• 10.971 nieuwsartikelen
  • 162.736 films
  • 10.290 series
  • 30.027 seizoenen
  • 616.443 acteurs
  • 193.508 gebruikers
  • 9.000.566 stemmen

Waar werken de MM-users?

zoeken in:

Graaf Machine

• 8048 berichten
  • 1050 stemmen

Ik dacht dat je iets met geschiedenis deed. Zo zie je maar hoe je je in mensen kunt vergissen. (Niet ten nadele of voordele hoor, gewoon vergissen.)

John Milton

• 21594 berichten
  • 11753 stemmen

Ik heb geschiedenis gestudeerd inderdaad (met zoveel mogelijk film- en mediavakken tijdens mijn master), dus daar zat je best prima mee hoor. Maar behalve het (verder) leren nadenken, de algemene kennis, samenwerken en voor een groep kunnen spreken doe ik er alleen niet direct beroepsmatig iets mee

Hoop mensen waar ik zit die na de studie of na afstuderen alsnog voor doorgroeien binnen het bedrijf hebben gekozen, ook al lag dat niet direct in het verlengde van hun studie. Maar het ligt bij geschiedenis niet direct voor de hand, I'll give you that!

Graaf Machine

• 8048 berichten
  • 1050 stemmen

John Milton schreef:

Ik heb geschiedenis gestudeerd inderdaad, dus daar zat je best prima mee hoor.

Dat zal je dan ergens gezegd hebben, en dat is blijven hangen, en sinds die tijd ben je altijd John Milton, de geschiedenisleraar, gebleven.

Maar veel succes in je nieuwe baan. Maak er wat van !

Zelf ben ik ook nooit terechtgekomen in het doelgebied van mijn studie.

John Milton

• 21594 berichten
  • 11753 stemmen

Dank. Dat gaat goedkomen!

Zal flink aanpoten worden, als ik zo wat doorklik in al die onderdelen van het portfolio. Lots of stuff I don't know. Maar dat kan ik wel gebruiken denk ik, even weer de grijze cellen stimuleren.

Kondoro

• 10719 berichten
  • 2499 stemmen

Succes John Milton

scorsese

• 11825 berichten
  • 10215 stemmen

Van 32 naar 40 uur per week. Dat zijn -4 films per week. En dat zijn -40 shorts per week.

John Milton

• 21594 berichten
  • 11753 stemmen

Ja zeker! wellicht kan ik die culturele aderlating wat opvangen in de trein, maar dat is toch meestal eerder muziek en podcasts

madmadder

• 358 berichten
  • 2941 stemmen

Succes en veel plezier John Milton!

Toevallig gisteren op MusicMeter deze vraag beantwoord:

Huismeester in een verpleeghuis. Zit alweer in mijn derde jaar en nog geen niet-leuke dag meegemaakt (al was de coronaperiode begin van het jaar wel heel heftig, waarbij een derde van de bewoners is overleden). Enorm divers, heel fysiek, heel praktisch en leer er nog iedere dag allerlei dingen bij. Ook een heerlijke omgeving om te werken, met allemaal rare, lieve, leuke, grappige, wijze mensen.

Nogal een switch na mijn studie filosofie, ook een heel mooi vak en heb er kennis en vaardigheden op gedaan waar ik mijn leven lang profijt van ga hebben, maar ik vond heel weinig uitdaging in de banen die bij mijn studie aansloten.

Urenlange besprekingen, computerwerk / kantoorbaan, lesgeven zijn gewoon echt niet aan mij besteed. Bij deze baan die ik nu doe heb ik in ieder geval het gevoel dat ik daadwerkelijk iets gedaan heb en keer ik iedere keer weer met voldoening huiswaarts.

dimi303

• 3177 berichten
  • 3256 stemmen

Zet ik hier ook maar eens een berichtje. In september ben 25 jaar controleoperator in een chemisch bedrijf en sinds enkele jaren bestuurslid van een filmclub in Oostende. Dit jaar vieren we onze 60ste verjaardag.

madmadder

• 358 berichten
  • 2941 stemmen

madmadder schreef:

Succes en veel plezier John Milton!

Toevallig gisteren op MusicMeter deze vraag beantwoord:

Huismeester in een verpleeghuis. Zit alweer in mijn derde jaar en nog geen niet-leuke dag meegemaakt (al was de coronaperiode begin van het jaar wel heel heftig, waarbij een derde van de bewoners is overleden). Enorm divers, heel fysiek, heel praktisch en leer er nog iedere dag allerlei dingen bij. Ook een heerlijke omgeving om te werken, met allemaal rare, lieve, leuke, grappige, wijze mensen.

