- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Waar werken de MM-users?
Waar werken de MM-users?
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Als ze je ervoor betalen kan je vast goed zingen
.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Als ze je ervoor betalen kan je vast goed zingen
.
Ik zing ook goed! Vraag maar aan rep_robert, die heeft het filmpje gezien/gehoord. 
movierobert
-
- 168 berichten
- 1830 stemmen
Ik werk overal waar ik wil zolang ik me laptop bij de hand heb.
Maak websites(webshops) voor me zelf, die ik zo hoog mogelijk in google probeer te krijgen, zet daar producten op (kan van alles zijn) en wanneer ik iets verkoop via de site krijg ik daar ..% provisie van mee.
Meer info: Affiliate Marketing
Dus het komt voor dat ik wat verdien wanneer ik een film kijk
Dat lijkt me voor alle mm users wel wat haha. (Het is niet zo makkelijk als het lijkt hoor, hard werken!)
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2630 stemmen
Goh wat leuk. Ik wist geen eens dat zoiets bestond
.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Ik werk overal waar ik wil zolang ik me laptop bij de hand heb.
Maak websites(webshops) voor me zelf, die ik zo hoog mogelijk in google probeer te krijgen, zet daar producten op (kan van alles zijn) en wanneer ik iets verkoop via de site krijg ik daar ..% provisie van mee.
Meer info: Affiliate Marketing
Dus het komt voor dat ik wat verdien wanneer ik een film kijk
Dat lijkt me voor alle mm users wel wat haha. (Het is niet zo makkelijk als het lijkt hoor, hard werken!)
Je maakt webshops voor jezelf? En je zet daar producten op? Producten die je zelf verkoopt dus? Dan gaat de winst toch automatisch naar jezelf en geen percentage?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nee, hij zorgt voor de techniek, zet er populaire producten op en maakt waarschijnlijk afspraken met de verkopers van die producten dat hij meedeelt in de winst.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Hij maakt dus sites waar anderen hun producten op kunnen verkopen? Enkele voorbeeldjes misschien naamgenoot van me?
M.Goodkat
-
- 1290 berichten
- 1463 stemmen
Je kunt het voorstellen als eBay...hij is de maker van eBay en mensen zetten hun producten om te verkopen online en waarschijnlijk 10% van de omzet gaat naar onze robert? Als ik het goed doorheb =).
Of tweede...
Hij maakt samen met bepaalde winkels (kleine particuliere winkels) een compromis dat hij hun product online zet en als iemand een bepaalde product online ziet en besteelt-betaalt gaat de receipt naar de winkel (die ook echt bestaat) bestelt het product of levert en onze robert krijgt een deel van commissie omdat die zo kind is om het online op zijn website te zetten...
movierobert
-
- 168 berichten
- 1830 stemmen
Haha bijna goed. Ik vertel het even simpel.
Ik maak zelf een website bv: www.onlinedrankbestellen.nl. Dan probeer ik zo hoog mogelijk in de zoekmachine te komen. (hoop werk, kan jaren duren. Of helemaal nooit.)
Dat gedaan meld ik me aan bij één van de bemiddelaars website's
Dan ga ik naar één van die bemiddelings website bv: tradetracker.nl
Daar staan allemaal echte webshops en site's op zoals Landal, Center Parcs, Thuisbezorgd.nl, DirectMovie.nl, Wehkamp.nl noem maar op, eigenlijk alle grote bedrijven.
Ik heb een drank website in dit geval, dus dan meld ik me via tradetracker aan bij de whiskywebshop.nl, mijnslijter.nl, BuyYourWine, Villavino en meer. (allemaal webshops met drank)
Dan laad ik binnen 2 minuten al hun drank producten op mijn website(onlinedrankbestellen.nl)
Wanneer ik een klant krijg, die iets besteld op mijn site, krijg ik daar geheel automatisch commissie van mee. Dat regelt tradetracker in dit geval.
Dat ligt meestal tussen de 2 en 10% ligt eraan wat voor producten je gaat verkopen.
Dus ik maak helemaal geen afspraken of wat dan ook, dat staat al vast en regelt de bemiddelaar. Behalve als je goed verkoopt kan je vragen of je paar procent meer kan krijgen.
1 keer per week even updaten zodat de producten niet verouderen.
Maar zo simpel is het niet, gemiddeld duurt het 5 jaar voordat je wat verdient.
En het merendeel stopt ermee omdat het te moeilijk is en de concurentie te groot.
Ik richt me de laatste tijd meer op campings, loopt beter, goeie commissie.
Verkoop liever een dure vakantie dan een flesje drank.
Voorbeeld:Campings met Overdekt Zwembad
Komt over een tijdje een mooiere website op, maar even voor het idee
Hopelijk heb ik het begrijpelijk uitgelegd voor iedereen zo.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Maar je hebt toch wel contact met de ondernemers die die drank verkopen?
Of zit Tradetracker er gewoon tussen en melden die drankenzaken zich aan de ene kant aan en jij aan de andere kant? Je mag niet zomaar spullen van een bedrijf gaan verkopen op je eigen site neem ik aan.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Het wordt doorgelinkt.
En dit is niet echt wat ik onder 'beroep' schaar. Leuk voor extraatje, maar brengt geen brood op de plank.
movierobert
-
- 168 berichten
- 1830 stemmen
Moviemafketel: Ja precies die drankenzaken melden zich aan. En ik aan de andere kant en tradetracker heeft die afspraken vast staan met die drankzaken. Dus contact die is niet nodig, maar kan wel als je meer commissie wil vragen wanneer je goed verkoopt bijvoorbeeld.
