of de kroeg in duiken. Nee, zou mij niks lijken.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Nope. Je mag op een dag maximaal 10 rij-uren hebben (1x in de week 11) en maximaal 15 diensturen. Als je aan het laden/lossen bent kan je je tachograaf op 'rust' zetten, dus als je een dag hebt dat je vijf uur aan het laden/lossen bent en 10 uur aan het rijden bent dan kan je dus uitkomen op 15 werkuren. Mijn vriend zit meestal aan de 13 tot 14 uur op een dag. Oh ja en tussen de werkdagen moet minimaal 9 uur rust zitten.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2535 stemmen

Nog een gebruiker met een interessant beroep die het wil melden? Jammer dat het zo lang stil is.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Werk bij Krüger Transport: Logistiek & Reconditionering

Betaald wel oke... maar vooral de laatste tijd werk ik ALLEEN maar met Poolse gasten en Marokkaanse meisjes voor het simpele werk Was wel anders in de vakantie...

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2535 stemmen

Niets mis met Marokkaanse vrouwen. Dat is, als ze mooi zijn...

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

En dat zijn er heel wat.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Zijn er zo goed als geen.. maar daar ging 't niet om

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Ik werk dus bij de AH. Normaal werk ik op maandag, maar omdat ik een blessure aan mijn hand heb met voetbal kan ik vandaag niet werken. Nu heb ik mijn moeder vanochtend laten bellen (zodat ik zelf niet vroeg op hoef om alleen te bellen), maar nu ben ik vandaag gebeld met de vraag waar blijf je? Nu is het intern daar een rommeltje en dergelijke dingen worden zelden doorgegeven, maar daar gaat het mij niet om (eigen schuld, vind ik...). Echter zei hij dat ik wettelijk verplicht ben om zelf te bellen dat ik niet kan werken. "Omdat IK degene ben die een contract heeft met ze"

Daar heb ik nog nooit van gehoord en mijn moeder kende dat ook niet. Het is mij ook nooit verteld. Maar klopt dit dus wel? Zijn jullie dat ook verplicht?

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Geen idee, maar wie laat dan ook zijn moeder naar werk bellen

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Zoals ik al zei, anders moest ik om half 8 ofzo opstaan om alleen naar mijn werk te bellen dat ik niet kan komen.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Ja, dan bel je even en pit je daarna weer verder. Ben je er zelf ook zeker van ja. Ik zou het niet eens durven om mijn moeke te laten bellen

Voor zover ik weet doen ze bij mij op werk ook moeilijk als een ouder belt, het is sowieso ook raar en een beetje verantwoordelijkheid hoort bij je werk. Dus ook om half 8 's ochtends even wakker worden om te bellen dat je niet komt.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Het was alleen om te melden dat ik niet kon komen en dat ik morgen terugbel om te zeggen of ik woensdag wel kan komen werken. Dan ga ik daar niet voor wakker worden.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12840 stemmen

Los van het feit wie er juridisch gelijk zou hebben is het vooral een lesje in volwassen worden. Je mama laten bellen ...

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2535 stemmen

Dat komt gewoon vaak voor. Als ik naar chevy's leeftijd kijk, kan ik het heel goed begrijpen. 15 - 18 jarigen laten het liefst iemand anders bellen.

Dit wou ik ook het liefst. Je hoort het ook vaak genoeg; ''Oh, dan belt mijn moeder ofzo.''

Komt gewoon voor.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Onderhond schreef:

Los van het feit wie er juridisch gelijk zou hebben is het vooral een lesje in volwassen worden. Je mama laten bellen ...

Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Als ik doodziek in bed lig en ik mijn moeder laat bellen, is dat toch ook niet raar? Of als ik 40 en getrouwd ben en mijn vrouw laat bellen, omdat ik ziek ben. "lesje in volwassen worden".

Want als je zelf naar je werk kunt bellen, ben je volwassener.

Het gaat er mij gewoon om dat er zo vroeg mogelijk gebeld moet worden, zodat ze zo snel mogelijk een vervanger kunnen regelen. Maar die logica is meneer zeker weer ontgaan.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2535 stemmen

Het heeft met verantwoording te maken. Maar dat zal inderdaad in het niets gaan als je met 40+ graden koorts in bed ligt. Dan slaat het weinig op om speciaal daarvoor op te staan en persoonlijk te bellen.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Normaliter bel ik zelf ook (hoewel dit de eerste keer is dat ik mij ziek meld), maar in dit geval vond ik het echt niet nodig om zelf hiervoor op te staan. Dat mag je onvolwassen vinden, maar dat is de vraag niet.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Is ook een stukje herkenning natuurlijk, nu belt een wildvreemde naar jou werk toe. Als je zelf belt kan je gelijk ook alle info geven die ze moeten hebben en kunnen ze eventueel vragen stellen aan jou. Het staat gewoon professioneler.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Als vakkenvuller bij AH heb je er ook zoveel baat bij professioneel en verantwoordelijk zijn...

Geef gewoon antwoord op z'n vraag. Ik ben ook wel benieuwd.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Precies. Alle info die ze moeten hebben, heeft mijn moeder doorgegeven: "Ik kan niet werken, morgen bel ik terug om afspraken te maken over vervolg".

Mijn docente RECHT kent zo'n afspraak niet, maar een studiegenoot, teamleider bij AH, zegt dat ze het vastgelegd hebben. Nu geloof ik niet dat ze zoiets wettelijk vast kunnen leggen, maar het zorgt natuurlijk wel voor een nare sfeer als je zoiets weigert.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Geen idee, wat staat er in jullie arbeidsregelement over ziektes en afwezigheden?

Los daarvan vind ik het toch ook niet kunnen dat je gewoon blijft slapen (want als ik het goed begrijp heb je enkel iets aan je hand en geen zware koorts oid) en je moeder laat bellen. Als werkgever zou ik dit niet erg appreciëren... Zoals rep_robert al zei, even opstaan, bellen en verder pitten.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.