Nogal een switch na mijn studie filosofie, ook een heel mooi vak en heb er kennis en vaardigheden op gedaan waar ik mijn leven lang profijt van ga hebben, maar ik vond heel weinig uitdaging in de banen die bij mijn studie aansloten.

Urenlange besprekingen, computerwerk / kantoorbaan, lesgeven zijn gewoon echt niet aan mij besteed. Bij deze baan die ik nu doe heb ik in ieder geval het gevoel dat ik daadwerkelijk iets gedaan heb en keer ik iedere keer weer met voldoening huiswaarts.

Nog niet zo lang geleden schreef ik bovenstaande. Met een op verhuizing naar een nieuwbouwproject dacht de organisatie dat ze geen huismeesters meer nodig hadden dus helaas moest ik op zoek naar iets anders.

Sinds gisteren werkzaam bij woningbouwvereniging Talis als assistent-wijkbeheerder. Ik zorg met mijn collega's dat de straten, paden e.d. in buurten van Talis mooi en schoon zijn. Heel afwisselend en voldoenend werk. Van wat ik tot nu toe heb gemerkt ook een heel fijne, sociale organisatie met toffe mensen. Ik denk dat ik er helemaal mijn draai zal kunnen vinden.

John Milton

• 21594 berichten
  • 11753 stemmen

Leuk Madelon, heel veel succes gewenst!

dimi303

• 3177 berichten
  • 3256 stemmen

Geen idee of dat ik hier al iets heb geplaatst.

Maar intussen dit jaar 27 jaar dienst in een chemisch bedrijf als control operator.

Ook in bestuur van filmclub en recensent voor Fastforwardfilm.

Graaf Machine

• 8048 berichten
  • 1050 stemmen

dimi303 schreef:

Geen idee of dat ik hier al iets heb geplaatst.

Maar intussen dit jaar 27 jaar dienst in een chemisch bedrijf als control operator.

Ook in bestuur van filmclub en recensent voor Fastforwardfilm.

Ik mag toch aannemen dat je 27 jaar in dienst bent bij dat chemische bedrijf, maar niet 27 jaar als control operator?

Splinters

• 2044 berichten
  • 1252 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik mag toch aannemen dat je 27 jaar in dienst bent bij dat chemische bedrijf, maar niet 27 jaar als control operator?

Want? Operator is een popiejopieterm. Uiteindelijk zijn het mensen die werkzaam zijn in de technische dienst, de logistiek, of de productie. Waar - natuurlijk - niets mis mee is, echter na de middelbare school kun je doorgaans aan de slag als "operator".

dimi303

• 3177 berichten
  • 3256 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

En waarom zou dit niet kunnen?

Graaf Machine

• 8048 berichten
  • 1050 stemmen

dimi303 schreef:

(quote)

En waarom zou dit niet kunnen?

Geen idee van. Ik meen ook niet gesteld te hebben dat het niet kan, dus die vraag van je moet je niet aan mij stellen.

Het is alleen dat ik niet aanneem dat het zo is, maar als het wel zo is, nou, dan is mijn aanname verkeerd. Die dingen gebeuren. Hoef je niet zo boos over te doen. Ik heb wel vaker in mijn leven iets verkeerd aangenomen. Jij ook vast wel, neem ik aan (oei, link). Nogmaals: Die dingen gebeuren.

dimi303

• 3177 berichten
  • 3256 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Geen idee van. Ik meen ook niet gesteld te hebben dat het niet kan, dus die vraag van je moet je niet aan mij stellen.

Het is alleen dat ik niet aanneem dat het zo is, maar als het wel zo is, nou, dan is mijn aanname verkeerd. Die dingen gebeuren. Hoef je niet zo boos over te doen. Ik heb wel vaker in mijn leven iets verkeerd aangenomen. Jij ook vast wel, neem ik aan (oei, link). Nogmaals: Die dingen gebeuren.

Goh als je daar al boos zou over worden.

Graaf Machine

• 8048 berichten
  • 1050 stemmen

dimi303 schreef:

(quote)

Goh als je daar al boos zou over worden.

Ja, dat is dat internet he. Soms lastig interpreteren hoe iets bedoeld iets. Het klonk me wat boos, jouw opmerking, maar gelukkig was dat ook al weer een verkeerde aanname. Ik ga de komende twee dagen gewoon niets meer aannemen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.