Pitakaas: Ja het is eigenlijk gewoon linken, alleen zit er een hele software achter die dat allemaal regelt en bij houd. Sommigen doen het inderdaad als extraatje in de avonduurtjes zoals mijn vader vroeger.
Maar nu is het toch echt een beroep, je kan het zelfs kiezen op sommigen scholen.
Met mijn 19 jaar verdiend het nu zelf nog net iets meer dan het miniumjeugdloon van een 19 jarige, maar het verschild nog wel per maand, vooral de eerste jaren.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Vandaag een baan aangenomen bij een transportbedrijf in Utrecht.
Was na 3,5 jaar detachering en een half jaar niks doen wel toe aan iets nieuws. Zal wat minder op MM actief zijn dus, mocht iemand me missen (waar ik niet vanuit ga).
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Nou, het was toch altijd wel adembenemend om je kitler ( "Kitler" - Cats That Look Like Hitler! ) overal te mogen aanschouwen hoor, zal hem missen
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Vrachtwagenchauffeur lijkt me ook wel wat hebben, zo in een groot kabine, mooie overzicht van de weg en lekker door verschillende landen rijden. Dagen onderweg zijn, slapen in je knusse kabine bij een parkeergelegenheid... Alleen heb ik mijn groot-rijbewijs niet. Misschien dat ik ooit meer informatie zal vragen bij een bedrijf of via een website. Het lijkt me hoe dan ook wel een leuke baan.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Met je eens, lekker avontuurlijk gevoel lijkt me.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Ik dacht dat, als het via de Randstad gaat, dat ze of een deel of je groot-rijbewijs voor je betalen. Maar dan heb je wel een 2 - 3 jaar contract bij dat bedrijf.
Een vriend heeft zijn groot-rijbewijs (C en CE) via een bedrijf gehaald die het volledig voor hem had betaald. Dus ik denk dat het mogelijk is, maar dan zit je vast aan zo'n contract.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Vrachtwagenchauffeur lijkt me ook wel wat hebben, zo in een groot kabine, mooie overzicht van de weg en lekker door verschillende landen rijden. Dagen onderweg zijn, slapen in je knusse kabine bij een parkeergelegenheid... Alleen heb ik mijn groot-rijbewijs niet. Misschien dat ik ooit meer informatie zal vragen bij een bedrijf of via een website. Het lijkt me hoe dan ook wel een leuke baan.
Lijkt mij ook echt heerlijk werk. Precies om de redenen die je noemt.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Nou, het was toch altijd wel adembenemend om je kitler ( "Kitler" - Cats That Look Like Hitler! ) overal te mogen aanschouwen hoor, zal hem missen
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Ik dacht dat, als het via de Randstad gaat, dat ze of een deel of je groot-rijbewijs voor je betalen. Maar dan heb je wel een 2 - 3 jaar contract bij dat bedrijf.
Een vriend heeft zijn groot-rijbewijs (C en CE) via een bedrijf gehaald die het volledig voor hem had betaald. Dus ik denk dat het mogelijk is, maar dan zit je vast aan zo'n contract.
Erg he, die contracten bij bedrijven waardoor je verzekerd bent van werk 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Dat is een voordeel. Maar als je het totaal niet naar je zin hebt, kan je er niets aan doen. Kwestie van doorbijten. Een flinke nadeel.
Er zijn vele gebruikers met een leuk en tof baan. Ik begin toch mezelf af te vragen om een onderwerp: 'wie heeft het gekste baan' te houden.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Vrachtwagenchauffeur lijkt me ook wel wat hebben, zo in een groot kabine, mooie overzicht van de weg en lekker door verschillende landen rijden. Dagen onderweg zijn, slapen in je knusse kabine bij een parkeergelegenheid...
Probeer het 's een weekje.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Er is enig misverstand ontstaan omtrent mijn werkzaamheden. Ik ga in ieder geval geen vrachtwagens rijden (heb niet eens een gewoon rijbewijs
). Voorlopig gewoon op de administratie, na een half jaar zie ik verder.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Geen rijbewijs? Dat hoor je niet zo vaak meer...
Wordt je wel enorm gebonden aan bepaalde gebieden zeg. Of je moet het leuk vinden om elke dag heen en terug van je werk een halve wereldreis te maken.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
There is a flipside to that coin.
Je zoon niet voor de eerste keer zien kruipen of lopen. Je familie dagen tot wekenlang niet zien. Niet met je vrienden de kroeg in kunnen duiken op donderdagavond. Geen hobby of sport kunnen uitoefenen die draait om competitie. Je vriendin moederziel alleen achterlaten (en voor je het weet komt je beste vriend wel heel vaak op huisbezoek). And so on!
En wat nog erger is.
Geen CL voetbal kunnen kijken op dinsdag en woensdag. 
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
There is a flipside to that coin.
Je zoon niet voor de eerste keer zien kruipen of lopen. Je familie dagen tot wekenlang niet zien. Niet met je vrienden de kroeg in kunnen duiken op donderdagavond. Geen hobby of sport kunnen uitoefenen die draait om competitie. Je vriendin moederziel alleen achterlaten (en voor je het weet komt je beste vriend wel heel vaak op huisbezoek). And so on!
En wat nog erger is.
Geen CL voetbal kunnen kijken op dinsdag en woensdag.
Idd. Mijn mannetje is ook al een aantal dagen niet thuis geweest, maar aan de andere kant heeft hij dan wel een lekker salaris en is hij heel het weekend wel gewoon thuis. Als ik een keer vrij ben kan ik ook met hem mee, want er zitten twee bedden in zijn kabine.